Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-29, 18:18
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon
Man kan ju undra vad hela den här historien har kostat än så länge? Låt se: Nationella insatsstyrkan med helikopter + poliser i överflöd + en massa önödigt dyra jurister som inte kan sitt jobb = Bra mycket mer än vad det hävdas att dessa herrar har undanhållit i skatter och avgifter...

Ja, och? Ska man enbart slå till mot misstänkt brottslighet i dom fall där kostnaden för detta understiger det belopp som det misstänkta brottet misstänks ha inbringat?
Citera
2010-04-29, 18:23
Medlem
Loose Cannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Ja, och? Ska man enbart slå till mot misstänkt brottslighet i dom fall där kostnaden för detta understiger det belopp som det misstänkta brottet misstänks ha inbringat?
Det jag vänder mig mot mest är att pengarna inte används på ett särskilt effektivt sätt. Självklart ska polisen sträva efter att lagföra brottslingar, men gärna med lite mer eftertanke innan de skrider till verket. Om jag själv skulle få för mig att nita någon då kan jag garantera att jag inte missar
Citera
2010-04-29, 18:45
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon
Det jag vänder mig mot mest är att pengarna inte används på ett särskilt effektivt sätt. Självklart ska polisen sträva efter att lagföra brottslingar, men gärna med lite mer eftertanke innan de skrider till verket. Om jag själv skulle få för mig att nita någon då kan jag garantera att jag inte missar

Nu är det ju inte direkt "nita någon" som polisen ska ägna sig åt.
Men har du lösningar på hur man kan effektivsera dessa insatser inom polisen, så tror jag dom gärna tar emot dessa.
Citera
2010-04-29, 19:40
Medlem
headnods avatar
Allting handlar väl om att bevisa att brott har begåtts.
Polisen kan ha stöd i lagen för att gripa vissa misstänkta, vilket är deras jobb. Polisen griper dom.
Sen kanske dom personerna blir häktade. Och det kanske blir åtal. Och allt detta kostar pengar!

Sen kanske bevisen inte håller i rätten, eller polis/åklagarmyndighet har misstagit sig. Och då går dom gripna fria och pengarna har runnit ut i sanden.

Sen om dom var skyldiga eller inte är en annan sak, men pengar kostar det.
Citera
2010-04-29, 19:42
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt

Har Du någon gång försökt diskutera med polisen om ifall du känner dig felaktigt behandlad ?
Många gånger, har haft diskussioner med enskilda polismän, länspolismästare, polischefen, justitiedepartementet tidigare. Ju lägre ner i rangen dessto arrogantare attityd - och högre upp så lovas det att 'det ska vi ses över', 'så ska ni ju inte behöva känna'. En Amerikansk kriminolog uttalade sig för något år sedan i TV4's uppdrag granskning, och LGW uttryckte det likadant: 'Svensk Polis skapar själv det monster som dom sedan arbetar med att bekämpa'. Jag har suttit i flera förhandlingar med Polisen i syfte att förbättra relationen mellan Hojåkare - Polisen och hört deras förutfattade och oföränderliga attityd. Polisen vill inte tappa den här den här anledningen till att få känna sig duktiga, lika lite som 'busarna' i vår hoj-värld vill sluta anses som farliga av polisen.
Det bästa vore om Polisen inte alls brydde sig om 'vanliga klubbar', för då skulle 'busarna' inte få den draghjälpen som dom idag får av den gemene hojåkaren när Polisen gör övertramp.
Men den matematiken är tydligen för enkel.
Nej, det har jag inte, är svaret på frågan i första raden. Det har aldrig varit aktuellt.
Trodde faktiskt att de skulle gå att prata med om man gick högre upp. Jag kanske är naiv.
Försök följa upp med regelbundna möten och prata om vad som hänt sedan sist?

Håller med, polisen förstör något fruktansvärt när de får vanligt folk att vända sig mot dem. Och de förstör inte bara för sig själva.
Citera
2010-04-30, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Nu är killarna i Karlstadshärvan släppta igen. Åklagaren verkar ha lite svårt att bestämma sig.
Artikel om det i VF: http://vf.se/Nyheter/Varmland/HAmedlemmar-fria--aklagare-kritisk-100429.aspx
Citera
2010-04-30, 11:49
Medlem
nedboys avatar
Det här var det dummaste jag sett på länge. De kan ju lika gärna säga att allt ägs av HA och man skulle då aldrig kunna ta någonting ifrån dem. Fan vad förbannad jag blir om de släpper tillbaka guldet (knyter handen stenhårt i fickan)

Men det kan väl inte vara så dumt att de ger tillbaka guldet? Bara för att de grinar Buhuuu! Som små kärringar.
Inte nog med det, han skriver ju precis lika dåligt som man skriver på flashan. Jag tror de skrattade åt det när de fick det brevet från HA struten.

www.aftonbladet.se/nyheter/article7047047.ab
Citera
2010-04-30, 14:42
Medlem
Lars-Olov Westberg "Sillen" är min kompis pappa
Citera
2010-04-30, 16:05
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här var det dummaste jag sett på länge. De kan ju lika gärna säga att allt ägs av HA och man skulle då aldrig kunna ta någonting ifrån dem. Fan vad förbannad jag blir om de släpper tillbaka guldet (knyter handen stenhårt i fickan)

Men det kan väl inte vara så dumt att de ger tillbaka guldet? Bara för att de grinar Buhuuu! Som små kärringar.
Inte nog med det, han skriver ju precis lika dåligt som man skriver på flashan. Jag tror de skrattade åt det när de fick det brevet från HA struten.

www.aftonbladet.se/nyheter/article7047047.ab

Oavsett hur han skriver så gäller lagen lika för alla, och man kan inte mäta ut annans egendom. Hur fel det än kan anses vara så är det det som gäller. En del av dessa klubbar har bolag som äger hojarna och som då antagligen äger andra tillgångar också. Mycket kan dom beskyllas för men dumma är nog inte ett av de.
Citera
2010-04-30, 18:50
Medlem
GTFO--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Nu är killarna i Karlstadshärvan släppta igen. Åklagaren verkar ha lite svårt att bestämma sig.

Läste om det där, ska tydligen ta 20 dagar i rätten. Är inte det jävligt sjukt mycket?

Men iofs så låg ju förundersökning på 30.000 sidor så...

http://www.nwt.se/karlstad/article700516.ece
Senast redigerad av GTFO-- 2010-04-30 kl. 18:55.
Citera
2010-04-30, 19:49
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO--
Läste om det där, ska tydligen ta 20 dagar i rätten. Är inte det jävligt sjukt mycket?

Men iofs så låg ju förundersökning på 30.000 sidor så...

http://www.nwt.se/karlstad/article700516.ece

En FÖ på drygt 30k sidor....tycker du då att 20 dagar är mycket?
Fan, är du efterbliven?
Citera
2010-04-30, 20:52
Medlem
Hörde av en kompis uppe i Kiruna att det senaste veckan synats några HA proppar och några fullpatchade HA snubbar på krogen och på stan. Vad har dom för intressen däruppe.."snö" eller..hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in