Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt
Har Du någon gång försökt diskutera med polisen om ifall du känner dig felaktigt behandlad ?
Många gånger, har haft diskussioner med enskilda polismän, länspolismästare, polischefen, justitiedepartementet tidigare. Ju lägre ner i rangen dessto arrogantare attityd - och högre upp så lovas det att 'det ska vi ses över', 'så ska ni ju inte behöva känna'. En Amerikansk kriminolog uttalade sig för något år sedan i TV4's uppdrag granskning, och LGW uttryckte det likadant: 'Svensk Polis skapar själv det monster som dom sedan arbetar med att bekämpa'. Jag har suttit i flera förhandlingar med Polisen i syfte att förbättra relationen mellan Hojåkare - Polisen och hört deras förutfattade och oföränderliga attityd. Polisen vill inte tappa den här den här anledningen till att få känna sig duktiga, lika lite som 'busarna' i vår hoj-värld vill sluta anses som farliga av polisen.
Det bästa vore om Polisen inte alls brydde sig om 'vanliga klubbar', för då skulle 'busarna' inte få den draghjälpen som dom idag får av den gemene hojåkaren när Polisen gör övertramp.
Men den matematiken är tydligen för enkel.
Nej, det har jag inte, är svaret på frågan i första raden. Det har aldrig varit aktuellt.
Trodde faktiskt att de skulle gå att prata med om man gick högre upp. Jag kanske är naiv.
Försök följa upp med regelbundna möten och prata om vad som hänt sedan sist?
Håller med, polisen förstör något fruktansvärt när de får vanligt folk att vända sig mot dem. Och de förstör inte bara för sig själva.