2010-12-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesus123
Hahaha! Tänk mig då som måste stå ut med det varje dag! Mjo, fast går jag i Malmö så går man väl ut på dom vanliga klubbarna istället som man brukar och så slipper man allt studentfolk. Jag tycker du kan styra upp en härlig fest istället, där du hyllar retardsen på SOL. Jag kommer lätt!

Låter som en kul fest. Medan "retardsen" har en normal fest så sitter ni på en egen "fest" och pratar om hur lame "retardsen" är. Då undrar man vem som är lame...
Citera
2010-12-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Låter som en kul fest. Medan "retardsen" har en normal fest så sitter ni på en egen "fest" och pratar om hur lame "retardsen" är. Då undrar man vem som är lame...

Jag letar efter riktig vilda fester där man ägnar sig åt civil olydnad och där saker och ting blir riktigt sjuka och inte slutar i diskussioner om en halsduk har två delar eller vad den nya innegrejen är eller politiskt korrekt tjafs.

Finns det i Lund?

Citera
2010-12-18, 00:49
Medlem
Klart att det är det som är meningen, men om man nu måste välja mellan av vara på en fest med stela studenter eller på en klubb där folk bjuder mer på sig själv, så är det ett lätt val. Men visst, jag håller med, studentandan är något att jaga

Haha, ok, tråkigt läge! Jag har, som sagt, fortfarande inte varit på en nation, pub eller klubb i lund än, vilket känns extremt tragiskt. Men i januari så jävlar!

Det låter jävligt kul. Du får gärna slänga iväg ett mess när du har mer info. Hade nog kunnat vara en trevlig grej! Ska du dit?

Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Fast det känns ju som att det är meningen att man ska träffa studentfolk när man själv är en, har faktiskt varit med om en del kul grejer när det händer saker på riktigt mellan när folk ska på sittningar och andra höjdpunkter. Studentandan är nog det bästa, där alla är festglada och skriker och stojar som aldrig förr.

Dock råkar jag alltid stöta på ett fullt mongo i varenda jävla nationskö, måste vara drabbad av någon slags förbannelse för de muckar alltid med mig.

Nåväl, det sker en träff i Lund för Malmö och Lunds FB:are som går av stapeln i Januari(?) så det kanske kan vara något!
Citera
2010-12-18, 00:52
Medlem
Citat:
Jag letar efter riktig vilda fester där man ägnar sig åt civil olydnad och där saker och ting blir riktigt sjuka och inte slutar i diskussioner om en halsduk har två delar eller vad den nya innegrejen är eller politiskt korrekt tjafs.

Finns det i Lund?

Jag tror nog det mesta finns i Lund om jag ska vara ärlig. Men det är en otroligt okvalificerad gissning eftersom jag inte har flyttat dit ännu, har precis kommit in till våren liksom. Men jag hopas att allt ska bli najs, har polare som är där och älskar det.

Däremot tycker jag att diskussionen om halsudken låter väldigt roligt, känns som en diskussion direkt tagen ur It's always sunny in Philadelphia... Men det är ju bara mitt huvud som vill att det ska vara så

PM:a gärna om FB festen!
Citera
2010-12-18, 00:56
Medlem
Citat:

Finns det i Lund?

Fixa ett rum på parentesen.

Kanske börjar låta som att det är end-all be-all av festande i Lund, vilket det självklart inte är, men det är en helt OK lösning om du vill ha liv och galenskap runt dig.
Citera
2010-12-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesus123
Klart att det är det som är meningen, men om man nu måste välja mellan av vara på en fest med stela studenter eller på en klubb där folk bjuder mer på sig själv, så är det ett lätt val. Men visst, jag håller med, studentandan är något att jaga

Haha, ok, tråkigt läge! Jag har, som sagt, fortfarande inte varit på en nation, pub eller klubb i lund än, vilket känns extremt tragiskt. Men i januari så jävlar!

Det låter jävligt kul. Du får gärna slänga iväg ett mess när du har mer info. Hade nog kunnat vara en trevlig grej! Ska du dit?

Tycker inte direkt att det hänt något speciellt på nattklubbar i Malmö, antingen är det bara en fjortisklubb med spännblattar eller så är man för ung för att få komma in eller så är det en temaklubb med bra musik fast där är alla brudar upptagna i princip.

Tänkte pröva nation i Januari igen och se om det kan bli något.

Citat:
Jag tror nog det mesta finns i Lund om jag ska vara ärlig. Men det är en otroligt okvalificerad gissning eftersom jag inte har flyttat dit ännu, har precis kommit in till våren liksom. Men jag hopas att allt ska bli najs, har polare som är där och älskar det.

Däremot tycker jag att diskussionen om halsudken låter väldigt roligt, känns som en diskussion direkt tagen ur It's always sunny in Philadelphia... Men det är ju bara mitt huvud som vill att det ska vara så

PM:a gärna om FB festen!

Är ingen fest men en FB-träff och finns i en annan tråd, "lundensare och malmöiter" är sökorden.

Tycker det är tråkigt med en fest där man bara diskuterar totalt ointressanta grejer eller där det är brudar som är skitdryga, elaka eller tråkiga. Vill ha röj som fan och att alla är med och dansar och stökar och allt som finns.

DET är en bra fest.
Citera
2010-12-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Fixa ett rum på parentesen.

Kanske börjar låta som att det är end-all be-all av festande i Lund, vilket det självklart inte är, men det är en helt OK lösning om du vill ha liv och galenskap runt dig.

Nja, det är väl lite väl mycket fest där för att man ska vilja bo där. Är lite femtio-femtio på det planet och vill ha total lugn och ro då och då, och lite röj ibland.

Men jag har en polare som bor där så jag får väl checka läget nästa gång min andra polare ska dit till honom.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, eller så var det ett skämt =)
Citera
Medlem
Börjar nästan bli lite trött på ryktet att Parentesen är Vilda Västern. Nu har jag iofs bara bott här sedan i slutet av Augusti, men det "värsta" som har hänt var när någon slängde ut en tv från balkongen.
Citera
2010-12-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Börjar nästan bli lite trött på ryktet att Parentesen är Vilda Västern. Nu har jag iofs bara bott här sedan i slutet av Augusti, men det "värsta" som har hänt var när någon slängde ut en tv från balkongen.

Låter mer som en lyckad fest men inget ställe jag skulle kunna slå mig ned på med tanke på att jag behöver mer tid än andra till plugget eftersom att jag är att beräkna som en handikappad person på det planet.

Citera
2010-12-18, 01:02
Medlem
Jag bor på Parentesen. Jag pluggar till läkare och är en trög person som behöver läsa om allt ett par gånger, få saker förklarade och trots det så har jag inte kuggat en enda tenta. Så du behöver inte oroa dig för att du blir störd i ditt tentapluggande. Som nu till exempel, det är en fredagskväll och många är antagligen ute och firar det, men här på Parentesen är det lika tyst som i graven.

Tro inte på alla rykten om att man blir störd i sitt pluggande, man blir alkoholist eller dylikt bara för att man bor på Parentesen.
Citera
2010-12-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Jag bor på Parentesen. Jag pluggar till läkare och är en trög person som behöver läsa om allt ett par gånger, få saker förklarade och trots det så har jag inte kuggat en enda tenta. Så du behöver inte oroa dig för att du blir störd i ditt tentapluggande. Som nu till exempel, det är en fredagskväll och många är antagligen ute och firar det, men här på Parentesen är det lika tyst som i graven.

Tro inte på alla rykten om att man blir störd i sitt pluggande, man blir alkoholist eller dylikt bara för att man bor på Parentesen.

Well, jag vaknar av minsta lilla ljud så jag vet inte riktigt, det kvittar egentligen och jag har samma problem som du har med undantag för att jag har kuggat en rad tentor nu och bara väntar på att fascist-CSN ska neka mig bidrag till nästa år.

Dock är det ju mer krävande att läsa till läkare än att läsa filosofi, dock känner jag ibland att jag skulle kunna vara bättre på teknisk utbildning eller valfri utbildning med matematiskt inslag än filosofi ibland med tanke på att jag inte förstår ett skit av det här.

Men jag suger på matematik och det säger allt angående mitt val av första strökurs.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in