2011-04-03, 14:48
  #1273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Jag vet inte heller, är inte lundastudent (än). Men generellt sett så brukar väl VT-nollningen vara lite mindre utbredd och intensiv än HT-nollningen. Tycker dock absolut inte du ska se det som ett hinder, tänk att utbildningen är det viktiga för dig, inte festandet. Du kommer ändå garanterat få vänner och ha en rolig introperiod även på VT-kanten.

Absolut är det utbildningen som går först, 3-4 veckor i början av terminen är inte det viktigaste... men kan vara kul att veta
Citera
2011-04-03, 17:15
  #1274
Medlem
Kannans avatar
Har ett program antagning både VT och HT tas nollningarna garanterat på lika stort allvar under båda perioderna. Nollningen är inte rolig och viktig bara för er nya - de som redan går på programmet är garanterat extremt taggade för att skola in dom nya, det lovar jag.

Oroa sig inte!
Citera
2011-04-03, 21:28
  #1275
Medlem
Hur är det annars om man bara läser en fristående kurs i Lund, det finns fortfarande rätt mycket studentliv att uppleva? Förstår givetvis att det inte är i närheten lika bra som när man läser program..
Citera
2011-04-03, 23:25
  #1276
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av windjammr
Hur är det annars om man bara läser en fristående kurs i Lund, det finns fortfarande rätt mycket studentliv att uppleva? Förstår givetvis att det inte är i närheten lika bra som när man läser program..
Det är bara själva nollningen man går miste om, som man ändå får på nationerna om man vill det. Sammanhållning inom sin klass är väl också en faktor ni frikursare går miste om. Men det är bara dina egna sociala spärrar som sätter gränser för hur galet kul din studenttid i Lund kommer att bli
Citera
2011-04-05, 16:34
  #1277
Medlem
Jag ska börja plugga till hösten och lund är min reservplan, tänkte kolla om nån vet hur bra datateknik är om man jämför med andra svenska skolor.
Har inte hittat så mycket information om just denna utbildningen.
Det jag tänker mest på är intagningspoängen från förra året,
CI = strax över 17 och 1.0 på HP
HI = runt 15.0 och 0.5 på HP

Hur kommer det sig att det är så lågt (jämfört med de andra i Sverige)?
Är det nån som läser datateknik som kan dela mig sig sina tankar om kurserna i lund?
Citera
2011-04-05, 18:27
  #1278
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redan.upptaget
Jag ska börja plugga till hösten och lund är min reservplan, tänkte kolla om nån vet hur bra datateknik är om man jämför med andra svenska skolor.
Har inte hittat så mycket information om just denna utbildningen.
Det jag tänker mest på är intagningspoängen från förra året,
CI = strax över 17 och 1.0 på HP
HI = runt 15.0 och 0.5 på HP

Hur kommer det sig att det är så lågt (jämfört med de andra i Sverige)?
Är det nån som läser datateknik som kan dela mig sig sina tankar om kurserna i lund?
Orkar inte leta upp antagningsstatistik från massa skolor så jag frågar dig innan: Har du satt det i relation till hur många platser det finns på de olika skolorna?
Citera
2011-04-06, 14:25
  #1279
Medlem
Kollade lite snabbt på CI
Chalmers hade mindre platser och högre snitt
KTH hade fler platser och högre snitt

Skillnaden är inte så stor egentligen (den finns, men skitsamma)

Hade uppskattat om nån som läser datateknik kunde berätta lite om programmet
Citera
2011-04-19, 23:54
  #1280
Medlem
FrasseFloyds avatar
Hur tror vi att helgens händelser kommer påverka Hallands?

Och, kanske än viktigare: vilka ska cykla tandem?
Citera
2011-04-20, 03:41
  #1281
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redan.upptaget
Kollade lite snabbt på CI
Chalmers hade mindre platser och högre snitt
KTH hade fler platser och högre snitt

Skillnaden är inte så stor egentligen (den finns, men skitsamma)

Hade uppskattat om nån som läser datateknik kunde berätta lite om programmet

Jag vill gärna också ha lite information om detta, har valt D på LTH trots att jag förmodligen kommer in på de andra två med högra intag. Hoppas att jag gjorde rätt val...
Citera
2011-04-20, 08:18
  #1282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Hur tror vi att helgens händelser kommer påverka Hallands?

Och, kanske än viktigare: vilka ska cykla tandem?

Jag har svårt att se hur Hallands är skurken i dramat. Må vara att de inte borde släppt in spektaklet, men det slutgiltiga ansvaret måste ligga på de som iscensatte det hela.

Hur kommer tandemcyklingen in i bilden?
Citera
2011-04-20, 08:54
  #1283
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Hur tror vi att helgens händelser kommer påverka Hallands?

Och, kanske än viktigare: vilka ska cykla tandem?

Det kommer inte påverka Hallands alls utöver lite "förlåt"-skrivelser precis som det brukar vara när sånt här händer. PK-maffian får gärna hänga kvar på suspekta fik så kan vi, som inser att skämt är skämt oavsett om de är plumpa eller ej, fylla upp Hallands och andra nationer.

Tandem rekommenderas!
Citera
2011-04-20, 13:01
  #1284
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har svårt att se hur Hallands är skurken i dramat. Må vara att de inte borde släppt in spektaklet, men det slutgiltiga ansvaret måste ligga på de som iscensatte det hela.

Hur kommer tandemcyklingen in i bilden?
Skurk eller ej så är det så de har presenterats i media. Det är sällan en vinst att framställas negativt i riksmedia.

Tandem har inte alls med det här att göra, det var en separat fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in