Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Edit: måste hålla med där.
Det är väldigt speciella människor i Lund. Dom hittar du aldrig någon annanstans, frågan är om du vill hitta dom igen.
Är du SÄKER på din profession, kör på! Annars... ta det lungt från den inavlade byn Lund ett tag och fundera. LIvet är större än Lund även om man inte tror det när man väl är där ibland.
Har i princip bara negativa upplevelser av festlivet förutom de få jag lärt känna som fått mig att känna mig som hemma, men brudarna är sjukt dryga på vissa ställen och vill inte ens prata. Vet inte om det är på grund av hur jag ser ut då jag inte tycker att jag ser särskilt jävlig ut utseendemässigt.
Träffat allt från folk på Juridicum till folk från tekniska utbildningar och från humanoira, alla har den gemensamma nämnaren att vara väldigt interna eller rövhål. Sedan så finns det som sagt få människor som får en att känna sig som hemma, och jag vill ju också gå på de "feta" festerna.
Men jag tror inte att jag skulle passa in där heller om jag ska vara ärlig, tänker planera in att dra på olika grejer i Malmö istället. Inte för att det är någon smärre skillnad, förutom de dumdryga människor man slipper som man träffat på i Lund som man slipper.
Trodde att nation skulle vara något annorlunda men det är i princip som vilken vanlig nattklubb som helst förutom att det är bra musik men jag skulle våga säga att det är samma klientel, får väl dra till någon mindre nation istället för att se hur det är där.
Vägrar i vart fall att vara för pessimistisk men fördomarna har blivit bekräftade för många gånger, men jag ger det chans på chans och får se var man platsar någonstans. De som tjatar om mångfald och hur trevligt det är med det är hycklare, enfaldigare får man leta efter egentligen.
Å andra sidan är jag novisch och jag får väl räkna med det de första åren tills man är någorlunda hemma på allting. Kanske blir bättre då, eller så är det fel på mig och mina kompisar som jag träffat där.