2010-12-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesus123
Perfekt. Förväntar mig inbjudning till nästa fest där!

Problemet är att vi är 6-8 i min "klass", varav hälften är efterblivna, och jag umgås bara med en i min klass. Så mina veckor går ut på att åka till Lund, ha 1-2 lektioner om dagen och sen hem igen.

Nollning och liknande verkar inte existera på SOL, så jag är så jävla besviken på min studietid än så länge rent socialt. Nu har jag i alla fall anmält mig till att jobba frivilligt på nationerna - man får hoppas att man kan lära känna lite vettigt folk på den vägen.

Känner nästan samma grej alltså, sedan har jag fullt bry med studierna nu också så jag hinner inte komma på "feta" fester eller gå på nation längre. Hittills har Lund varit en besvikelse men jag hoppas att det blir bättre, maken till skitnödiga människor har jag aldrig skymtat i hela mitt liv.

Vad pluggar du?
Citera
2010-12-17, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Jag har inte fått några papper eftersom jag står som reserv (Dock såpass bra att jag är säker på att komma in) Söker boende för fullt.

Jag har inte sett några papper heller, och jag har kommit in!
Citera
2010-12-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2

Kolla runt lite beroende på vad ni sökt. Flera kårer som öppnat anmälan till nollning, lundaekonomerna såg ja hade öppnat upp. Hur det är med jurister, ingenjörer och läkare vet ja inte, bara kolla runt.
Citera
2010-12-17, 15:10
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2

Ok blivande klasskamrat då!
Citera
2010-12-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Ok blivande klasskamrat då!

Sweetus.
Har en aning att även patohls är en blivande kursare, även fast han har undvikit att säga vad han sökt
Citera
2010-12-17, 21:09
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Perfekt. Förväntar mig inbjudning till nästa fest där!

Problemet är att vi är 6-8 i min "klass", varav hälften är efterblivna, och jag umgås bara med en i min klass. Så mina veckor går ut på att åka till Lund, ha 1-2 lektioner om dagen och sen hem igen.

Nollning och liknande verkar inte existera på SOL, så jag är så jävla besviken på min studietid än så länge rent socialt. Nu har jag i alla fall anmält mig till att jobba frivilligt på nationerna - man får hoppas att man kan lära känna lite vettigt folk på den vägen.

Tja, jag vet inte. Jag pluggade i Lund ett tag ändå - på ett seriöst program.

Känns som man ibland hade orealistiska förvnäntingar på studentlivet. (ja jag är full)- men FAN! alltfär många var sjukligt torra. Visst det är ett respekterat lärosäte men ag hade förväntat mig fler verkligt intresanta studenter måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
K Hittills har Lund varit en besvikelse men jag hoppas att det blir bättre, maken till skitnödiga människor har jag aldrig skymtat i hela mitt liv.

Edit: måste hålla med där.

Det är väldigt speciella människor i Lund. Dom hittar du aldrig någon annanstans, frågan är om du vill hitta dom igen.

Är du SÄKER på din profession, kör på! Annars... ta det lungt från den inavlade byn Lund ett tag och fundera. LIvet är större än Lund även om man inte tror det när man väl är där ibland.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2010-12-17 kl. 21:13.
Citera
2010-12-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Edit: måste hålla med där.

Det är väldigt speciella människor i Lund. Dom hittar du aldrig någon annanstans, frågan är om du vill hitta dom igen.

Är du SÄKER på din profession, kör på! Annars... ta det lungt från den inavlade byn Lund ett tag och fundera. LIvet är större än Lund även om man inte tror det när man väl är där ibland.

Har i princip bara negativa upplevelser av festlivet förutom de få jag lärt känna som fått mig att känna mig som hemma, men brudarna är sjukt dryga på vissa ställen och vill inte ens prata. Vet inte om det är på grund av hur jag ser ut då jag inte tycker att jag ser särskilt jävlig ut utseendemässigt.

Träffat allt från folk på Juridicum till folk från tekniska utbildningar och från humanoira, alla har den gemensamma nämnaren att vara väldigt interna eller rövhål. Sedan så finns det som sagt få människor som får en att känna sig som hemma, och jag vill ju också gå på de "feta" festerna.

Men jag tror inte att jag skulle passa in där heller om jag ska vara ärlig, tänker planera in att dra på olika grejer i Malmö istället. Inte för att det är någon smärre skillnad, förutom de dumdryga människor man slipper som man träffat på i Lund som man slipper.

Trodde att nation skulle vara något annorlunda men det är i princip som vilken vanlig nattklubb som helst förutom att det är bra musik men jag skulle våga säga att det är samma klientel, får väl dra till någon mindre nation istället för att se hur det är där.

Vägrar i vart fall att vara för pessimistisk men fördomarna har blivit bekräftade för många gånger, men jag ger det chans på chans och får se var man platsar någonstans. De som tjatar om mångfald och hur trevligt det är med det är hycklare, enfaldigare får man leta efter egentligen.

Å andra sidan är jag novisch och jag får väl räkna med det de första åren tills man är någorlunda hemma på allting. Kanske blir bättre då, eller så är det fel på mig och mina kompisar som jag träffat där.

Citera
2010-12-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Tycker att det är orättvist att ge sig på SOL rakt av. Visst kan man ifrågasätta existensen av en hel del kurser, men så är det ju på alla lärosäten. Att påstå att språk, litteratur och andra klassiska ämnen som idag läses på SOL vore skit köper jag inte för fem öre.

Däremot stämmer det ju att sammanhållningen blir som den blir, när det sällan blir någon starkare gemenskap när de flesta läser strökurser, vilket ju gör att det blir nya föreläsningsgrupper varje termin. Normalt sett borde kåren kunna kompensera åtminstone lite genom studiesociala aktiviteter, men humanistkåren är tragiskt kass, vilket ju inte är positivt för någon.

Nä, när sammanhållning varken finnes i klassen eller i kåren får man gå till andra ställen. Nationerna är ju ett klockrent steg. Utöver det finns det ett gäng utskott inom AF som man gott kan undersöka.

När det kommer till fester så finns de överallt, så länge du har ett kontaktnät. Parantesen är ju känt för fester, men dessa hör du ju inte talas om när du inte känner någon där.

Nu pluggar jag ju där själv så jag borde ju ha lite insyn, eller? Kan heller inte se att jag påstod att ämnena var skit, så du borde kanske läsa mitt inlägg igen Du nämner nationerna och jag tänkte prova på att jobba på en klubb en kväll och se vad det ger.

Problemet är ju just när man inte har något kontaktnät, och det inte finns så många att snacka med där man pluggar. Men men, jag hoppas på nationerna som sagt
Citera
2010-12-18, 00:21
Medlem
Citat:
Nu pluggar jag ju där själv så jag borde ju ha lite insyn, eller? Kan heller inte se att jag påstod att ämnena var skit, så du borde kanske läsa mitt inlägg igen Du nämner nationerna och jag tänkte prova på att jobba på en klubb en kväll och se vad det ger.

Problemet är ju just när man inte har något kontaktnät, och det inte finns så många att snacka med där man pluggar. Men men, jag hoppas på nationerna som sagt

Citat:
Känner nästan samma grej alltså, sedan har jag fullt bry med studierna nu också så jag hinner inte komma på "feta" fester eller gå på nation längre. Hittills har Lund varit en besvikelse men jag hoppas att det blir bättre, maken till skitnödiga människor har jag aldrig skymtat i hela mitt liv.

Vad pluggar du?

Hehe, du träffar verkligen mitt i prick. Gått snart en termin och jag har inte kommit i kontakt med en enda person utanför min klass. När man går på rast sitter folk kvar och glor in i väggen och när man kommer till matsalen sitter folk fortfarande och snackar om skolan. Jag personligen tycker det kan vara rätt skönt att släppa skolan för en liten stund, men alla är vi olika. Eller som två snubbar för ett tag sen som satt och diskuterade huruvida en halsduk fortfarande är en halsduk om man delar den i två delar. Mycket givande diskussion.

Jag pluggar språk och litteratur i alla fall (svenska), första terminen. Vad pluggar du själv? Hade tyckt det hade varit grymt kul med lite kul fester, men just nu känns det oändligt långt borta. Och sen gäller det nog att man känner just rätt folk, en hel del där jag är verkar otroligt stiffa i alla fall. Malmö hälsar dig välkommen iaf
Citera
2010-12-18, 00:27
Medlem
Citat:
Jag pluggar språk och litteratur i alla fall (svenska), första terminen. Vad pluggar du själv? Hade tyckt det hade varit grymt kul med lite kul fester, men just nu känns det oändligt långt borta. Och sen gäller det nog att man känner just rätt folk, en hel del där jag är verkar otroligt stiffa i alla fall. Malmö hälsar dig välkommen iaf

Är inte heller en lundensare och inte inflyttad heller, men SOL verkar vara en av de mest skitnödiga ställena man kan plugga på. Första dagen då man hade introduktion var jag där med en polare som skulle börja studera där, herregud vilka mongos det satt i matsalen när man kom in det var nästan så att man fick ta fram skämsudden.

Well, det du kan gå på är saker och ting i Malmö eller pröva de mindre nationerna och se hur det är med dem.

Jag pluggar Filosofi.
Citera
2010-12-18, 00:37
Medlem
Citat:
Är inte heller en lundensare och inte inflyttad heller, men SOL verkar vara en av de mest skitnödiga ställena man kan plugga på. Första dagen då man hade introduktion var jag där med en polare som skulle börja studera där, herregud vilka mongos det satt i matsalen när man kom in det var nästan så att man fick ta fram skämsudden.

Well, det du kan gå på är saker och ting i Malmö eller pröva de mindre nationerna och se hur det är med dem.

Jag pluggar Filosofi.

Hahaha! Tänk mig då som måste stå ut med det varje dag! Mjo, fast går jag i Malmö så går man väl ut på dom vanliga klubbarna istället som man brukar och så slipper man allt studentfolk. Jag tycker du kan styra upp en härlig fest istället, där du hyllar retardsen på SOL. Jag kommer lätt!
Citera
2010-12-18, 00:43
Medlem
Citat:
Hahaha! Tänk mig då som måste stå ut med det varje dag! Mjo, fast går jag i Malmö så går man väl ut på dom vanliga klubbarna istället som man brukar och så slipper man allt studentfolk. Jag tycker du kan styra upp en härlig fest istället, där du hyllar retardsen på SOL. Jag kommer lätt!

Fast det känns ju som att det är meningen att man ska träffa studentfolk när man själv är en, har faktiskt varit med om en del kul grejer när det händer saker på riktigt mellan när folk ska på sittningar och andra höjdpunkter. Studentandan är nog det bästa, där alla är festglada och skriker och stojar som aldrig förr.

Dock råkar jag alltid stöta på ett fullt mongo i varenda jävla nationskö, måste vara drabbad av någon slags förbannelse för de muckar alltid med mig.

Nåväl, det sker en träff i Lund för Malmö och Lunds FB:are som går av stapeln i Januari(?) så det kanske kan vara något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in