2010-11-02, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Du är ute och cyklar om du seriöst tror att en M:are har det minst 10 gånger lättare att hitta ett relevant arbete ute i industrin jämfört med en som läst teknisk fysik.

Är det lättare för en F:are alltså?
Citera
2010-11-02, 13:53
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Är det lättare för en F:are alltså?

Det skrev jag aldrig. Jag har inte så stor koll på hur arbetsmöjligheterna ser ut för F:are men att det skulle vara _så_ mycket lättare för M/I att skaffa jobb är helt enkelt orimligt. Fast nu har vi gått OT rätt länge, starta en ny tråd om vad du bör välja om du vill ha fler tips.
Citera
2010-11-02, 16:53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Det skrev jag aldrig. Jag har inte så stor koll på hur arbetsmöjligheterna ser ut för F:are men att det skulle vara _så_ mycket lättare för M/I att skaffa jobb är helt enkelt orimligt. Fast nu har vi gått OT rätt länge, starta en ny tråd om vad du bör välja om du vill ha fler tips.
Medhåll.

/moderator
Citera
2010-11-02, 18:00
Medlem
Citat:

Sant, det börjar bli OT, men eftersom jag (ursprungligen) mest var nyfiken på hur studentlivet såg ut för respektive utbildning i Lund, tycker jag det har viss relevans. Men om jag vill ha fler svar ang vilken utbildning jag ska söka startar jag en ny tråd.

Tack för alla svar! Får se om det blir Lund jag söker mig till nästa höst, mycket pekar på det i alla fall.
Citera
2010-11-14, 20:33
Medlem
Från att ha haft lugna perioder & kurser så börjar jag inse allvaret av hur mycket jag behöver läsa in och kunna både fram och baklänges utantills. Blir ett äventyr!
Citera
2010-11-24, 15:37
Medlem
Våffelnylles avatar
Hej! Hur skriver man in sig på en nation i Lund?
Eller är alla inskrivningar stängda?
Citera
2010-11-24, 15:42
Medlem
Transport Sthlm - Lund, använder de flesta tåget? Är det långt från stationen i Lund till de "vanligaste" bostadsområdena? Samma fråga gällande flyget, går det någon smidig buss från Malmö in till Lund som inte kostar särskilt mycket?
Citera
2010-11-24, 15:53
Medlem
BuzzBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Transport Sthlm - Lund, använder de flesta tåget? Är det långt från stationen i Lund till de "vanligaste" bostadsområdena? Samma fråga gällande flyget, går det någon smidig buss från Malmö in till Lund som inte kostar särskilt mycket?

Det går flygbussar från Malmö in till Lund mest hela tiden tycker jag.
Samma sak med tågen det är väldigt bra förbindelser från tågen (beror ju såklart var man bor) tycker jag personligen i alla fall.
Citera
2010-11-24, 17:43
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Våffelnylle
Hej! Hur skriver man in sig på en nation i Lund?
Eller är alla inskrivningar stängda?
Wtf, i November? Varför nu?
Citera
2010-11-24, 17:55
Medlem
Våffelnylles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Wtf, i November? Varför nu?
Heh, bara undrar. (lång historia )
Så det är i princip så att om du glömmer det under de första veckorna så är det förgäves att fortsätta plugga för den här terminen, eftersom du måste vara ansluten till en nation, eller till studentlund för att skriva tentor (och man inte kan skriva in sig senare än de första tre veckorna eller så efter studiestarten)? Jippi...
Senast redigerad av Våffelnylle 2010-11-24 kl. 17:57.
Citera
2010-11-24, 18:08
Medlem
Citat:
Så det är i princip så att om du glömmer det under de första veckorna så är det förgäves att fortsätta plugga för den här terminen, eftersom du måste vara ansluten till en nation, eller till studentlund för att skriva tentor (och man inte kan skriva in sig senare än de första tre veckorna eller så efter studiestarten)? Jippi...

Du behöver inte vara med i Studentlund för att skriva tentor.
Citera
2010-11-24, 18:54
Medlem
klasklätters avatar
Citat:

Mig veterligen är det inte försent att gå med i en nation, men inskrivningen (aka receptionen) har inte öppet lika ofta nu när det inte är någon shitstorm med vilsna människor som ska bli medlemmar.

Ang kårmedlemskapet så är det borttaget men du måste vara medlem i en nation för att få bo i AFB's bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in