2011-08-27, 23:24
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Betala avgiften med Visa/Mastercard så registreras betalningen direkt. Detta gör du via www.medlemsavgift.com. När du betalat så skriver du bara ut sidan på nytt. Har du inte tillgång till skrivare så gå till nationen du blivit medlem i under kontorstid (dvs. när expen är öppen) och be dem skriva ut betalningsbevis åt dig.

-> Win.
Jag körde på detta, och det löste sej!

Men tyvärr kom jag ändå inte in på nationen eftersom den va full Efter allt slit...
Citera
2011-08-28, 07:13
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vilka fylle-sånger anser ni att man skall lära sig?

Någon som kan skriva ner de vanligaste?

Känner bara till en som börjar så här:

Hörde jag en skål!?
Att du gjorde!
.....
Sånger man bör kunna? Frasse kan, ingen fara. Som sånghäftesansvarig på ett par baler så har jag hygglig koll nuförtiden.

Du måste ha fått någon form av sångbok. Annars är din kår helt jävla värdelös. Isåfall får du säga till, så löser vi den biten. Hur som: Spritbolaget, Mera brännvin, Feta fransyskor, Jag har aldrig var't på snusen, Dromedaren och Västgötas nationsvisa. Lär dig dem så kommer du ärligt talat ganska långt.
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
... åsså svingar vi på sedelen igen, hej skål!

Citat:
Ursprungligen postat av Erik123456789
sedelen
Exakt. Sejdelen.
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Jag körde på detta, och det löste sej!

Men tyvärr kom jag ändå inte in på nationen eftersom den va full Efter allt slit...
Trist läge. Får man fråga var du inte kom in? Jag trodde jag hade ganska god koll på alla som var öppna ikväll, men tydligen inte.
Citera
2011-08-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vilka fylle-sånger anser ni att man skall lära sig?

Någon som kan skriva ner de vanligaste?

Känner bara till en som börjar så här:

Hörde jag en skål!?
Att du gjorde!
.....

Ja det blir som man brukar säga...

Om du är teknolog tycker jag du bör kunna "Varför ska man ta maskinexamen..." och om du går på F bör du väl kunna hyllningsvisan till teknisk fysik. Är du inte teknolog är de nog mindre intressanta.

Som någon sa också, Kalmare stad.
Citera
2011-08-28, 12:16
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Sånger man bör kunna? Frasse kan, ingen fara. Som sånghäftesansvarig på ett par baler så har jag hygglig koll nuförtiden.

Du måste ha fått någon form av sångbok. Annars är din kår helt jävla värdelös. Isåfall får du säga till, så löser vi den biten. Hur som: Spritbolaget, Mera brännvin, Feta fransyskor, Jag har aldrig var't på snusen, Dromedaren och Västgötas nationsvisa. Lär dig dem så kommer du ärligt talat ganska långt.

Exakt. Sejdelen.

Trist läge. Får man fråga var du inte kom in? Jag trodde jag hade ganska god koll på alla som var öppna ikväll, men tydligen inte.

Tackar för det kära Frasse
Jag skall genast kontakta min kår och erhålla en sångbok!
Citera
2011-08-28, 12:18
Medlem
Hallå Måltidsvisan måste man ju kunna också!!!!
Citera
2011-08-28, 13:02
Medlem
Finns det en fin nation som endast spelar elektro, eller nästan iaf?
Citera
2011-08-28, 13:25
Medlem
_Ahlen_s avatar
Blekingska nationen har elektroklubb var tredje vecka. Annars tror jag att det inte finns så mycket mer att hämta bland nationerna.
Citera
2011-08-28, 13:33
Medlem
åh Aja låter bra! Tack som fan.
Citera
2011-08-28, 15:34
Medlem
MauroSpockos avatar
Om man avskyr snapsvisor och allt som hör därtill, har man i Lund att göra då?
Citera
2011-08-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko

Du behöver inte umgås med alkisarna på stortorget om du inte vill, du kan även studera på Lunds Universitet. Det är att rekommendera.
Citera
2011-08-28, 15:40
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Det finns alltid alkoholfria alternativ på gasquer och baler om du inte dricker alkohol. Sedan behöver man ju inte heller sjunga, men jag tycker att det är roligt att lära sig sångerna, traditionerna och att ibland ställa sig på stolen. Det är ju en typ av kultur man lär sig. Minnen att se tillbaka på. En gemensam nämnare med nya bekantskaper senare i livet.
Senast redigerad av eXtremo 2011-08-28 kl. 15:44.
Citera
2011-08-28, 17:02
Medlem
Chokemeisters avatar
var fan hittar man vilken kurslitteratur man kommer behöva köpa?
De studenter jag pratat med säger: det står på internet.

Jag har kollat på ekonomiuniversitetets hemsida, stil, liveatlund men jag hittar verkligen inte någon information.
Så är det någon här som kan skriva vilka jag kommer behöva eller ännu hellre länka till en sida där det står vilken litteratur jag behöver kommer plugga civilekonom.

Information om upprop vore också uppskattat för det hittar jag inte heller

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in