Citat:
Ursprungligen postat av bobsylt
Jag har sagt det förr och säger det igen, Lund är en helt underbart stad på alla plan. Påståenden som att majoriteten skulle vara dryga, elaka och ofestvilliga är nog det bland det dummaste jag har hört. Om man inte är nöjd med sin nuvarande situation så får man se till att göra någonting åt den, ta initiativ, jag lovar att det finns människor som hakar på helt oberoende på ditt, utseende, kön eller nationalitet. Det handlar inte om att få allting serverat, sök upp det du vill ha.
Min erfarenhet efter 6månader i Lund är att nästan ALLA är oerhört trevliga, festsugna och samtidigt tar sin studier relativt seriöst. Går man inte med inställningen att allting är värdelöst och har förutfattade meningar så är det klart att resultatet blir därefter. Om någon kväll skulle vara tråkigt så innebär det inte att man behöver anta att resterande kvällar också kommer vara det.
Mitt råd: Ta för er, sök upp det som tilltalar er, staden kryllar av studenter och likasinnade!
Det finns olika infallsvinklar på det här och inte enbart prisandet och hyllandet som pågår inne i lundabubblan.
Och visst, jag håller med om att det finns en hel del positiva saker om man passar in i ramverket och kan lära sig att utnyttja det och se det för vad det är men sedan finns det alltid människor som jag och
jesus123 som känner oss relativt exkluderade från den verkligheten de andra tycker sig leva i.
Precis som jag skrivit innan så är jag inte främmande för att se nya saker eller göra nya saker, tvärtom så försöker jag att motbevisa mina fördomar istället för att bara tänka för mig själv att "nej, jag går inte dit".
Vad pratar du för skit om att få allting serverat, sedan när har det framkommit i min text att jag suttit och rullat tummarna och tyckt Lund är skit på grund av att "det inte händer något" för att jag sitter på min röv och inte gör något?
Jag har tagit initiativ till det mesta och även de nyfunna vännerna men våra fördomar har blivit besannade gång på gång.
Tycker att du borde läsa vad jag skriver innan du drar förhastade slutsatser din jävla pajas, det är väl klart att man inte har befogenhet att klaga om man inte har upplevt saker och ting för sig själv och tagit initiativet att uppleva dem?
Gång på gång har jag påpekat att jag inte prövat de mindre nationerna och tänker att göra det så fort jag är klar med mina resttentor för att se om det kan vara något. Även att det finns undantag för de skitnödiga "hippa" människorna som lever i lundabubblan om att allting skulle vara så fantastiskt och jag tror att de förstorar upp det något enormt.
Med det sagt har jag även påpekat att de som varit i Lund längre har större kontaktnät och kan därmed uttala sig lite mer positivt då de inte känner sig exkluderade från den "fina" gemenskapen ni verkar ha och att de får de feta festerna som finns lite avsides också.
Tyvärr har jag träffat väldigt få människor både på kursen och ute i Lund som tilltalar mig överhuvudtaget - men inte för inte så ger jag upp kampen om att finna de sköna typerna som alla pratar om.