Citat:
Ursprungligen postat av do.dothedance
Har en del frågor. Vet inte om jag är helt ute och cyklar nu heller.
Jag har sett att inskrivningen på nationerna börjat, hur länge håller de på egenligen? Jag ville avvakta ett tag efter den 3 september.
Sen så är den egentliga frågan hur folk som läser språk är, allmänt? Hur är kåren för humaniora för övrigt? Känner inte en kotte som ska läsa språk eller någonting på LU överhuvud taget.
Inskrivningen håller på tre veckor till, så du kan lugna dig ett tag. Tredje är inga som helst konstigheter.
Språkmänniskor är som folk är mest. Har ett par fantastiska vänner som läst språk men känner även ett gäng som inte riktigt är min kopp te. Håll ögonen öppna så hittar du säkert någon du trivs med. Humanisternas kår har jag nog aldrig hört något gott om. Var medlem och aktiv som studentombud min första termin i Lund och lyckas man inte imponera på en 19-åring direkt från gymnasiet under den första månaden vet jag inte om man bedriver någon vidare vettig verksamhet. Mitt första intryck var att de flummade omkring och inte gjorde något vettigt har inte förändrats för fem öre trots att jag i flera år varit väldigt aktiv i studentlivet i Lund och hört mig för med representanter från alla håll och kanter. Det kanske finns någon humaniststudent här som kan förklara att jag har fel.
Vill du lära känna människor rekommenderar jag dig istället att söka lyckan vid någon nation. Blandningen av människor och det faktum att alla (eller den stora merparten) som är engagerade gör det av sociala skäl gör att nationerna är en guldgruva för nya bekantskaper.