2012-08-30, 17:20
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Nu handlar inte detta inlägget om studier men var i helvete finns "libanesen" som alla pratar om där de köper frukt & grönsaker till reapriser?

Det är rätt lurigt att hitta dit, lyckas alltid ta fel gata, men om jag inte missminner mig helt så ligger det på gatan in mellan Min sko och någon bank ( nordea eller handelsbanken tror jag) precis vid sotrtorget. Om du har Lundafalafel i ryggen så ligger det rakt fram.
Citera
2012-08-30, 20:36
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cab00se92
Någon som vet var man kan klippa sig billigt i Lund?
Och då vill jag inte gå till "turk-klipp" och allt vad det heter. En helt vanlig svensk frisörsalong alltså

Salong Pistasch vid Kund Oskars bro (precis bredvid Sushi2Go)! Fantastisk service, killen vet definitivt hur man klipper och extremt prisvärt. Jag och min pojkvän gav 80 spänn extra som tack första gången vi var där (och vi tänker snart boka en ny tid så fort vi får lite pengar att lägga ut på klippning).
Citera
2012-08-30, 20:44
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Nu handlar inte detta inlägget om studier men var i helvete finns "libanesen" som alla pratar om där de köper frukt & grönsaker till reapriser?

Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Det är rätt lurigt att hitta dit, lyckas alltid ta fel gata, men om jag inte missminner mig helt så ligger det på gatan in mellan Min sko och någon bank ( nordea eller handelsbanken tror jag) precis vid sotrtorget. Om du har Lundafalafel i ryggen så ligger det rakt fram.

Kattesund kallas "gatan". Ligger väl typ bredvid Gattostretto? Och stället heter Mediterranean Frukt & Grönt.
Citera
2012-08-31, 20:38
Medlem
Har en del frågor. Vet inte om jag är helt ute och cyklar nu heller.

Jag har sett att inskrivningen på nationerna börjat, hur länge håller de på egenligen? Jag ville avvakta ett tag efter den 3 september.

Sen så är den egentliga frågan hur folk som läser språk är, allmänt? Hur är kåren för humaniora för övrigt? Känner inte en kotte som ska läsa språk eller någonting på LU överhuvud taget.
Citera
2012-08-31, 21:16
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av do.dothedance

Jag har sett att inskrivningen på nationerna börjat, hur länge håller de på egenligen? Jag ville avvakta ett tag efter den 3 september.

Sen så är den egentliga frågan hur folk som läser språk är, allmänt? Hur är kåren för humaniora för övrigt? Känner inte en kotte som ska läsa språk eller någonting på LU överhuvud taget.
Du kan skriva in dig när som helst tror jag. Du har i alla fall lång tid på dig. Kolla på nationernas hemsidor om du vill vara säker. Du hittar dem på http://studentlund.se!
Citera
2012-08-31, 23:45
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Inskrivningen håller på tre veckor till, så du kan lugna dig ett tag. Tredje är inga som helst konstigheter.

Språkmänniskor är som folk är mest. Har ett par fantastiska vänner som läst språk men känner även ett gäng som inte riktigt är min kopp te. Håll ögonen öppna så hittar du säkert någon du trivs med. Humanisternas kår har jag nog aldrig hört något gott om. Var medlem och aktiv som studentombud min första termin i Lund och lyckas man inte imponera på en 19-åring direkt från gymnasiet under den första månaden vet jag inte om man bedriver någon vidare vettig verksamhet. Mitt första intryck var att de flummade omkring och inte gjorde något vettigt har inte förändrats för fem öre trots att jag i flera år varit väldigt aktiv i studentlivet i Lund och hört mig för med representanter från alla håll och kanter. Det kanske finns någon humaniststudent här som kan förklara att jag har fel.

Vill du lära känna människor rekommenderar jag dig istället att söka lyckan vid någon nation. Blandningen av människor och det faktum att alla (eller den stora merparten) som är engagerade gör det av sociala skäl gör att nationerna är en guldgruva för nya bekantskaper.
Citera
2012-09-01, 00:09
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Den är allmänt skit. Jag läste arkeologi i en termin och tröttnade på kårens obefintliga verksamhet, det enda som höll i liv var knut (arkeologisk studentförening) och mer än så kommer du inte att få av HT-kåren, tyvärr. Även om LUX ska bli ett centrum för alla HT-studenter betyder inte det att kåren kommer att engagera sig bättre. Inget är skrivet i sten som sagt. Jag tyckte både tjejen och killen som var kåransvariga verkade rätt flummiga när jag besökte deras kontor i början av min första termin i Lund.

Men idag läser jag civilingenjörprogrammet i elektroteknik och fick mycket bra mottagning när jag började. Nollningen var perfa. Utifrån mitt eget tycke så har LTH den bästa kåren i hela Lund även om jag nu verkar för partisk i denna smakfråga.
Citera
2012-09-13, 14:30
Medlem
BajsExplosions avatar
Tänkte bara tipsa om att man får en gratis windows-cdnyckel när läser på Lunds Universitet (LTH vet jag inte). Det är lite klurigt att hitta, men sök på någonting i stil med "windows download lund university" eller något. Windows är ju så dyrt annars!

Edit: de kan ha slopat det sedan jag skaffade min, var ett år sedan...
Citera
2012-09-13, 16:16
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Tänkte bara tipsa om att man får en gratis windows-cdnyckel när läser på Lunds Universitet (LTH vet jag inte). Det är lite klurigt att hitta, men sök på någonting i stil med "windows download lund university" eller något. Windows är ju så dyrt annars!

Edit: de kan ha slopat det sedan jag skaffade min, var ett år sedan...

Tack så mycket för tipset! Jag kan konfirmera att det fortfarande fungerar (pluggar på LTH).
Citera
2012-09-13, 17:13
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Tack så mycket för tipset! Jag kan konfirmera att det fortfarande fungerar (pluggar på LTH).
Soft! Var det lätt att hitta? Så vitt jag minns var det inget de skyltade med direkt.
Citera
2012-09-13, 17:39
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Soft! Var det lätt att hitta? Så vitt jag minns var det inget de skyltade med direkt.

Nej det var ganska lätt att hitta faktiskt. Denna sidan var allt som behövdes:

http://www.med.lu.se/english/library_and_ict/ict_services/for_students/software_to_download
Citera
2012-09-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Bakom domkyrkan och bredvid café ariman finns en frisörsalong som heter "Salong van Duren", fråga efter Fia, hon är riktigt duktig!

Grymt tips! 245kr känns precis lagom.

Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka
Kan tyvärr inte tipsa om någon "billig" (hur definierar du billig) svensk salong, men gå för bövelen inte till Delal!

Näää, det verkade riktigt dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in