2011-08-18, 00:00
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagFire
Någon som sitter på tips om var man ska leta för att hitta lite umgänge där cannabis är accepterat och brukas? Vill helst inte springa runt och fråga folk hit och dit så man får en stämpel på sig redan under nollningen.

Fritt fram att höra av sig om du är sugen på att dela en joppe eller ta en tur till Köpenhamn någon dag
Du behöver inte leta. Vill man röka i Lund så finns det gott om det. Efterfester i allmänhet är ett bra ställe att hålla ögonen öppna på. Om du glider runt på nationerna så lär du också märka ganska fort var tillgången kan tänkas vara större och var den rimligtvis är mindre. Skriv in dig på någon av dessa och börja engagera dig så är alla eventuella problem lösta fortare än kvickt.
Citera
2011-08-18, 02:52
Medlem
slipZens avatar
Finns det någon del av juristprogrammet som sker på andra delar av universiteten än just Juridicum? Känns lite trist att sitta och häcka där i ett gammalt hus när LU-området på fullaste allvar är större än hela centrala delen av staden som jag kommer ifrån.
Citera
2011-08-18, 03:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Finns det någon del av juristprogrammet som sker på andra delar av universiteten än just Juridicum? Känns lite trist att sitta och häcka där i ett gammalt hus när LU-området på fullaste allvar är större än hela centrala delen av staden som jag kommer ifrån.
Det mesta sker på juridicum, men om det är platsbrist, vilket det är ibland, särskilt på de lägre terminerna, så kan det hända att man får ta sig till LTH, socialhögskolan eller någon föreläsningssal i Lundagård. Jag förstår din tanke, men det är jäkligt skönt att hålla sig på ett ställe. Vill man traska runt och utforska föreläsningssalar och grupprum (tips: försök ta reda på var det finns grupprum/läsesalar utanför juridicum, för det är hårdvaluta under tentaperioderna!) så kan man ju göra det själv.
Citera
2011-08-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newmountain
Det uppmanas lite här och där att man ska skriva ut sin betalningsbekräftelse från www.medlemsavgift.com, ska man bara ta en print-screen där ifrån eller finns det nån knapp jag inte hittar?

Citat:
Ursprungligen postat av Cab00se92
Undrar jag med!

någon som har ett svar på det?
Citera
2011-08-18, 11:35
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newmountain
någon som har ett svar på det?
Ctrl+P när du är inne på sidan.

Tillägg: inskrivningsperioden är nu öppen och håller öppet till den 16 september. Ta en promenad i solen och traska in på nationerna längs vägen. Kan bli en typiskt bra grej, särskilt eftersom de flesta bjuder på fika/godis/läsk/kaffe.
Senast redigerad av FrasseFloyd 2011-08-18 kl. 13:05.
Citera
2011-08-18, 13:06
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Du behöver inte oroa dig (just nu i alla fall) för sist jag kollade funkar ändå inte registreringen.
Jag hade inga som helst problem att registrera för fem dagar sedan och för mig fungerar det finfint!
Citera
2011-08-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Svampen
Jag hade inga som helst problem att registrera för fem dagar sedan och för mig fungerar det finfint!

Jag försökte för två dagar sen och då funkade det inte i alla fall. Ska ta en titt nu.
Citera
2011-08-18, 19:11
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Någon som sitter på tips om var man ska leta för att hitta lite umgänge där cannabis är accepterat och brukas? Vill helst inte springa runt och fråga folk hit och dit så man får en stämpel på sig redan under nollningen.

Fritt fram att höra av sig om du är sugen på att dela en joppe eller ta en tur till Köpenhamn någon dag

Efterfester pa Smalands brukar krylla av cannabis och tyngre droger. Ska vara ganska latt att fa tag pa pa andra stallen med om man bara lagger manken till. Men glom inte att det ej ar accepterat i vissa kretsar.
Citera
2011-08-18, 19:52
Medlem
Finns det några bra politiska diskussionsforum i Lund?

Menar inte något Flashback-hak med högerextremism utan snarare något liberalt/allmänborgerligt forum. Eller förening att organisera sig i.
Citera
2011-08-18, 21:27
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Finns det några bra politiska diskussionsforum i Lund?

Menar inte något Flashback-hak med högerextremism utan snarare något liberalt/allmänborgerligt forum. Eller förening att organisera sig i.

http://studentlund.se/upf/ borde vara nagot for dig.
Citera
2011-08-19, 01:39
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:

Jag lovar dig att du inte behöver oroa dig. Har aldrig varit några större problem att lösa för mig de år jag bott i Lund. Kan ibland vara lite dålig tillgång på kranar i början av terminerna eftersom de flesta inte är i stan över somrarna. Är inte direkt svårt att hitta folk som röker då folk röker relativt öppet i Lund. Är överlag väldigt liberalt när det gäller CB. Skulle inte springa runt och fråga novischerna på nollningen bara, fråga faddrarna om de verkar softa!

Har en polare som ska vara fadder iår och sagt att han ska röka ner alla i hans faddergrupp innan nollningen är slut. Så har du tur kanske du hamnar där

Flyttar du in i korridor är sannolikheten rätt stor att någon röker kan jag lovat. Har rökt på rummet helt ogenerat i alla korridorer jag bott i utan att folk brytt sig, har dessutom rökt med rätt många av dina grannar. Har du otur med grannarna är ett tips är annars att ta med själv ner hit, bjuda på spliff under efterfest och dylikt. Inte svårt att sålla ut vilka som röker och man kan snacka med om skiten då. Blir folk upprörda har du haft riktig otur eller dåligt val av umgänge. Sen är det ju som sagt var bara 1 timmas resväg till chris, var bara försiktig med att ta över.
Citera
2011-08-19, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-Down-The-Line
Har en polare som ska vara fadder iår och sagt att han ska röka ner alla i hans faddergrupp innan nollningen är slut. Så har du tur kanske du hamnar där

Av ren nyfikenhet, vilket program går han/ska han nolla? Du behöver inte nämna några namn men är nyfiken på om det kan vara någon som ska nolla mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in