2009-09-04, 19:03
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Almighty
Vart ska ni spendera fredagen då?
Bra fråga...verkar vara mest lördagsklubbar på citynationerna...
Citera
2009-09-04, 19:06
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Bra fråga...verkar vara mest lördagsklubbar på citynationerna...

Brooklyn på Krischan (visserligen inte citynation men) är öppet på fredagar
Citera
2009-09-04, 19:10
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Brooklyn på Krischan (visserligen inte citynation men) är öppet på fredagar

Bara det stället som är öppet fredagar? På lördag blir det nog iaf UE lr Sunset. Har inte valt nation än men tycker Ög o Malmö verkar passa bäst. Vad har ni ekonomer valt?
Citera
2009-09-04, 19:14
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Bara det stället som är öppet fredagar? På lördag blir det nog iaf UE lr Sunset. Har inte valt nation än men tycker Ög o Malmö verkar passa bäst. Vad har ni ekonomer valt?

Dock så frågade killen vad som hände på fredagen
Kvittar ganska stort vilken nation du väljer såvida du inte vill vara aktiv inom nationen. Själv blev det Krischansta pga den låg närmast skolan
Citera
2009-09-04, 19:16
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:

Malmö/Göteborg är ekonomcity... Har bott 100 m från de nationerna i tio år så jag vet...
Citera
2009-09-04, 19:20
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Malmö/Göteborg är ekonomcity... Har bott 100 m från de nationerna i tio år så jag vet...

Aha okej, blandat på ÖGs lr?
Citera
2009-09-04, 19:33
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Aha okej, blandat på ÖGs lr?

Mer blandat ja, men ändå lite åt samma håll. Lunds nation är nog den som är mest blandad av alla dock vilket vissa tycker e skönt och andra tråkigt.
Citera
2009-09-04, 19:39
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Mer blandat ja, men ändå lite åt samma håll. Lunds nation är nog den som är mest blandad av alla dock vilket vissa tycker e skönt och andra tråkigt.

Okej var mest intresserad av ÖGs pga hade de hade flest novischaktiviteter.
Citera
2009-09-05, 14:50
Medlem
Vet att det finns en uppsjö av trådar och allt annat.. men hur är studentlivet i Lund?
Har fått ett intryck av att Lund är lite av en "hippie"-skola (vilket jag gillar!).
Citera
2009-09-05, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Vet att det finns en uppsjö av trådar och allt annat.. men hur är studentlivet i Lund?
Har fått ett intryck av att Lund är lite av en "hippie"-skola (vilket jag gillar!).

Hippie? Aldrig sett en enda
Citera
2009-09-05, 17:18
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater

Både ja och nej. Självklart finns det ställen/grupper/nationer där du kan leva ut dina flummigheter och odla din dekadens eller hippiefason men samtidigt finns det stekarställen, musiknördställen och helt vanliga blandade ställen. Lund har plats för allt, det är styrkan och det genomsyrar hela staden.
Citera
2009-09-06, 15:45
Medlem
Hälsningsgille i Lund?

Det ska tydligen finnas ett "hälsningsgille" på AF-borgen för alla nya studenter i Lund. Där ska man kunna gå runt och få information om alla nationer och saker som man kan delta i som student i lund.

Frågan är bara, när är det och var hittar jag information om det? Jag har bara fått berättat det av folk man träffar, men när jag tittar på internet finns det ingen bra information. Jag googlat och hittat information på vissa nationers webbplatser om det, men bland annat datum osv motsäger sig på olika sidor (antar att viss information är gammal). Så, var hittar jag den riktiga informationen om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in