Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nej, alltså det här är jag säker på. Kuratorskollegiet har ett tillstånd. För att få dra nytta av det måste nationerna inför varje verksamhet skicka in en blankett till tillståndsenheten och tala om att de tänker nyttja det, samt vilka som står som kvällsansvariga.
Hmm... Jag är lite undrande fortfarande. Men strunt samma, det är en djungel och jag kan inte gå in i detaljer på exempel och fortfarande vara hyfsat anonym här!
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Japp, gjorde A-cert hösten 2009 senast och då sa dom ingenting om det iaf. Vad har du fått denna information ifrån? Jag hade mycket god kontakt med Quratorn på nationen jag var förman på, och hon/han borde väl veta vad som gäller? Som sagt, var ett par år sedan nu det skedde, kan ju ha hänt en del.
Men som vi alla vet - det här med tillstånd och lagar och regler som rör detta - det är rejält flummigt och jag tror alla nationer bryter mot de exakta stadgarna på ett eller annat sätt faktiskt.
Någon mer än mig som minns den gamla goda tiden då man fick dricka medan man jobbade?

Nja, det brukar inte tas upp på A-cert eftersom det egentligen är arbetsgivarens ansvar att se till att man inte tar in arbetskraft som man egentligen inte får ha, och a-cert är mest inriktat på de som ska arbeta i baren - de behöver inte ha detaljkunskap. Däremot finns det i materialet för c-cert, kolla på din nation, jag tror säkert det finns i någon pärm någonstans!
Jo, jag tror alla bryter mot det på ett eller annat sätt. Det är ju mycket sunt förnuft som gäller i organisationen också, och så länge man inte skapar problem så är tillståndsenheten ganska lugna också. Det är ju först t.ex. när grannarna klagar som man ser till att ljudnivåregler efterföljs ordentligt osv.