2010-08-19, 16:51
Medlem
feinsteins avatar
Ok kom just hem och fick höra av min syrra att de ringt från Juridicum och velat prata med mig. De skulle tydligen ringa upp igen senare. Är detta standard, eller har jag anledning att bli orolig?
Citera
2010-08-19, 17:12
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein
Ok kom just hem och fick höra av min syrra att de ringt från Juridicum och velat prata med mig. De skulle tydligen ringa upp igen senare. Är detta standard, eller har jag anledning att bli orolig?

Är du reserv eller antagen?
Citera
2010-08-19, 17:17
Medlem
aiiss avatar
Någon här som vet hur det funkar med att vara med i kåren på annan ort och studera i Lund? Vill inte byta kår då jag isåfall förlorar ködagar om jag flyttar tillbaka.
Citera
2010-08-19, 17:25
Medlem
Hur elitistiska är ekonomiutbildningarna i Lund? Likt handels (hur nu det är) eller mer som en vanlig ek.utbildning. Vad är det för folk, klädstil, attityd etc etc? Vet att det kan vara svårt att säga men vore kul och höra lite generellt.
Citera
2010-08-19, 17:33
Medlem
feinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Är du reserv eller antagen?

Antagen

Iaf min syrra hade hört fel, var inte från Juridicum utan JF de ringt. De ringde nu igen, o skulle bara hälsa mig välkommen så var ju inget att ora sig för.
Citera
2010-08-19, 17:44
Medlem
rumpanbars avatar
Jag ska gå tekniskt basår på lth. Min syster sa helt plötsligt imorse att man måste registrera sin utbildning idag och att man annars stryks.. Jag har accepterat min antagning, uppropet är den 25e och jag har inte fått mail/brev angående någon registrering. Tänkte kolla här för säkerhets skull också, skall man registrera sig för tekniskt basår?
Citera
2010-08-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpanbar
Jag ska gå tekniskt basår på lth. Min syster sa helt plötsligt imorse att man måste registrera sin utbildning idag och att man annars stryks.. Jag har accepterat min antagning, uppropet är den 25e och jag har inte fått mail/brev angående någon registrering. Tänkte kolla här för säkerhets skull också, skall man registrera sig för tekniskt basår?

Det är precis vad jag skall studera och precis vad jag gjort.
Du bör inte behöva registrera dig någon annan stans än på studera.nu(tacka ja) och sedan dyka upp på uppropet. Syns på uppropet!
Citera
2010-08-19, 20:26
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiis
Någon här som vet hur det funkar med att vara med i kåren på annan ort och studera i Lund? Vill inte byta kår då jag isåfall förlorar ködagar om jag flyttar tillbaka.

Du måste plugga vid Lunds universitet för att stå i kö hos AFB. Du förlorar alltså dina ködagar om du lämnar Lund och sen flyttar tillbaka igen.
Citera
2010-08-19, 21:17
Medlem
Smesyltas avatar
Har alla fått sina papper? Jag ska läsa kriminologi och har fortfarande inte fått några. Tänkte ringa och efterlysa dem imorgon om de inte skulle dyka upp.
Citera
2010-08-19, 21:36
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smesylta
Har alla fått sina papper? Jag ska läsa kriminologi och har fortfarande inte fått några. Tänkte ringa och efterlysa dem imorgon om de inte skulle dyka upp.

Har du hotmail?? Vet att institutionen har mailat ut men en massa mail har studsat och de har inte brytt sig om att maila ut igen till de som inte fick infon. RIng dem och be dem maila igen!
Citera
2010-08-20, 10:48
Medlem
Gurkan100s avatar
Bör man ha fått någon bekräftelse på att man betalat avgiften till Studentlund? Betalade min för ca 1 månad sedan men inte hört något alls. Har inte skrivit in mig på någon nation ännu, så är ju inte helt medlem, men man tycker väl ändå att dom skulle kunna kosta på sig ett bekräftelsemail på betald avgift.
Citera
2010-08-20, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smesylta

Skicka mig ett PM ifall du inte fått någon info idag så kan jag skriva av mina papper och skicka dem i ett PM till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in