2012-01-05, 14:42
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psypher
Så länge du har accesskort (LU-kortet) så kommer du in där du brukar komma in under terminerna.
Okej, tack. Läste dock att studiecentrum och V-huset skulle vara stängda tills typ 9 januari men det kanske går att komma in ändå som du säger.
Citera
2012-01-06, 11:24
Medlem
Qlipps avatar
Vilka baler är det som anordnas nu i vår? Har googlat lite men fått upp typ Hallands nation, borde väl finnas någon sida som listar alla kommande baler?
Citera
2012-01-06, 14:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Vilka baler är det som anordnas nu i vår? Har googlat lite men fått upp typ Hallands nation, borde väl finnas någon sida som listar alla kommande baler?
De flesta nationerna och någon kår har bal på våren.

Lunds
Malmös
Krischan
Hallands
Sydskånska
Västgöta
Wemlands

(På hösten har Helsingkrona, Göteborgs, Östgöta (vartannat år), Kalmar & Blekingska.)

Juridiska föreningen

Smålands har ingen bal alls.
Citera
2012-01-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanonFine
Om någon vet ett svar på detta så är jag väldigt tacksam. Kom in i Lund på sjukgymnastprogrammet i urval 2 så allt har blivit lite hastigt och så då det från början var meningen att jag skulle flytta till Luleå och plugga där. Dock e Lund betydligt närmare och blir därför att studera där. Jag vet att t.ex ekonomerna ska ha nollning i nästa vecka men jag har personligen inte hört ett ord om någon nollning för sjukgymnasterna nu till våren.. Någon som vet något om vad som gäller?
Ingen som vet något?
Citera
2012-01-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanonFine
Ingen som vet något?

Ni har Nollning! Vet ej hur mycket eller uppstyrt ert system är men nollning har ni! Skulle tro att den börjar den 16:e som resten av HSC. Ni kommer nog få mer info första dagen. Och för guds skulle regga dig på student lund snarast möjligt så du kan hänga med på de utgångar som ni säkerligen kommer ha under nollningen.
Citera
2012-01-07, 21:50
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Lunds
Malmös
Krischan
Hallands
Sydskånska
Västgöta
Wemlands

(På hösten har Helsingkrona, Göteborgs, Östgöta (vartannat år), Kalmar & Blekingska.)

Juridiska föreningen

Men sen så är Smålands också ett Ghetto ställe som man bör undvika ifall man inte har "Che" intattuerad på ryggen.
Citera
2012-01-11, 00:59
Medlem
Citat:

Lunds
Malmös
Krischan
Hallands
Sydskånska
Västgöta
Wemlands

Juridiska föreningen

Att smålands inte har någon bal kan jag nog komma över..

Men! Vad är grejen med bal egentligen? Mina fördomar är att man kommer dit snuskigt (dyrt) finklädd och stelt sitter och är rädd att spilla på kläderna när man äter. För att sen dansa vals i säg AFborgen natten lång. För en lagom social (inte hyper på att prata med folk jag inte känner, bordsplacering är sent from hell) kille som jag känns det.. roligare med vanlig fest/sittning...

Kanske är ute och cyklar stora rundan nu.. men kom inte riktigt in i studentlivet nu i höstas

EDIT: lika bra att fråga redan nu, var skaffar/hyr man frack? Och tillåter CSN det? :S
Citera
2012-01-11, 02:51
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Att smålands inte har någon bal kan jag nog komma över..
Fan vad alla ska hata på Smålands. Förstår ärligt talat inte varför. De stör ju ingen (när de inte ordnar ockupationsfestivaler...)

Citat:
Men! Vad är grejen med bal egentligen? Mina fördomar är att man kommer dit snuskigt (dyrt) finklädd och stelt sitter och är rädd att spilla på kläderna när man äter. För att sen dansa vals i säg AFborgen natten lång. För en lagom social (inte hyper på att prata med folk jag inte känner, bordsplacering är sent from hell) kille som jag känns det.. roligare med vanlig fest/sittning...

Kanske är ute och cyklar stora rundan nu.. men kom inte riktigt in i studentlivet nu i höstas
Grejen med bal är att det är oslagbart att festa i frack, tillsammans med vänner som också har frack eller långklänning. Alla har verkligen ansträngt sig för att vara välklädda. Maten som serveras är också betydligt bättre än sittningsmat och lagas av riktiga kockar som kan sina saker. Vals dansar man inte länge. För traditions skull ska man väl dansa 1-2 valser men sen är det vanlig festmusik som framförs av band eller dj. Sexan som följer är också löjligt underhållande. T o m toalettpauserna är roliga, eftersom man där står ett gäng och tjuvdricker ur den obligatoriska pluntan.

Jag har varit på bal i Lund och i Uppsala och har haft kul alla gånger. Grejen med Lund är att man (eller jag iaf.) känner så många som går på bal och att festa med vänner är alltid kul. I Uppsala var vi ett mindre sällskap som var på bortaplan vilket även det var roligt.

Jag tycker att du ska engagera dig i någon nation. På så vis lär du känna folk som sannolikt ska gå på bal. Det blir betydligt roligare om du känner någon eller några eller många när du går.

Citat:
EDIT: lika bra att fråga redan nu, var skaffar/hyr man frack? Och tillåter CSN det? :S
Frackkompaniet i AF-borgen. Jag har egen frack så jag vet faktiskt inte vad det kostar att hyra, men traska dit och kolla läget. Annars tror jag att minst ett ställe på L:a Fiskaregatan säljer frackar.
Citera
2012-01-11, 10:20
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Annars tror jag att minst ett ställe på L:a Fiskaregatan säljer frackar.

Anderssons Herr, de har riktigt fina grejer där.

De köper in "rester" från stora beställningar på fina grejer och får det riktigt billigt .
Citera
2012-01-11, 13:08
Medlem
Citat:
Frackkompaniet i AF-borgen. Jag har egen frack så jag vet faktiskt inte vad det kostar att hyra, men traska dit och kolla läget. Annars tror jag att minst ett ställe på L:a Fiskaregatan säljer frackar.

Jag köpte min frack med tillbehör där nu i höstas och det kostade väl 3000 i runda slängar. En inte helt oansenlig summa för nån som går på CSN, men jag ser det som en "investering" då det i längden skulle bli dyrare att hyra varje gång. Tror det skulle kosta runt tusingen att hyra och då känns det bättre att köpa, man har ju igen det efter 3 gånger.
Citera
2012-01-11, 14:11
Medlem
Citat:
Fan vad alla ska hata på Smålands. Förstår ärligt talat inte varför. De stör ju ingen (när de inte ordnar ockupationsfestivaler...)

Hatar inte smålands, har bara inget sug efter att festa med kommunister och feminister i någon större utsträckning

Citat:
Grejen med bal är att det är oslagbart att festa i frack, tillsammans med vänner som också har frack eller långklänning. Alla har verkligen ansträngt sig för att vara välklädda. Maten som serveras är också betydligt bättre än sittningsmat och lagas av riktiga kockar som kan sina saker. Vals dansar man inte länge. För traditions skull ska man väl dansa 1-2 valser men sen är det vanlig festmusik som framförs av band eller dj. Sexan som följer är också löjligt underhållande. T o m toalettpauserna är roliga, eftersom man där står ett gäng och tjuvdricker ur den obligatoriska pluntan.

Du sålde det där bra, ska bara jaga upp lite balkompisar och get crackin! Instämmer i att det är kul att klä upp sig.
Plunta ska införskaffas i stor hast

Citat:
Jag tycker att du ska engagera dig i någon nation. På så vis lär du känna folk som sannolikt ska gå på bal. Det blir betydligt roligare om du känner någon eller några eller många när du går.

Det är sånt här jag har svårt för Har endast jobbat en gång på hallands och tyckte väl kanske inte att man kom in i det.. Får jobba hårdare på att engagera mig i vår
Citera
2012-01-11, 14:31
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Det är sånt här jag har svårt för Har endast jobbat en gång på hallands och tyckte väl kanske inte att man kom in i det.. Får jobba hårdare på att engagera mig i vår
Då är faktiskt köket att rekommendera. Man jobbar i bakgrunden och får bättre möjligheter att snacka och lära känna de man jobbar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in