2010-08-04, 19:57
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Nä jag syftar på inlägget som skrevs på förra sidan

Eller Läkarprogrammet kanske är för fina för nollning?
Nej, nollning har ni allt. Jag fick just information om att de som ska börja läsa juridik får sin information i dagarna och jag antar att ni läkarnovischer också får info snart.
Citera
2010-08-04, 19:58
Medlem
redbet111s avatar
Jag har fått absolut ingenting från varken skolan eller juridiska fakulteten. Har ni andra fått något? Bör jag kontakta skolan?
Citera
2010-08-04, 20:01
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Jag har fått absolut ingenting från varken skolan eller juridiska fakulteten. Har ni andra fått något? Bör jag kontakta skolan?
Läs inlägget ovanför ditt.
Citera
2010-08-04, 20:26
Medlem
redbet111s avatar
EDIT: såg just inlägget.. sorry
Senast redigerad av redbet111 2010-08-04 kl. 20:42.
Citera
2010-08-04, 21:52
Medlem
Happ, nu har det tillslut blivit såhär att jag ska studera i Lund. Har läst igenom lite av den här tråden och funderar på Malmö som nation. Men borde jag egentligen ändra mig angående det? Har hört att ÖstG ska vara väldigt bra och att Malmö är väldigt "bratig".
Citera
2010-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Att ta med sig laptop på föreläsningar blir ovanligare och ovanligare med undantag för ekonomihögskolan möjligtvis. En del föreläsare blir dessutom helt vansinniga på folk som sitter och skriver på föreläsningarna och ber dem stänga ner datorerna av respekt för föreläsare och andra som sitter i rummet och störs av knackningarna.

Men förutom det, så är en laptop bra att ha. Den kan behövas vid grupparbeten och liknande, och dessutom är det skönt att ha på rummet att glo på film med och sånt där!

Okej, tack för svaret, eller svaren! Funderar nämligen på att byta bort min laptop mot en stationär att ha som speldator. Så då tror jag nästan jag klarar mig på en stationär o (snart) en iphone 4 istället

förlåt för OT nu, men frågan var ju inte det...
Citera
2010-08-05, 01:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Happ, nu har det tillslut blivit såhär att jag ska studera i Lund. Har läst igenom lite av den här tråden och funderar på Malmö som nation. Men borde jag egentligen ändra mig angående det? Har hört att ÖstG ska vara väldigt bra och att Malmö är väldigt "bratig".
Det beror mycket på vilken typ av person du är. Det bästa tipset är att inte bestämma dig innan du flyttat. Bestäm dig för ett par nationer du tycker verkar schyssta och gå till dem och ett par till du råkar gå förbi. Ofta blir det inte riktigt som man tänkt sig och då är det dumt att planera för mycket.

Om du inte har några som helst tankar på att engagera dig i någon nation är det helt och håller skit samma vad du väljer. Ska du engagera dig är det vettigt att se vilka verksamheter du är sugen på, men framför allt om de du träffar där där du rekar verkar vara schyssta.
Citera
2010-08-05, 14:18
Medlem
Har boende på södra vägen fram till siste september. Någon som har förslag på gym i närheten? Vet inte vart jag kommer hitta boende för oktober och framåt, så kan ju vara dumt att knyta sig för länge till ett gym på söder om man sedan hamnar långt norrut..
Citera
2010-08-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nej, nollning har ni allt. Jag fick just information om att de som ska börja läsa juridik får sin information i dagarna och jag antar att ni läkarnovischer också får info snart.
Om det inte stämmer så tänker jag anmäla dig till en frivillig rektalundersökning

Skämt å sido men det börjar gå mot September och man vill ju helst vara förbered inför det äventyr som man kommer att gå ombord på
Citera
2010-08-05, 23:07
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagan
Okej, tack för svaret, eller svaren! Funderar nämligen på att byta bort min laptop mot en stationär att ha som speldator. Så då tror jag nästan jag klarar mig på en stationär o (snart) en iphone 4 istället

förlåt för OT nu, men frågan var ju inte det...

Gör så! De flesta andra har ju laptops om inte annat när det är grupparbetesdags! Jag gillar att ta med mig min laptop till grupparbeten för då behöver jag inte först skriva ner grejer på papper och sen gå hem och skriva rent allt... Men det är ju individuellt!
Citera
2010-08-07, 00:04
Medlem
Dest88s avatar
Någon som vet hur det går till om man vill byta nation? Har redan fått min terminsräkning från den nation jag för tillfället är skriven på...
Citera
2010-08-07, 00:29
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Någon som vet hur det går till om man vill byta nation? Har redan fått min terminsräkning från den nation jag för tillfället är skriven på...
Då låter du bli att betala din räkning och sedan går du till den nationen du tänker skriva in dig på och ber om en ny räkning från dem. Så fungerade det iaf när jag bytte kår, och jag har svårt att se att nationsbyte fungerar annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in