2010-08-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Inte ens då, skulle jag säga. Det finns alltid idioter som tycker att man är sämre för att man har blått hår och nitarmband, men träffar man bara rätt människor är det inte på något vis ett problem. Och om det är något Lund har så är det en salig blandning människor, så det löser sig för de flesta om man bara är social.

Nåja, jag tror de flesta förstår andemeningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Det fina med Lund är att man kan klä sig och se ut hur fan man vill och folk bryr sig inte ett jota! Varken andra studenter eller "vanligt folk".

Vad bra!

För jag ser helfestlig ut om man säger så - lite mindre uppskattat på andra ställen.
Citera
2010-08-16, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Min kompis nollades i våras och han hade inte kostym på sig annat än vid festen i AF-borgen. Man blir ändå tilldelad ett tema som man ska fixa kläder till och då är den där feta kostymen inte mycket att hänga i granen längre. Ta på dig en långärmad skjorta och mörka jeans/chinos så kan det inte gå fel, var du än ska gå.

Jag skall inte nollas med juristerna, blir kriminolog istället. Men var lite nyfiken på ifall detta stämde eller inte nu när det pratades om kostymer och liknande.
Citera
2010-08-16, 21:14
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Vad bra!

För jag ser helfestlig ut om man säger så - lite mindre uppskattat på andra ställen.

Haha, tro mig, i Lund kommer du undan med det mesta!

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jag skall inte nollas med juristerna, blir kriminolog istället. Men var lite nyfiken på ifall detta stämde eller inte nu när det pratades om kostymer och liknande.

Välkommen till Sam Fak!
Citera
2010-08-18, 13:07
Medlem
Har fortfarande inte fått någon information ( 0 papper från skolan, förutom inloggning till deras system) och det är idag den 18:e alltså inte alls långt kvar tills allt drar igång. Har fixat boende och flyttar ner på söndag. Har testat att ringa ett par olika nummer senaste två dagarna men inget svar. Var ska jag vända mig?
Citera
2010-08-18, 14:35
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Har fortfarande inte fått någon information ( 0 papper från skolan, förutom inloggning till deras system) och det är idag den 18:e alltså inte alls långt kvar tills allt drar igång. Har fixat boende och flyttar ner på söndag. Har testat att ringa ett par olika nummer senaste två dagarna men inget svar. Var ska jag vända mig?

Har du flyttat nyligen, är din adress rätt på studera.nu? Det var där mitt problem låg. Jag flyttade efter gjord ansökan, och studera.nu uppdaterar inte dina uppgifter mot folkbokföringsregistret. De tycker istället att, om man flyttar efter ansökan är gjord, så ska man fylla i en tillfällig adress.

...så nu har jag en tillfällig adress fram till 2020. Idioter.

I alla fall, LTH hade skickat saker till min gamla adress, men efter att jag mailat dem i förrgår fick jag ett brev idag med lite infopapper. Jag skickade till info@lth <punkt> se, men om du vill att det ska gå snabbare får du nog ringa till dem på 0462227200.
Citera
2010-08-18, 18:20
Medlem
Kom fram till någon expedition och hon sa berätta för mig när jag hade upprop i alla fall. Men om jag inte fått det andra i slutet av veckan så skulle jag ringa tillbaka så skulle hon försöka fixa det också.
Citera
2010-08-18, 22:19
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koereb
Ska precis börja Juristprogrammet vid Lunds Universitet och undrar om någon har något att säga om nollningen?
Ptja, vad vill du veta? Alla novischer kommer delas in i faddergrupper. Dessa grupper kommer fungera som lag, i vilka man tävlar tillsammans. Exakt vad du ska syssla med får du veta när du är på plats, men i grund och botten handlar det om att lära känna sina nya människor och att ha kul.

Ett par sittningar, nationsfestande och umgänge med faddergruppen väntar. Jag hoppas det blir roligt.
Citera
2010-08-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ett par sittningar, nationsfestande och umgänge med faddergruppen väntar. Jag hoppas det blir roligt.

Eftersom jag inte kan still min nyfikenhet till på måndag ställer jag en följdfråga; hur stora är faddergrupperna på ett ungefär? Hur många faddrar och hur många nollor? Eftersom det är en "grupp" antar jag att det är fler än en av varje.
Citera
2010-08-18, 23:08
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirloin
Eftersom jag inte kan still min nyfikenhet till på måndag ställer jag en följdfråga; hur stora är faddergrupperna på ett ungefär? Hur många faddrar och hur många nollor? Eftersom det är en "grupp" antar jag att det är fler än en av varje.
Jag vet inte exakt hur många som är antagna, men alla delas in i faddergrupper. Av naturliga skäl är det långt ifrån alla som väljer att delta, men jag skulle tippa att det rör sig om 120-150 som deltar i olika hög utsträckning. Hur stora grupperna blir är alltså beroende på hur många som väljer att vara med.

I faddrar räknat är det ganska många. Närmare 50 som mer eller mindre kommer engagera sig.

Och måndag? Det är på onsdag det börjar på juridicum även om du kan börja skriva in dig på nationer redan på måndag.
Citera
2010-08-18, 23:50
Medlem
Citat:
Jag vet inte exakt hur många som är antagna, men alla delas in i faddergrupper. Av naturliga skäl är det långt ifrån alla som väljer att delta, men jag skulle tippa att det rör sig om 120-150 som deltar i olika hög utsträckning. Hur stora grupperna blir är alltså beroende på hur många som väljer att vara med.

I faddrar räknat är det ganska många. Närmare 50 som mer eller mindre kommer engagera sig.

Och måndag? Det är på onsdag det börjar på juridicum även om du kan börja skriva in dig på nationer redan på måndag.

Jag får väl erkänna att jag inte är - eller kommer bli - jurist, jag är inte så glappkäftig som man enligt mina generalliseringar måste vara Har därför valt att plugga vid LTH istället där man kör igång på måndagen (och då ska jag även passa på att hitta en bra nation som ett plus i kanten). Men jag antar att faddersystemen fungerar relativt likadant hos båda fakulteterna.
Citera
2010-08-19, 00:58
Medlem
Hej Kanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirloin
Jag får väl erkänna att jag inte är - eller kommer bli - jurist, jag är inte så glappkäftig som man enligt mina generalliseringar måste vara Har därför valt att plugga vid LTH istället där man kör igång på måndagen (och då ska jag även passa på att hitta en bra nation som ett plus i kanten). Men jag antar att faddersystemen fungerar relativt likadant hos båda fakulteterna.

Faddergrupperna är ~4-6 faddrar och ~13-16 nollor på vårt program. Vad ska du läsa för något?
Citera
2010-08-19, 10:27
Medlem
Hehe det kommer antagligen bara vara 20 pers i min klass. Nu läser vi ihop med audionomerna men det är heller inget program med en stor klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in