2010-08-20, 12:48
Medlem
Smesyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Skicka mig ett PM ifall du inte fått någon info idag så kan jag skriva av mina papper och skicka dem i ett PM till dig.

Tack så jättemycket! Ringde dock institutionen idag och jag skulle komma förbi och få nya.
Citera
2010-08-20, 12:54
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Hur elitistiska är ekonomiutbildningarna i Lund? Likt handels (hur nu det är) eller mer som en vanlig ek.utbildning. Vad är det för folk, klädstil, attityd etc etc? Vet att det kan vara svårt att säga men vore kul och höra lite generellt.
FEK A omfattar typ 400 studenter så de flesta sorters människor finns representerade. Men visst, viss övervikt mot Malmö och Göteborgs Nation, lite mer stekare. Folk är kanske i allmänhet lite mer piffiga än på LTH men det spelar ingen stor roll. Så värst mycket tid spenderas inte på skolan. A och till viss del B inom FEK ges ju knappt på Ekonomicentrum utan är till stor del i LTH:s kårhus.

Någon attityd mer än att samtliga studenter uppger att de ämnar vara företagsledare på OMX30 innan de är 40 tycker jag inte finns direkt. Alla sköter sitt.
Citera
2010-08-20, 14:24
Medlem
aiiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Du måste plugga vid Lunds universitet för att stå i kö hos AFB. Du förlorar alltså dina ködagar om du lämnar Lund och sen flyttar tillbaka igen.

Det är vice versa jag undrar, jag är inskriven i Uppsala men ska nu flytta till Lund.
Citera
2010-08-20, 15:47
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Bör man ha fått någon bekräftelse på att man betalat avgiften till Studentlund? Betalade min för ca 1 månad sedan men inte hört något alls. Har inte skrivit in mig på någon nation ännu, så är ju inte helt medlem, men man tycker väl ändå att dom skulle kunna kosta på sig ett bekräftelsemail på betald avgift.

För att besvara min egen fråga så loggar man in med uppgifterna man fick via mail och där kan man se sina betalda avier. Denna sida måste man skriva ut för att komma in på nationerna under nollningen.
Citera
2010-08-20, 18:51
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiis
Det är vice versa jag undrar, jag är inskriven i Uppsala men ska nu flytta till Lund.

Ah, my bad...

Ingen aning vad Uppsala har för regler, kontakta Gabriel Ledung eller Karin Nordlund eller vem det nu är som sitter på kåren i Uppsala! Finns säkert kontakter på deras hemsida!
Citera
2010-08-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
För att besvara min egen fråga så loggar man in med uppgifterna man fick via mail och där kan man se sina betalda avier. Denna sida måste man skriva ut för att komma in på nationerna under nollningen.

Hmm.. betalade allt. Men fick inga uppgifter till mailen inte.
Citera
2010-08-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Hmm.. betalade allt. Men fick inga uppgifter till mailen inte.

det räcker ju med att du skriver ut antagningsbeskedet från studera
Citera
2010-08-20, 23:31
Medlem
3pacs avatar
Ok, hur fan kan studera.nu välja att lägga ett serverunderhåll nu!? Detta medför att jag inte kommer in på mina sidor. DÄrför kan jag inte komma åt mitt antagningsbesked och således inte registrera mig på studentlund eftersom jag inte kan koden till min linje.

Är det någon som kan koden till civilingejör datateknik i lund?
Måste man vara registrerad på studentlund redan första dagen eller kan det vänta?
Måste jag ha med mig mitt antagningsbesked till uppropet eller räcker det med ID?
Citera
2010-08-20, 23:59
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac
Ok, hur fan kan studera.nu välja att lägga ett serverunderhåll nu!? Detta medför att jag inte kommer in på mina sidor. DÄrför kan jag inte komma åt mitt antagningsbesked och således inte registrera mig på studentlund eftersom jag inte kan koden till min linje.

Måste man vara registrerad på studentlund redan första dagen eller kan det vänta?
Måste jag ha med mig mitt antagningsbesked till uppropet eller räcker det med ID?
Ta det lugnt. Studentlunds verksamhet har inget med studierna att göra (längre) så du behöver inte vara registrerad där första dagen. Egentligen ska du nog ha med dig ditt antagningsbesked men i praktiken bör det räcka med id-kort.
Citera
2010-08-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Ta det lugnt. Studentlunds verksamhet har inget med studierna att göra (längre) så du behöver inte vara registrerad där första dagen. Egentligen ska du nog ha med dig ditt antagningsbesked men i praktiken bör det räcka med id-kort.

Är det någon slags novischgrej den 3:e September? För jag hörde talas om något.
Citera
2010-08-21, 00:15
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Är det någon slags novischgrej den 3:e September? För jag hörde talas om något.
Yes! Hälsningsgillet äger rum då. Nationer, kårer och andra studentorganisationer gör reklam för sig i AF-borgen. Det är en schysst chans att samla en massa information på samma ställe under kort tid och samtidigt skapa sig någon slags känsla för nationerna.

Länk: http://studentlund.se/halsningsgille/
Citera
2010-08-21, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac

LU-80104 - Civilingenjörsutbildning i datateknik 300hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Lunds universitet, Lund

!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här