2010-07-12, 19:10
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asafapowel
Annars då? hur är det att plugga 5 år i Lund? längtar ni inte efter en större stad nån gång?
Saknar att strosa längs hamnen, annars sällan. De gånger jag vill till en större stad finns Köpenhamn. Och man får dessutom en extra anledning att hälsa på föräldrarna som bor i Göteborg. Lund är en egen liten värld och visst kan det vara tråkigt, men fördelarna väger upp nackdelarna gott och väl. Man slipper den hemska kollektivtrafiken.
Citera
2010-07-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Föresten, hur är det med gym i Lund? Med så mycket unga människor på samma ställe bör det väll finnas rätt gott om dem? Antar att vart jag får tag i boende rent geografiskt kommer påverka gymval en hel del iofs.

Gerdahallen ligger nära LTH och det ska tydligen vara väldigt bra. Ska själv börja träna där när jag åker tillbaka till Lund till hösten. De har studentrabatt och ett brett utbud.

http://www.gerdahallen.lu.se/ Annars finns det flera olika att välja mellan, det finns t ex ett billigt alternativ vid tågstationen som jag inte kommer ihåg namnet på.

Annars rekommenderar jag Lund starkt som en utomordentlig studenstad. Dock ska man alltid komma ihåg att studentlivet blir vad man gör det till, så allt serveras inte på silverfat Men det är absolut inget man ska vara orolig över, det är ju Lund vi pratar om
Citera
2010-07-12, 22:51
Medlem
Är det många unga studentskor i Lund?
Citera
2010-07-12, 23:11
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Antagen till Civilekonomprogrammet, Engelsk språkinriktning. Nollas alla ekonomer i en klump via lundaekonomerna eller?
Ja, det har jag för mig. I början läser väl alla ekonomer ändå samma kurser?
Citat:
Föresten, hur är det med gym i Lund? Med så mycket unga människor på samma ställe bör det väll finnas rätt gott om dem? Antar att vart jag får tag i boende rent geografiskt kommer påverka gymval en hel del iofs.
Gerdahallen finns och är billigt. Victoriastadion har ett gym som också är rätt billigt. Sen finns det ett gäng till där jag inte har koll på priserna.
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Är det många unga studentskor i Lund?
Ja.
Citera
2010-07-13, 01:32
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Antagen till Civilekonomprogrammet, Engelsk språkinriktning. Nollas alla ekonomer i en klump via lundaekonomerna eller?

Också antagen till Civilekonomprogrammet, men med analytisk inriktning.
Citera
2010-07-13, 16:57
Medlem
The5337s avatar
Blev antagen i Lund, terminen börjar 30 aug men när ska man dra ner egentligen? Finns det några "intro"-grejer innan allt drar igång?
Citera
2010-07-13, 18:38
Medlem
Hjortronsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The5337
Blev antagen i Lund, terminen börjar 30 aug men när ska man dra ner egentligen? Finns det några "intro"-grejer innan allt drar igång?
Nu vet jag ju inte säkert, men jag gissar på att du kommer få hem information om nollning och liknande. Där kommer det dessutom stå information om uppropet, var det är och när det äger rum.
Sen beror det kanske på vad man pluggar?
De nya på LTH börjar iaf en vecka innan den officiella terminstarten för att bli varma i kläderna och festa runt lite på egen hand.
Citera
2010-07-13, 21:35
Medlem
Hej Kanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Gerdahallen finns och är billigt. Victoriastadion har ett gym som också är rätt billigt.

Gerdahallen kostar runda slängan 230 kronor per månad om man betalar månadsvis, förmodligen billigare om man binder sig för längre tider. Ligger kanske 5 minuters gång från LTH-campus.
Victoriastadion tar 117 kronor per månad för studenter om man köper årskort. Ligger närmare Delphi-området.
Fitness 24/7 plus ligger centralt i Lund (ca 50 meter från Botulfsplatsen), osäker på pris.
Bollhuset vid Polhemskolan bakom centralen har möjligtvis ett gym, de har även bowlinghall.
Finns även simhall mellan Polhem och klostergården.

Massvis med kampsporter (Brasiliansk Jiu-Jitsu, thaiboxning, kickboxning, judo m.fl.) finns det i Lund också, och är man inte nöjd med utbudet här så finns det ännu mer i Malmö.
Citera
2010-07-13, 21:39
Medlem
Hej Kanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The5337

Nollningsveckan på LTH börjar 23e augusti, och det är även då det är upprop.

http://www.student.lth.se/antagen_10/ finns det massvis med information på om tider och lokaler för uppropen.

Skulle du måhända inte läsa till ingenjör så är det här sidan för dig.

Citat:
Introduktionsmöten och upprop är vanligtvis öppna endast för antagna studenter. Om du är antagen får du hem en kallelse till introduktionsmötet. Har du inte fått en kallelse fast du är antagen, kontakta din institution.
Citera
2010-07-13, 23:17
Medlem
Skall ju dessutom inkludera att jag främst letar icke-RF anslutna gym Får se vad man hittar
Citera
2010-07-13, 23:31
Medlem
GraveDohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej Kanin
Gerdahallen kostar runda slängan 230 kronor per månad om man betalar månadsvis, förmodligen billigare om man binder sig för längre tider. Ligger kanske 5 minuters gång från LTH-campus.
Victoriastadion tar 117 kronor per månad för studenter om man köper årskort. Ligger närmare Delphi-området.
Fitness 24/7 plus ligger centralt i Lund (ca 50 meter från Botulfsplatsen), osäker på pris.
Bollhuset vid Polhemskolan bakom centralen har möjligtvis ett gym, de har även bowlinghall.
Finns även simhall mellan Polhem och klostergården.

Massvis med kampsporter (Brasiliansk Jiu-Jitsu, thaiboxning, kickboxning, judo m.fl.) finns det i Lund också, och är man inte nöjd med utbudet här så finns det ännu mer i Malmö.

Fitness 24/7 kostar 199 i månaden om man vill kunna ha tillgång dygnet runt.

Sen finns det Friskis o Svettis ute vid vildanden, osäker på priset, helt klart överkomligt, har tränat där i 2 år.
Citera
2010-07-14, 08:21
Medlem
Då vi ändå snackar träning så kan jag passa på att tippsa om en otroligt bra och härlig
Thaiboxnings klubb i Lund.

www.realfighter.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in