2009-09-10, 21:38
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Tentavecka?
Bör inte tentaveckan vara före tentamen? Oo
Citera
2009-09-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tefatspupiller
Jag hade tänkt skaffa studentleg i lund för skojs skull. Ska dock inte läsa någon kurs. Men blev tipsad av en bekant att det gick att lösa ändå.

Jag skulle alltså använda någons antagningsbesked för att sedan ändra uppgifterna i photoshop till mina egna. Sen var det alltså bara att gå ner till någon av nationerna, visa upp det förfalkskade antagningsbeskedet och stärka det med legitimation.

Detta sa min kompis att hon hade gjort själv likt många av hennes kompisar men skulle det verkligen funka ?

Nu kan ju jag ha fel men kollar dem inte upp så att man verkligen är antagen innan de fortsätter med att skicka ut ens studentkort? Låter ju rätt sjukt att vem som helst kan gå dit med ett simpelt papper och säga att man är antagen. Låter inte helt rätt för mig iaf, med dagens teknologi så hade det ju tagit högst 5 sekunder att kontrollera något sådant i en databas om personen i fråga är antagen eller inte. Men nu vet jag inte hur de gör så ska väl inte säga att de gör så men helt otroligt om de inte tittar på något annat vis än på papperet du visar upp.
Citera
2009-09-11, 09:59
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0ize
Nu kan ju jag ha fel men kollar dem inte upp så att man verkligen är antagen innan de fortsätter med att skicka ut ens studentkort? Låter ju rätt sjukt att vem som helst kan gå dit med ett simpelt papper och säga att man är antagen. Låter inte helt rätt för mig iaf, med dagens teknologi så hade det ju tagit högst 5 sekunder att kontrollera något sådant i en databas om personen i fråga är antagen eller inte. Men nu vet jag inte hur de gör så ska väl inte säga att de gör så men helt otroligt om de inte tittar på något annat vis än på papperet du visar upp.

Jo, jag har för mig den kontrollen görs!
Citera
2009-09-11, 10:33
Medlem
Buffelns avatar
Är det nån som vet om det är pub på hallands ikväll? Den enda delen av deras hemsida som kraschat är naturligtvis den om fredagspuben.

När öppnar dom i sådana fall, när bör man vara där? Tänkte ta en öl med en kompis från hemstaden som precis börjat plugga i lund.
Citera
2009-09-11, 20:47
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0ize

Har kompisar som har/ har haft studentleg utan att plugga, så det lär inte vara några problem. Dessutom tjänar nationerna pengar på alla med studentleg, det viktigaste för dom är att man har studentleg, inte att man pluggar.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Är det nån som vet om det är pub på hallands ikväll? Den enda delen av deras hemsida som kraschat är naturligtvis den om fredagspuben.

När öppnar dom i sådana fall, när bör man vara där? Tänkte ta en öl med en kompis från hemstaden som precis börjat plugga i lund.

Kanske en aning sent, men tror den öppnar sju. Klubben öppnar tio.
Citera
2009-09-13, 19:40
Medlem
Jag har upplevt det som att den största Nollningen sker på LTH HT. Nollningarna nere vid Universitetet HT är mindre än denna. Sedan tror jag Nollningarna på VT är ännu mindre.
Citera
2009-09-14, 01:54
Medlem
lite off topic men kanske någon här som vet ändå...

ska till lund efter varit i min hemstad över helgen och undrar om någon vet om det finns några skåp man kan låsa in en väska i på tågstationen?
Citera
2009-09-14, 21:54
Medlem
Kallekools avatar
Börjar tröttna på Lunds alkoholkulur...
Citera
2009-09-14, 21:57
Medlem
pernil90s avatar
Man kanske får börja ragga redan nu på FB, finns här några som ska börja VT10? Själv hade jag tänkt att söka till Ekonomie Kandidatprogrammet.
Citera
2009-09-15, 00:56
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
lite off topic men kanske någon här som vet ändå...

ska till lund efter varit i min hemstad över helgen och undrar om någon vet om det finns några skåp man kan låsa in en väska i på tågstationen?

Det finns i den vita huvudbyggnaden, men så vitt jag minns är det dyrt och man kan bara ha grejer där en kortare period... typ en dag. Men det var nog tre år sen jag använde dom sist så lita inte på mitt ord. Men utgå inte från de skåpen vid din planering iaf.
Citera
2009-09-15, 00:58
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
Börjar tröttna på Lunds alkoholkulur...

Det lugnar sig med tiden (läs: när man börjar hitta annat att göra än att gå på nationernas klubbar, det är ju typ bara förstaårsstudenter där). Det är en väldigt hög toleransnivå för fylla och teknologerna har ju som bekant ett gediget fjortisförhållande till flaskan, men man får ta det med lite distans.
Citera
2009-09-15, 12:02
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Man kanske får börja ragga redan nu på FB, finns här några som ska börja VT10? Själv hade jag tänkt att söka till Ekonomie Kandidatprogrammet.
Jag söker Ekonomie Kandidat till VT10 i Lund. Blir spännande att se om man kommer in. Vad har du för betygssnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in