2011-08-28, 23:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanPEDRO
Jag har ännu inte gått med i en nation, men tror jag har bestämt mig. Fixar nog det på måndag. Men min fråga gäller om man är sugen på att engagera sig, säger man bara till när man går med i nationen eller?

Ett alternativ är ju att bara fråga när jag kommer dit (vilket jag självklart kommer göra) men hade vart trevligt att bara ha en aning mer koll.
Normalt sett så får du frågan om du är sugen på att engagera dig men annars är det bara att säga att du är sugen så får du all info du behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Euh dum fråga men gäller mitt studentkort tills mitt nya kommer?
30 september. Se till att betala din medlemsavgift innan kortet går ut.
Citera
2011-08-29, 00:50
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
Fick låna pappret av en kompis nu och det var FEKA70 jag ska läsa...
OCH HELVETE VAD MÅNGA BÖCKER OCH VAD DYYYYRT

Haha, välkommen till universitetet Här kostar allting mer än vad man tror, man vänjer sig dock efter ett tag. Plus att man lämnar in böckerna när man har läst klart kursen så ens utgifter totalt sett är kanske bara runt 20% av bokens reella värde.

det ska även tilläggas att ekonomerna har bland den billigaste litteraturen. om du hade läst jurist hade du kunnat minst dubbla dina utgifter för böcker.
Senast redigerad av pernil90 2011-08-29 kl. 00:55.
Citera
2011-08-29, 13:19
Medlem
Hur ser ett typiskt användarnamn ut? Skulle logga in men blev nekad då det var fel användarnamn tydligen för lösenordet är jag hundra på att det är rätt.
Citera
2011-08-29, 15:29
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakel
Hur ser ett typiskt användarnamn ut? Skulle logga in men blev nekad då det var fel användarnamn tydligen för lösenordet är jag hundra på att det är rätt.
Ett StiL-användarnamn är uppbyggt av tre segment.

1) förkortning av kursnamnet på den första kursen man antas till
2) antagningsår
3) initialer (första bokstaven i förnamnet, de två första i efternamnet)

Om vi ponerar att jag heter Frans Floyd och antogs till juristprogrammet i år så ser mitt användarnamn ut så här:
jur11ffl
Om vi istället säger att jag blev antagen till en grundkursen i franska för två år sedan så ser mitt användarnamn ut så här:
fra09ffl
Om du blev nekad så kan det bero på att du inte registrerats på kursen än. Vissa (alla?) delar av LU-accessen kräver att studieadministratören registrerat dig som aktiv student.
Citera
2011-08-29, 20:17
Medlem
KurKs avatar
Tips på vad man ska göra om man missat nollningen? Känner mig redan utanför
Citera
2011-08-29, 21:40
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Tips på vad man ska göra om man missat nollningen? Känner mig redan utanför
Säga Hej till alla? Du kommer lätt in i gruppen ifall du bara är genuin & trevlig.
Citera
2011-08-30, 11:24
Medlem
oswes avatar
Hallå gänget,

Jag väntar nu fortfarande på att få ett samtal från LTH där dom ska säga att folk hoppat av och att jag nu står på tur. Enligt en kvinna jag talade med var det den 2 september som var sista datumet för reserver att komma in. Nu tänkte jag då kolla om man kan ringa till dom och checka läget samt visa lite engagemang, någon som vet om det funkar?

Mvh
Citera
2011-08-30, 11:39
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Trist läge. Får man fråga var du inte kom in? Jag trodde jag hade ganska god koll på alla som var öppna ikväll, men tydligen inte.
Lite sent svar kanske, men det var Hallands nation, i fredags. Proppfullt va det redan vid 22.45. Vakterna sa att dom inte skulle släppa in mer folk.
Citera
2011-08-30, 14:40
Medlem
Har jag förstått det rätt att vårterminen för ekonomer (ekonomie kandidat) börjar den 16:e januari nästa år? Ringde ekonomiavdelningen och pratade med en kille som sa att nollningen brukar börja en vecka tidigare, men att alla inte brukar får plats på på den? Så det finns alltså ett visst antal begränsade platser på nollningen? Låter ju jävligt oskönt om det stämmer.
Citera
2011-08-30, 16:00
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Har jag förstått det rätt att vårterminen för ekonomer (ekonomie kandidat) börjar den 16:e januari nästa år? Ringde ekonomiavdelningen och pratade med en kille som sa att nollningen brukar börja en vecka tidigare, men att alla inte brukar får plats på på den? Så det finns alltså ett visst antal begränsade platser på nollningen? Låter ju jävligt oskönt om det stämmer.

Jag kom in på programmet efter andra antagningsbeskedet och då (vt-09) var det redan fullt på nollningen - helt värdelöst.
Citera
2011-08-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munhugg
Jag kom in på programmet efter andra antagningsbeskedet och då (vt-09) var det redan fullt på nollningen - helt värdelöst.

Okej det låter ju riktigt kasst. Hur anmäler man sig till nollningen?
Citera
2011-08-31, 20:19
Medlem
Tjena. Jag har några frågor rörande psykologprogrammet skulle uppskatta om någon insatt kunde besvara dem.

Hur är psykologstudenterna överlag? Finns det fräscha brudar och sköna typer eller är det bara en massa grottmongon?

Har psykologstudenterna likadan nollning som de andra programmen eller hur går det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in