2010-07-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Antagen till Civilekonomprogrammet, Engelsk språkinriktning. Nollas alla ekonomer i en klump via lundaekonomerna eller?

Föresten, hur är det med gym i Lund? Med så mycket unga människor på samma ställe bör det väll finnas rätt gott om dem? Antar att vart jag får tag i boende rent geografiskt kommer påverka gymval en hel del iofs.

Anmälde mig till nollningen igår o då fick man kryssa i om man läste Ekonomie kandidat, civilekonom eller fristående kurser. Fast jag tror att det bara är för dom ska ha lite koll, tror alla blandas i nollningsgrupperna... kul för dom som läser fristående kurser annars, kan ju inte vara så många i deras grupp då eller?
Citera
2010-07-14, 13:35
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
Anmälde mig till nollningen igår o då fick man kryssa i om man läste Ekonomie kandidat, civilekonom eller fristående kurser. Fast jag tror att det bara är för dom ska ha lite koll, tror alla blandas i nollningsgrupperna... kul för dom som läser fristående kurser annars, kan ju inte vara så många i deras grupp då eller?

Vart hittar man sån information? Jag har kollat runt lite och försöker hitta nollningen för juristerna nu till hösten. Men jag har alltid trott att dessa saker kommer med posten. Förmodligen måste man väl också anmäla sig i tid för dessa grejer.
Citera
2010-07-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Vart hittar man sån information? Jag har kollat runt lite och försöker hitta nollningen för juristerna nu till hösten. Men jag har alltid trott att dessa saker kommer med posten. Förmodligen måste man väl också anmäla sig i tid för dessa grejer.
Nollningen för ekonomer finns på lundaekonomernas hemsida. Juristerna, jadu.
Citera
2010-07-14, 13:41
Medlem
Citat:

Jag hittade det på Lundaekonomerna, motsvarande för dig är http://www.jf.se/BizPart.aspx?tabId=1&tci=1

Men den sidan verkade inte så bra uppdaterad, jag tror de skickar ut info via post också, det skulle iaf Lundaekonomerna göra.
Citera
2010-07-14, 13:44
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Du får info om juristernas nollning via post. Ingen anmälan är nödvändig. Jag kan uppdatera tråden när jag har mer info, om du vill.
Citera
2010-07-14, 14:30
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Du får info om juristernas nollning via post. Ingen anmälan är nödvändig. Jag kan uppdatera tråden när jag har mer info, om du vill.

Det vore bra. Just nu står det inte mycket på sidan, men man får väl gå in lite senare.

Kommer den info man får på posten täcka allt man behöver veta som novish när det gäller nollning och andra aktiviteter? Som typ klädkod på novishmiddagen och andra tillbehör vid nollningen. Jag bor lååångt ifrån Lund och har inga stora möjligheter att hämta någon glömd leksak.
Citera
2010-07-14, 14:52
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Det vore bra. Just nu står det inte mycket på sidan, men man får väl gå in lite senare.

Kommer den info man får på posten täcka allt man behöver veta som novish när det gäller nollning och andra aktiviteter? Som typ klädkod på novishmiddagen och andra tillbehör vid nollningen. Jag bor lååångt ifrån Lund och har inga stora möjligheter att hämta någon glömd leksak.
Info kommer som sagt via post. Internet är en svaghet för JF. Hemsidan är vedervärdig. Jag tror att allt du behöver tänka på är att ta med dig en mörk kostym. Allt annat som har med nollningen att göra kan du fixa på plats. Själv vet jag inte vad ni kan tänkas använda, eftersom det ofta bestäms inom den gruppen du hamnar i.
Citera
2010-07-14, 15:37
Medlem
feinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Info kommer som sagt via post. Internet är en svaghet för JF. Hemsidan är vedervärdig. Jag tror att allt du behöver tänka på är att ta med dig en mörk kostym. Allt annat som har med nollningen att göra kan du fixa på plats. Själv vet jag inte vad ni kan tänkas använda, eftersom det ofta bestäms inom den gruppen du hamnar i.

Måste det vara en mörk kostym? Funkar en grå?
Citera
2010-07-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein

Vid klädkoden mörk kostym påbjuds traditionellt mörkgrå eller mörkblå kostym. På senare tid används även svart kostym, viket traditionellt var reserverat för begravning. Kvinnor bär knälång dräkt, klänning eller kjol. Kvinnans klädsel skall ej vara axelbar och kjollängden skall inte vara golvlång.

/Wikipedia
Citera
2010-07-14, 20:20
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein

Mörk är det som gäller!

En frack kan du också behöva om du gillar såna begivenheter!
Citera
2010-07-14, 20:58
Medlem
feinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Mörk är det som gäller!

En frack kan du också behöva om du gillar såna begivenheter!

Hmm får väl spilla lite bläck på min nuvarande gråa kostym så den blir lite mörk antar jag

Hmm snackade ju med en gubbe idag som skulle göra sig av med sin fars gamla frackar, man kanske skulle se till att slå till o se om man kan få en billigt så att man har då för säkerhets skull.
Citera
2010-07-14, 21:14
Medlem
BobSacamanos avatar
Frack och andra finkläder kan hyras vid behov - om du inte är en sån som planerar att gå på en massa sittningar och sånt så är det knappast värt pengarna att köpa en frack och allt som hör till. Under nollningen är det bara 1-2 tillfällen man behöver kostym, så jag tycker inte att du ska köpa en ny om du redan har en duglig en, även om den är ljusgrå. Ingen bryr sig så mycket, speciellt inte under nollningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in