2011-08-31, 23:59
Medlem
Chickfactors avatar
Funderar över en sak. Fick mitt LU-kort för två-tre dagar sedan och legitimerade mig naturligtvis med en "äkta" ID-handling vid det tillfället. Nu är det så här att mitt ID-kort tillfälligt är på villovägar och jag vill undvika att ta med pass när jag tänkt leka nation i helgen.

Frågan lyder alltså: Går det att legitimera sig med LU-kort och Nationslegitimation eller behövs en mer officiell ID-handling?
Citera
2011-09-01, 01:23
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickfactor
Funderar över en sak. Fick mitt LU-kort för två-tre dagar sedan och legitimerade mig naturligtvis med en "äkta" ID-handling vid det tillfället. Nu är det så här att mitt ID-kort tillfälligt är på villovägar och jag vill undvika att ta med pass när jag tänkt leka nation i helgen.

Frågan lyder alltså: Går det att legitimera sig med LU-kort och Nationslegitimation eller behövs en mer officiell ID-handling?
Det beror nog ganska mycket på vart det är du ska. Är det studenter som vaktar så borde det ju inte vara några problem, eftersom de vet vad som gäller men är det inhyrda vakter så har de förmodligen ingen koll på LU-kortet eftersom det är ett helt nytt påfund. Å andra sidan är de ju vana vid utländska id-kort. Förmodligen är det inte något problem alls eftersom kortet innehåller din bild, ditt namn och ditt personnummer. Vill du vara helt säker är det dock bäst att dra med passet, även om det känns trist.
Citera
2011-09-01, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frupiforlife
Tjena. Jag har några frågor rörande psykologprogrammet skulle uppskatta om någon insatt kunde besvara dem.

Hur är psykologstudenterna överlag? Finns det fräscha brudar och sköna typer eller är det bara en massa grottmongon?

Har psykologstudenterna likadan nollning som de andra programmen eller hur går det till?

Då jag är sjukligt intresserad av psykologprogrammet så dumpar jag din post för att öka chanserna till svar. Dock finns det sjukt få psykologstuderande på Flashback.

I Linköping verkar de ha nollning men ja..

Edit: "Sköna typer" får du sätta i förhållande till de andra programmen, det kunde varit värre!
Citera
2011-09-01, 15:58
Medlem
somniums avatar
Som svar på de som undrar över psykologprogrammet så ja, det finns nollning i Lund. Skönt folk som går där, väldigt blandat. Fräscha brudar finns det gott om, speciellt nu när man inte behöver arbetslivserfarenheten. Öh. Mycket du kan vara aktiv i utanför studierna som rör psykologprogrammet. En mängd olika utskott och dyl.
Citera
2011-09-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somnium
Som svar på de som undrar över psykologprogrammet så ja, det finns nollning i Lund. Skönt folk som går där, väldigt blandat. Fräscha brudar finns det gott om, speciellt nu när man inte behöver arbetslivserfarenheten. Öh. Mycket du kan vara aktiv i utanför studierna som rör psykologprogrammet. En mängd olika utskott och dyl.

Det låter lovande, tack för ditt svar!
Citera
2011-09-01, 20:00
Medlem
Chickfactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det beror nog ganska mycket på vart det är du ska. Är det studenter som vaktar så borde det ju inte vara några problem, eftersom de vet vad som gäller men är det inhyrda vakter så har de förmodligen ingen koll på LU-kortet eftersom det är ett helt nytt påfund. Å andra sidan är de ju vana vid utländska id-kort. Förmodligen är det inte något problem alls eftersom kortet innehåller din bild, ditt namn och ditt personnummer. Vill du vara helt säker är det dock bäst att dra med passet, även om det känns trist.
Bor ganska centralt och det är ju inte så kallt så jag kan nog ändå chansa. Har bara varit studentvakter på de ställen jag besökt hittills. Nåväl, det löser sig säkert i varje fall. Tack för svaret!
Citera
2011-09-02, 18:16
Medlem
Juridikstudenter (särskilt av kvinnligt kön) är ju en klass för sig.
Citera
2011-09-02, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av somnium

Är folket skönt? Har hört att de beter sig som en sekt. Är de mer softa än juridikstudenterna?
Citera
2011-09-02, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Juridikstudenter (särskilt av kvinnligt kön) är ju en klass för sig.

Utveckla!
Citera
2011-09-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktualisera
Utveckla!
Behövs det?
Citera
2011-09-03, 12:39
Medlem
Någon som vet ifall de som börjar läsa pol.kandprogrammet under våren nollas?
Citera
2011-09-03, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Behövs det?

Ja. Hur fan ska jag kunna läsa dina tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in