2012-09-24, 10:15
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
1. All right. Du gillar inte oliktänkande.
2. Vad är det för kulturevengemang?
3. Lunds fetaste klubbar? Smålands måste ju vara lunds sämsta nation (sämre än Kalmars nation).
1. Inte som det definieras på Flashback (= militant anti-PK med "realistisk" syn och överdrivet fokus på invandring). Tänker inte dra den diskussionen för det är meningslöst.
2. Kulturpolitiska veckan i vår tex, när de bjöd in föreläsare till föredrag om politik och kultur och även hade olika fest- och kreativa aktiviteter i samband med det. De har en graffitivägg där de kör jams ibland, ett fotolabb och en replokal för medlemmar, öppna filmvisningar, listan fortsätter...
3. Som sagt, Spazio har väldigt högt anseende bland dem jag har umgåtts med. Och nej, det är inte kommunister hela bunten. De flesta bryr sig inte så mycket om det politiska bakom.
Citera
2012-09-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
1. Inte som det definieras på Flashback (= militant anti-PK med "realistisk" syn och överdrivet fokus på invandring). Tänker inte dra den diskussionen för det är meningslöst.
2. Kulturpolitiska veckan i vår tex, när de bjöd in föreläsare till föredrag om politik och kultur och även hade olika fest- och kreativa aktiviteter i samband med det. De har en graffitivägg där de kör jams ibland, ett fotolabb och en replokal för medlemmar, öppna filmvisningar, listan fortsätter...
3. Som sagt, Spazio har väldigt högt anseende bland dem jag har umgåtts med. Och nej, det är inte kommunister hela bunten. De flesta bryr sig inte så mycket om det politiska bakom.
1. Vem har sagt något om invandringen?
Det är detta jag menar: http://lundagard.se/2011/10/01/liberal-mobbades-ut-fran-smalands-nation/
2. Du menar.. sådant som alla andra nationer också har? Förutom graffitiväggen då, men de gånger jag har passerat den väggen så har det stått en massa wannabe-gangsters-fjortisar och målat med sina små sprayburkar. Så den kan inte vara så speciell.
3. De gånger jag har varit på Smålands så har det inte varit något speciellt... förutom extremt dryga bartenders, särskilt han som är 30+, har glasögon och en kort hästsvans.
Citera
2012-09-24, 15:34
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
1. Vem har sagt något om invandringen?
Det är detta jag menar: http://lundagard.se/2011/10/01/liberal-mobbades-ut-fran-smalands-nation/
2. Du menar.. sådant som alla andra nationer också har? Förutom graffitiväggen då, men de gånger jag har passerat den väggen så har det stått en massa wannabe-gangsters-fjortisar och målat med sina små sprayburkar. Så den kan inte vara så speciell.
3. De gånger jag har varit på Smålands så har det inte varit något speciellt... förutom extremt dryga bartenders, särskilt han som är 30+, har glasögon och en kort hästsvans.
Vad skönt att man kan tycka olika då

Alla behöver inte hänga på Smålands. Jag gillar det. Inte mer med det.
Citera
2012-09-24, 20:04
Medlem
Och så är priset på i alla fall fatöl fortfarande 25:-, för att återgå till ursprungsfrågan.
Citera
2012-10-01, 10:08
Medlem
Finns det något sätt som man kan få in folk på nationerna som inte pluggar vid något universitet? Mina bästa vänner gör nämligen inte det och hade ju varit kul för dom att få hänga med någon gång..
Citera
2012-10-01, 10:39
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZDLR
Och så är priset på i alla fall fatöl fortfarande 25:-, för att återgå till ursprungsfrågan.
ÅH en sån lättnad! Okej ska inte överdriva, men vem fan vill betala 35 spänn för en öl liksom. Tack för infon.
Citera
2012-10-01, 15:56
Medlem
Pastmasters avatar
Min vän ska byta bana från humaniora till naturvetare till nästa höst då han ska söka till geologiprogrammet. Hur ska han göra om han är inskriven på Helsingkrona via HT-kåren?

Och hur är naturvetarkårens engagemang och verksamhet i förhållande till HT?
Senast redigerad av Pastmaster 2012-10-01 kl. 15:59.
Citera
2012-10-01, 17:12
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Min vän ska byta bana från humaniora till naturvetare till nästa höst då han ska söka till geologiprogrammet. Hur ska han göra om han är inskriven på Helsingkrona via HT-kåren?

Och hur är naturvetarkårens engagemang och verksamhet i förhållande till HT?

Man är inte inskriven "via" kåren, din vän är medlem i Helsingkrona och Kåren oberoende av varandra. Dvs. nationen struntar i vilken kår du är med i. Så förslagsvis går din vän med i naturvetarkåren och bara struntar i att betala avgiften till humanistkåren. Vill ni vara på säkra sidan är det bara traska till Helsingkrona under inskrivningen och be dom kolla i Membit, programmet nationerna använder vid inskrivning, där kan dom även fylla i vilken kår man är med i. Har det inte ändrats kan dom göra det på plats.
Citera
2012-10-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av do.dothedance
Finns det något sätt som man kan få in folk på nationerna som inte pluggar vid något universitet? Mina bästa vänner gör nämligen inte det och hade ju varit kul för dom att få hänga med någon gång..

Om du känner någon som har Rött Kort så kan denne person ta in icke-studenter på nation.
Annars, nej!
Citera
2012-10-01, 23:19
Medlem
Afskums avatar
Angående lunch på nationerna. Är den här listan aktuell för 2012? Hittade den i en annan tråd från 2010.

Måndag:
Hallands, HelsingKrona, Östgöta
Tisdag:
Helsingkrona, Östgöta, Göteborgs
Onsdag:
Östgöta, Krischansta, Göteborgs
Torsdag:
Västgöta, Göteborgs
Fredag:
Sydskånska, Göteborgs

Samt varje dag på Lunds- och Malmö nation.

Är det någon som har erfarenhet var det är smidigast att käka (där köerna är korta etc)?
Citera
2012-10-01, 23:22
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afskum
Angående lunch på nationerna. Är den här listan aktuell för 2012? Hittade den i en annan tråd från 2010.

Måndag:
Hallands, HelsingKrona, Östgöta
Tisdag:
Helsingkrona, Östgöta, Göteborgs
Onsdag:
Östgöta, Krischansta, Göteborgs
Torsdag:
Västgöta, Göteborgs
Fredag:
Sydskånska, Göteborgs

Samt varje dag på Lunds- och Malmö nation.

Är det någon som har erfarenhet var det är smidigast att käka (där köerna är korta etc)?

Vet att Lunds har, billigt också har jag för mig (runt 20-lappen). Kan inte minnas att jag sett någon större kö heller. Så antingen effektivt system eller undermålig mat.
De andra har jag ingen aning om.
Citera
2012-10-01, 23:38
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Vet att Lunds har, billigt också har jag för mig (runt 20-lappen). Kan inte minnas att jag sett någon större kö heller. Så antingen effektivt system eller undermålig mat.
De andra har jag ingen aning om.

20? Ligger inte alla på 30 eller 35?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in