2011-08-19, 21:52
  #1657
Medlem
Flyttar ner imorgon, täntke cykla runt lite på söndag och få lite koll på Lund. Vilket gym är att rekommendera? Är det värt att vänta på Actics nya?
Citera
2011-08-19, 22:17
  #1658
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbob
Flyttar ner imorgon, täntke cykla runt lite på söndag och få lite koll på Lund. Vilket gym är att rekommendera? Är det värt att vänta på Actics nya?
Jag tänker köpa kort på delphinen tror jag. Relativt långt ifrån centrum, men då ingår gym och simhall för samma kostnad, som jag har förstått det.
Citera
2011-08-19, 22:33
  #1659
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-Down-The-Line
jag skapar saker. Men för min egen skull, inte för en nations räkning. Har många vänner som är engagerade och i förtroendeposter osv. Stör mig bara på alla f.d. nördar som kommer och ägnar all sin jävla tid på att få en hög post på en nation och därigenom få status som inte en jävel bryr sig om utanför nationen eller efter tiden i lund. Behöver man lösa sig en maktposition genom gratisarbete är man hyfsat patetisk i min mening. Att man vill testa på att jobba nation och så som ny kan jag dock förstå. Känner man inga folk osv är det faktiskt ett bra sätt att träffa människor och hålla sig sysselsatt på.

Kan dock skadats av att det faktiskt finns idioter som tycker de är kungar och tror att de har makt för att de har någon sketen förmannapost som de fjäskat till sig. En person som aktivt jobbat upp sig inom en nation säger mig att detta är en person som är bra på att fjäska och gillar att jobba gratis på sin fritid. Kallas även för "andra chansare". Folk som kommer till Lund har en andra chans att "bli någon" då ingen vet vem de var tidigare. Kan inte vara kul att komma tillbaka till verkligheten sedan för dessa individer.

Jag har ju såklart lite dubbelmoral och generaliserar som en galning eftersom att jag faktiskt här vänner som är aktiva och själv suttit i en förmannapost. Som jag inte jobbade ett piss för att få dock, blev erbjuden posten av en bekant där jag skulle göra något jag är duktig på och som jag tycker är roligt. Hoppade dock av då jag tyckte det var för mkt jobb och ville inte lägga ner en stor del av min fritid på gratisarbete.
Det är nog det jag fetmarkerat som är den springande punkten. Det finns gott om lirare ute på nationerna som tror att de är bättre för att de blivit förmän/tjänstemän för att inte tala om de rötägg som tar sig upp i quratelen. Detsamma gäller givetvis också för kårerna. Detta är knappast något som är unikt för Lund eller studentorganisationer. Samma rötägg finns på företag, myndigheter och verk för att inte tala om inom politiken.

Man får helt enkelt se till att skilja de som bara är på nationerna för att ha kul och träffa människor från de som tror sig vara förmer än andra.

Jag säger helt enkelt att jag förstår din ståndpunkt, men jag ställer mig inte bakom dig. Väl mött, iaf.
Citera
2011-08-20, 01:28
  #1660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbob
Flyttar ner imorgon, täntke cykla runt lite på söndag och få lite koll på Lund. Vilket gym är att rekommendera? Är det värt att vänta på Actics nya?

Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Jag tänker köpa kort på delphinen tror jag. Relativt långt ifrån centrum, men då ingår gym och simhall för samma kostnad, som jag har förstått det.

Det är Actic som har på delfinen och ska öppna på Sparta. Det är värt att nämna att Actic är gamla Nautilus och fokuserar mest på maskiner. Deras fria vikter är begränsade och inget av deras gym i Sverige har tyngre hantlar än 40kg.

Simhallen i fråga på delfinen är inte en fullstor en, utan en liten en i denna storlek:
http://www.gotland.se/imcms/images/KulturFritid/Hemsebadet-temakv%E4llar.jpg

Rekommenderar själv Victoriastadions gym om man är ute efter styrketräning.
Citera
2011-08-20, 02:00
  #1661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindori
Det är Actic som har på delfinen och ska öppna på Sparta. Det är värt att nämna att Actic är gamla Nautilus och fokuserar mest på maskiner. Deras fria vikter är begränsade och inget av deras gym i Sverige har tyngre hantlar än 40kg.

Är själv inte i närheten av 40kg hantlar än, men styrketräning med maskiner är något av det tråkigaste jag vet, försöker oftast bara träna med fria vikter. Har du någon kommentar om Gerdahallen då?
Citera
2011-08-20, 10:30
  #1662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbob
Är själv inte i närheten av 40kg hantlar än, men styrketräning med maskiner är något av det tråkigaste jag vet, försöker oftast bara träna med fria vikter. Har du någon kommentar om Gerdahallen då?

Gerdahallen har lika mycket fria vikter / ställningar / stänger som VS, samt en extra våning där de har ännu större utbud av maskiner. Jag tyckte valde dock VS över Gerdahallen därför att:

1. Det var väldigt packat med folk på Gerda när jag prövad träna där, och det var redan kring 20 augusti, innan skolan dragit igång

2. Deras hantlar kändes konstiga, konstig viktfördelning i dem

3. Bänkarna var låga, kom för nära golvet när man lade sig ner

4. Det kostar mer än VS

5. Det var närmare till VS än Gerda för mig

6. Man var tvungen bära runt på sitt kort hela tiden och det är passage med såna där pinnar ivägen (tänk tunnelbanestation) överallt...


Jag tycker dock man kan pröva träna en gång på båda. Det kostar typ 60:- och det dras av om du köper kort där.

VS är dock sjukt billigt i år. 620:- för kort fram till 8 augusti.
http://lugimotion.se
Citera
2011-08-20, 15:32
  #1663
Medlem
Det närmar sig!
__________________
Senast redigerad av Cab00se92 2011-08-20 kl. 15:37.
Citera
2011-08-20, 15:50
  #1664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindori
2. Deras hantlar kändes konstiga, konstig viktfördelning i dem

Hur högt upp i kg går hantlarna på Victoriastadion?
Citera
2011-08-20, 16:38
  #1665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzed
Hur högt upp i kg går hantlarna på Victoriastadion?

60 kg, och de har två uppsättningar (det har även Gerda).
Citera
2011-08-20, 16:42
  #1666
Medlem
På måndag börjar nollningen för mig, ekonomi. Vad ska man ha på sig? Saker som ska kunna slitas, vardagskläder, eller finare än så?
Citera
2011-08-20, 17:17
  #1667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newmountain
På måndag börjar nollningen för mig, ekonomi. Vad ska man ha på sig? Saker som ska kunna slitas, vardagskläder, eller finare än så?

vet inte hur det är för er, men jag (väg och vatten) har fått ett nollningshäfte (nu har jag inte sett det än för det gick till min gamla adress-.-) där allt står. Det finns även på sektionens (v i detta fall) hemsida.

På LTH har vi tydligen ouverall på nollningen^^
Citera
2011-08-20, 18:02
  #1668
Medlem
När får läkarna sin nollningsinformation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in