Citat:
Ursprungligen postat av bajsbob
Är själv inte i närheten av 40kg hantlar än, men styrketräning med maskiner är något av det tråkigaste jag vet, försöker oftast bara träna med fria vikter. Har du någon kommentar om Gerdahallen då?
Gerdahallen har lika mycket fria vikter / ställningar / stänger som VS, samt en extra våning där de har ännu större utbud av maskiner. Jag tyckte valde dock VS över Gerdahallen därför att:
1. Det var väldigt packat med folk på Gerda när jag prövad träna där, och det var redan kring 20 augusti, innan skolan dragit igång
2. Deras hantlar kändes konstiga, konstig viktfördelning i dem
3. Bänkarna var låga, kom för nära golvet när man lade sig ner
4. Det kostar mer än VS
5. Det var närmare till VS än Gerda för mig
6. Man var tvungen bära runt på sitt kort hela tiden och det är passage med såna där pinnar ivägen (tänk tunnelbanestation) överallt...
Jag tycker dock man kan pröva träna en gång på båda. Det kostar typ 60:- och det dras av om du köper kort där.
VS är dock sjukt billigt i år. 620:- för kort fram till 8 augusti.
http://lugimotion.se