2011-08-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newmountain
På måndag börjar nollningen för mig, ekonomi. Vad ska man ha på sig? Saker som ska kunna slitas, vardagskläder, eller finare än så?

Om du fått informationen från Lundaekonomerna så står det där att man delas in i grupper vilka sedan får ett tema. Kläder inom detta tema ska man köpa på måndag. Det är alltså temakläderna som du ska ha på dig. Kläderna innan dess kan väl vara allt från bananahamock till frack då du ej kommer nollas i dem.
Citera
2011-08-20, 19:34
Medlem
ginger-arabs avatar
vad behöver man ha med sig första dagen förutom id-kort till uppropet? måste man ha utskrift på antagningsbeskedet och att man betalat studentlund?
Citera
2011-08-20, 20:19
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginger-arab
vad behöver man ha med sig första dagen förutom id-kort till uppropet? måste man ha utskrift på antagningsbeskedet och att man betalat studentlund?

Studentlund behövs i alla fall inte eftersom kårobligatoriet har avskaffats.
Citera
2011-08-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemander
Om du fått informationen från Lundaekonomerna så står det där att man delas in i grupper vilka sedan får ett tema. Kläder inom detta tema ska man köpa på måndag. Det är alltså temakläderna som du ska ha på dig. Kläderna innan dess kan väl vara allt från bananahamock till frack då du ej kommer nollas i dem.

bananahamock it is then
Citera
2011-08-20, 23:09
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newmountain
På måndag börjar nollningen för mig, ekonomi. Vad ska man ha på sig? Saker som ska kunna slitas, vardagskläder, eller finare än så?

Du kommer i din nolle-grupp gemensamt fixa temakläder som du har under nollningen. Välkommen!
Citera
2011-08-21, 02:02
Medlem
Icyyys avatar
Jag ska börja läsa mitt andra år på LTH, hur är det med inskrivning och sådant? Jag kommer inte ihåg om jag gjorde det första året, men jag vet att juristerna gör det så jag blev förvirrad. Nu brukar ju inte LTH följa konventionerna riktigt, och jag får för mig att det räcker med att registrera sig på de enskilda kurserna, men om ni ville göra det mer klart för mig skulle jag vara tacksam.
Citera
2011-08-21, 02:30
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icyyy
Jag ska börja läsa mitt andra år på LTH, hur är det med inskrivning och sådant? Jag kommer inte ihåg om jag gjorde det första året, men jag vet att juristerna gör det så jag blev förvirrad. Nu brukar ju inte LTH följa konventionerna riktigt, och jag får för mig att det räcker med att registrera sig på de enskilda kurserna, men om ni ville göra det mer klart för mig skulle jag vara tacksam.

Du reggar dig bara till de kurser du skall läsa.

edit: Hm, när jag tänker efter är jag inte så säker.. har ett vagt minne att jag lämnade in en lapp i ett fack i E-huset förra året, men det kanske inte har någonting med detta att göra.
Senast redigerad av Dest88 2011-08-21 kl. 02:37.
Citera
2011-08-21, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Du reggar dig bara till de kurser du skall läsa.

edit: Hm, när jag tänker efter är jag inte så säker.. har ett vagt minne att jag lämnade in en lapp i ett fack i E-huset förra året, men det kanske inte har någonting med detta att göra.

regga kurser och dyka upp första föreläsningen brukar räcka
Citera
2011-08-21, 11:37
Medlem
Jag ska bara läsa en enstaka kurs (Idrottspsykologi) för studentleg, och kanske så läser jag kursen på riktigt också. Var kan jag hitta var/när mitt upprop är? För så som jag förstått det måste man närvara vid uppropet?
Citera
2011-08-21, 12:05
Medlem
Tjena_67s avatar
Vilken klädsel är det som förväntas att man skall ha på sig inför morgondagen på Novischdagarna?
Citera
2011-08-21, 12:10
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muk-kum
Jag ska bara läsa en enstaka kurs (Idrottspsykologi) för studentleg, och kanske så läser jag kursen på riktigt också. Var kan jag hitta var/när mitt upprop är? För så som jag förstått det måste man närvara vid uppropet?
http://www.lu.se/student/ny-som-student
Som här står, kontakta din institution. Är själv inte insatt, men inget fel i att ringa dem. Idrottspsykologis sida: http://www.lu.se/o.o.i.s?id=320&lukas_id=PSYA43
Citera
2011-08-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vilken klädsel är det som förväntas att man skall ha på sig inför morgondagen på Novischdagarna?

kostym eller frack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in