Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Jävlar vilken respons, grymt kul att så många vill dela med sig av sina erfarenheter
Om det nu blir Lund så blir det till att besöka de som verkar intressanta.
Du kommer antagligen besöka alla under din tid här
Angående att styra upp en ny klubb, tja det är ju precis som det låter ett ganska stort projekt. Dock har jag själv gjort det. För att man ska göra det så måste man
A. Vara väääääldigt involverad i nationen och känna kuratelet ("ledningsgruppen") väl. Det är stora pengar vi snackar om här, åtminstone för att vara i nationsvärlden. Nattklubbarna är den överlägset viktigaste inkomstkällan till nationerna. Luncher osv säljs nästan till sjk-pris, och går knappt runt. Nattklubbarna är det som tar överlägset mest tid, och de som bestämmer över nattklubbarna är de som har mest förtroende för nationen (lägg märke till att jag nu inte syftar på klubb"förmännen" - förmännen är bara lekledare för jobbarna och har ingen reell makt över klubben).
B. Nuvarande klubb måste gå dåligt. Man byter aldrig ut ett vinnande koncept inom nationsvärlden. Östgöta nations Sunset-klubb har hållt igång sedan 80-talet, Västgötas onsdagsklubb Metro har också hållt på ett jävla tag. Dvs, man måste hitta en nation som suger för närvarande om man vill starta klubb.
I dagsläget hade jag isf valt Wermlands eller Sydskånska, Wermlands skulle inte kunna gå sämre och Sydskånska är en nation som var superstor för bara några år sedan men gått ner sig rejält nu, med halvdana klubbar som inte drar lika mycket folk längre.