2014-08-21, 14:00
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Kasta böckerna i papperskorgen. Lärarna på historiska institutionen utformar tentorna utifrån vad de själva tycker är intressant, vilket även är vad de talar om på föreläsningarna. Enkelt att få VG endast med anteckningar från föreläsningar (Om det är grundkursen, och annars handlar det ju främst om uppsatsskrivande så där behövs inte heller böcker).
Tidigare låg Lunds Nation närmast, men institutionen flyttar väl nu, ingen aning om var den hamnar eftersom jag inte studerar där längre och inte orkar kolla upp det.

Tack! Hmm det verkar intressant! Första två böckerna är redan beställda men ska vara mer försiktig med resten.
Ska läsa både Historia 1 & 2.
Den nya institutionen kommer ligga på/i LUX på helgonavägen om det säger dig något?
Väldigt nära universitetets bibliotek.

Har dock lutat mest åt lund men tänkte se vart klassen går.
Citera
2014-08-21, 14:05
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Tack! Hmm det verkar intressant! Första två böckerna är redan beställda men ska vara mer försiktig med resten.
Ska läsa både Historia 1 & 2.
Den nya institutionen kommer ligga på/i LUX på helgonavägen om det säger dig något?
Väldigt nära universitetets bibliotek.

Har dock lutat mest åt lund men tänkte se vart klassen går.

Nu skadar det ju givetvis inte att ha böcker, men absolut inget du behöver betala fullpris för iaf. Kolla biblioteken, andrahandsbokhandeln osv i fortsättningen så kan du lägga pengarna på andra roligheter.

Angående nationer i närheten: https://www.google.se/maps/search/nationer+lund/@55.7072837,13.1949555,16z
Sydskånska och Helsingkrona ligger väl närmast, men inte långt till Östgöta, Malmö, Göteborg eller Lund heller.
Citera
2014-08-24, 20:31
Medlem
Sitter här och bläddrar igenom masterutbildningarna inom Ekonomi i Lund och drömmer mig framåt några år. Blev lite överraskad av att i princip alla kräver att man har en bachelor examen från ett "universitet där det enda undervisningsspråket är engelska", stämmer verkligen det eller är det jag som är helt ute och cyklar?
Citera
2014-08-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashwhore
Sitter här och bläddrar igenom masterutbildningarna inom Ekonomi i Lund och drömmer mig framåt några år. Blev lite överraskad av att i princip alla kräver att man har en bachelor examen från ett "universitet där det enda undervisningsspråket är engelska", stämmer verkligen det eller är det jag som är helt ute och cyklar?
Är du säker på att du inte bara läst att undervisningsspråket på masterprogrammet är engelska och sen råkat feltolka det?
Citera
2014-08-26, 11:02
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashwhore

Det skulle ju innebära att kandidatstudenter från Lund inte kan läsa mastern, så nej du har förmodligen missuppfattat något.
Citera
2014-09-01, 20:56
Medlem
Jag är en kille som pluggar i lund i höst . Kommer bra överens med överklasstjejer men inte med "bratz". Kursen jag pluggar består av 95% ickenovischer så de är inte så sociala. Tips på på bra nation för ensam novisch?
Citera
2014-09-06, 16:56
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloque
Jag är en kille som pluggar i lund i höst . Kommer bra överens med överklasstjejer men inte med "bratz". Kursen jag pluggar består av 95% ickenovischer så de är inte så sociala. Tips på på bra nation för ensam novisch?
Valfri nation. Gå runt till alla och se vilken som verkar vara trevligast.
Citera
2014-09-06, 16:57
Medlem
Hur många studenter finns det? Snabb fråga utan att googla själv
Citera
2014-09-06, 16:58
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.
Hur många studenter finns det? Snabb fråga utan att googla själv
Totalt ca 35 000. Detta inräknat även de som läser enstaka kurser på distans.
Citera
2014-09-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Totalt ca 35 000. Detta inräknat även de som läser enstaka kurser på distans.

Tack för svar!

Vad pluggar man mest dära? Bra kurser?

Mycket fest?
Citera
2014-09-06, 17:09
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.
Tack för svar!

Vad pluggar man mest dära? Bra kurser?

Mycket fest?
Man pluggar allt som går att plugga. Många bra kurser, många bra program, många bra fester.
Citera
2014-09-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Man pluggar allt som går att plugga. Många bra kurser, många bra program, många bra fester.

Okej nice!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in