2009-09-15, 12:40
  #469
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
Ja fy fan. Är det bara jag som det känns som de flesta teknologer precis upptäckt att man kan bli full?

De e för fan helt frälsta! as tråkig "kultur".
Stavfel och särskrivningar undanbedes.

OnT:

Jo, det finns en hel del folk som för första gången kan kröka ohämmat. Det tar antagligen ett par kuggade tentor och en viss mognadsprocess innan de blir folk igen.

De som krökar värst brukar mig veterligen vara fil.fakare.
Citera
2009-09-15, 15:05
  #470
Medlem
Kallekools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
Stavfel och särskrivningar undanbedes.

OnT:

Jo, det finns en hel del folk som för första gången kan kröka ohämmat. Det tar antagligen ett par kuggade tentor och en viss mognadsprocess innan de blir folk igen.

De som krökar värst brukar mig veterligen vara fil.fakare.

Haha, jaaa lite stavfel å så där ja

Nej, lite tråkigt med nollning var det allt då jag precis haft en period med mycket alkohol och var lite less på de, sen att komma hit och verkligen varje sång handlar om hur mycket man ska supa och alla verkar tycka att det roligaste som finns är att vara full.

Hoppas man kan träffa någon med lite intressanta intressen?
Citera
2009-09-15, 15:23
  #471
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
Haha, jaaa lite stavfel å så där ja

Nej, lite tråkigt med nollning var det allt då jag precis haft en period med mycket alkohol och var lite less på de, sen att komma hit och verkligen varje sång handlar om hur mycket man ska supa och alla verkar tycka att det roligaste som finns är att vara full.

Hoppas man kan träffa någon med lite intressanta intressen?


Som black-swan skrev så löser det sig när plugget kommer igång på allvar. Sen kan man ju alltid engagera sig i AF eller nationerna om man vill komma bort från LTH-kulturen.
Citera
2009-09-15, 17:57
  #472
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlx123
Jag söker Ekonomie Kandidat till VT10 i Lund. Blir spännande att se om man kommer in. Vad har du för betygssnitt?

qlx123:

Mitt betygssnitt är absolut inget att hänga i granen då jag var allt annat än seriös under första delen av gymnasiet, och i den senare delen visste jag att jag inte kunde få något bra snitt ändå så jag var inte så seriös då heller. Men det landade på runt 16,5 vilket man inte kommer så långt på. Satsar på HP istället, statistiken talar för mig åtminstone

Vi kan väl prata mer i PM så vi inte går för mycket OT här.
Citera
2009-09-17, 23:37
  #473
Medlem
kan någon berätta hur d funkar när man fixar gästleg?

Har två polare som går på malmö högskola som ska me ut på lördagen
Citera
2009-09-17, 23:40
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
kan någon berätta hur d funkar när man fixar gästleg?

Har två polare som går på malmö högskola som ska me ut på lördagen

Du går till valfri nation, förslagsvis den du är med i, med deras personuppgifter och ber någon där hjälpa dig. Se sedan till att kompisarna har med sig både leg och studentleget från Malmö så ska det inte vara några problem.
Citera
2009-09-18, 00:04
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Du går till valfri nation, förslagsvis den du är med i, med deras personuppgifter och ber någon där hjälpa dig. Se sedan till att kompisarna har med sig både leg och studentleget från Malmö så ska det inte vara några problem.
måste de vara med? eller måste de ha leget från malmö sen när vi går ut på lördag?

räcker d me namn o personnummer?
Citera
2009-09-18, 00:31
  #476
Medlem
FrasseFloyds avatar
Och där sätter vi stopp. Alla har börjat studera och tråden fyller inte längre sitt syfte, utan består i stort sett bara av chattinlägg. Jag låser denna och resnar ut sånt som inte är relevant till VT 2010. Oavslutade frågor får ni ta i pm med varandra.

För frågor om nationer är det enklast att bara maila quratorn på den nationen man vill fråga om.

För frågor om bostäder kan man kontakta AF.

För den som undrar var man festar bäst: ut och testa! Jag är inget fan av Göteborgs men det finns ju de som älskar stället.

/mod
__________________
Senast redigerad av FrasseFloyd 2009-09-18 kl. 00:35.
Citera
2009-11-14, 16:50
  #477
Bannlyst
ÖG brukar ha väldigt god mat på sittningarna och trevlig personal som jobbar effektivt i garderob och bar.

Malmö och Göteborg är lite "stekiga". Studielånsstekarna hänger här och steker till nationspris Snyggast tjejer och de är inte så dryga som det ryktas om. Jag hänger där en del brukar vara trevligt.

Lund är stort dåligt skött och tråkigt. Trevligt korridorsboende dock.

Mest lättraggade där det finns någonting att hämta dvs snygga tjejer är "Kålles" som Göteborgs nation anordnar.
Citera
2009-11-22, 21:21
  #478
Medlem
Läste precis på Göteborgs nations hemsida om deras regler på nattklubbarna http://www.goteborgsnation.com/index.php?newsID=688 är det fler nationer som kör nyktra klubbkvällar eller? Låter ju ganska lamt...
Citera
2009-11-22, 21:46
  #479
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scent1
Läste precis på Göteborgs nations hemsida om deras regler på nattklubbarna http://www.goteborgsnation.com/index.php?newsID=688 är det fler nationer som kör nyktra klubbkvällar eller? Låter ju ganska lamt...
Tillståndsmyndigheten blir glad av sånt. Det är knappast något som efterföljs. Om du ersätter "nykter" med "inte aspackad" så är du betydligt närmare sanningen. I ett internt informationspapper jag fick inför en fest jag jobbade på nyligen var våra instruktioner att inte "servera FÖR fulla gäster".

Citera
2009-11-22, 22:57
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Tillståndsmyndigheten blir glad av sånt. Det är knappast något som efterföljs. Om du ersätter "nykter" med "inte aspackad" så är du betydligt närmare sanningen. I ett internt informationspapper jag fick inför en fest jag jobbade på nyligen var våra instruktioner att inte "servera FÖR fulla gäster".


Precis vad jag hoppades att få höra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in