2011-08-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TalibanLasse
Nej den där länken har aldrig fungerat för mig heller. Fick den här länken av en äldre student som ringde mig för ett tag sedan. Där finns lite info men den bästa informationen hittar du i häftet som antagligen blir hemskickat till dig.

Din guide till LTH?
Hoppas i annat fall att den kommer till min nya adress i Lund.. skitjobbigt om den hamnar i Sthlm-.-
Citera
2011-08-14, 10:23
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Våffelnylle
Några fler blivande F:are här?
Nix, V däremot!
Citera
2011-08-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Våffelnylle
Några fler blivande F:are här?

Om du menar teknisk fysik, nej. Om du menar blivande medlem i F-sektionen, yes! Teknisk nanovetenskap blir det för min del.
Citera
2011-08-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Via afb: mellan ett halvt och ett år.

Angående LTHare och kläder så kommer det behövas en kostym under nollningen. Vi (V) avslutade iallafall vår nollning med en finsittning.

Skönt att ha den nedpackad då^^
Läste någonstans att man kunde köpa en overall att ha till nollningen.. Vad kostar den? Hur ser den ut? osv..
Citera
2011-08-14, 14:32
Medlem
FlyingMachines avatar
Är för tillfället helt förvirrad, och hoppas att någon kär flashbackare kan hjälpa mig. Jag kommer från och med HT11 att läsa på SOL i några år framöver.

Hur fasen hittar jag information om nollningen? Anordnar de olika nationerna egna nollningar, eller hur hittar jag "min" nollning?

Dessutom har jag funderingar kring en till sak: behöver man verkligen köpa all kurslitteratur eller klarar man sig m.h.a. biblioteket? Listorna över kurslitteraturen är ju bra långa, och kommer att kosta mig skjortan att införskaffa.
Citera
2011-08-14, 15:19
Medlem
Tygsaxs avatar
Tänkte på en sak angående overaller.

I Linköping där jag är uppvuxen så har alla studenter overaller, alltså även icketeknologer, vilket gör att overaller är ganska "coolt". Funderar på hur det är i Lund, eftersom vad jag har förstått så är det bara teknologerna som har overaller i Lund. Någon som vet något mer?
Citera
2011-08-14, 15:36
Medlem
Lillmoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygsax

I Linköping där jag är uppvuxen så har alla studenter overaller, alltså även icketeknologer, vilket gör att overaller är ganska "coolt". Funderar på hur det är i Lund, eftersom vad jag har förstått så är det bara teknologerna som har overaller i Lund. Någon som vet något mer?
Vad är det du frågar, om det är coolt eller inte?
Citera
2011-08-14, 16:54
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingMachine
Är för tillfället helt förvirrad, och hoppas att någon kär flashbackare kan hjälpa mig. Jag kommer från och med HT11 att läsa på SOL i några år framöver.

Hur fasen hittar jag information om nollningen? Anordnar de olika nationerna egna nollningar, eller hur hittar jag "min" nollning?

Dessutom har jag funderingar kring en till sak: behöver man verkligen köpa all kurslitteratur eller klarar man sig m.h.a. biblioteket? Listorna över kurslitteraturen är ju bra långa, och kommer att kosta mig skjortan att införskaffa.
Ska du läsa på SOL är sannolikheten hög att du inte har någon nollning. Sök dig till nationerna istället så kan du nollas där.
Citat:
Ursprungligen postat av Tygsax

Overaller är inte coolt öht. Det är bara teknologer som har såna.
Senast redigerad av FrasseFloyd 2011-08-14 kl. 17:11.
Citera
2011-08-14, 17:05
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Läste någonstans att man kunde köpa en overall att ha till nollningen.. Vad kostar den? Hur ser den ut? osv..

Ja ouverall får kan man köpa de första veckorna. Det är mest färgen som skiljer mellan programmen. Annars är dom rätt lika, typ vanliga tygoveraller.
Citera
2011-08-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Overaller är inte coolt öht. Det är bara teknologer som har såna.
...och således finns det inget som är coolare att äga! Att ha på sig den är dock en annan femma.
Citera
2011-08-14, 17:53
Medlem
NestTests avatar
Jag ska läsa maskin. Jag har verkligen ingen lust att springa runt i en overall. Men om ALLA andra gör det så är man väl illa tvungen. + att man kanske verkar snobbig/präktig om man inte har en overall?
Citera
2011-08-14, 18:01
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_studentoverallsf%C3%A4rger#Lunds_t ekniska_h.C3.B6gskola

Har för mig den kostar 300 kr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in