2009-08-20, 15:14
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror många drar för stora växlar på det där med intelligenta seriemördare, jag menade att de framställs som "hyfsat smarta" och det är väl ungefär detsamma som icke guncrazy trucker fuckup från texas typ.
Eftersom de framställs som hyfsat smarta, allmänbildade, kalla tomtar som mördade skalbaggar och får när de var småglin men lyckats dolt det för vänner och bekanta när de är äldre, så har joel eftersträvat och målat upp det i www världen för oss alla, i inlägg på bland annat flashback. Jag tror inte att han är dum i huvudet men jag tror inte heller att han är nobelpristagare i fysik utan snarare en hyfsat klok tonåring med noll förankring i verkliga världen som tror att han lever i nån matrix/seriemördar värld.

Exakt. Han till och med medger det själv.
Citera
2009-08-20, 15:18
Medlem
http://www.gt.se/nyheter/1.1677738/han-verkade-lattad-over-att-erkanna

redan postat? "massiv operation" på flashback. Han tänkte nog inte erkänna utan blev säkert rädd när han kunde följa "operationen" i realtid.
Citera
2009-08-20, 15:20
Medlem
Neromechas avatar
Haha ja.

Men psykologer är psykologer är psykologer, liksom advokater är advokater är advokater. De försöker få honom att må lite bättre nu.
Citera
2009-08-20, 15:21
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Nej, jag menar inte att han har åkt fast utan saker han gjort på internet som är lätt att knyta till han. Har du hängt med i tråden så förstår du vad jag menar

Jag har följt tråden...
Hans ego sa nog iofs att han aldrig skulle åka fast så då tänkte han inte på kopplingarna. Sen var det försent.

Men att säga att han inte är intelligent är direkt korkat om DU följt tråden.

Alla gör misstag. Intelligent eller inte. T.o.m. Stephen Hawkings har nog glömt bort att borsta tänderna någon gång...
Citera
2009-08-20, 15:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Där har 20-åringen skrivit flera detaljerade inlägg om hur han torterat ihjäl husdjur, samtidigt som han mordhotat flera användare på internetforumet

Dessutom känns det som han har gjort fler brott än eld + djurplågeri, hoppas polisen nystar i det hela ännu mer
Problemet är att han nu kommer bli ännu farligare - nu är ju livet tämligen förstört. Min rekommendation är en fin cocktail av psykofarmaka: sertralin 150 mg + Risperidon i maxdos men icke benso (då går han ju totalt bananas)
Citera
2009-08-20, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Jag har följt tråden...
Hans ego sa nog iofs att han aldrig skulle åka fast så då tänkte han inte på kopplingarna. Sen var det försent.

Men att säga att han inte är intelligent är direkt korkat om DU följt tråden.

Alla gör misstag. Intelligent eller inte. T.o.m. Stephen Hawkings har nog glömt bort att borsta tänderna någon gång...

Är han din hjälte? Har han martyr status hos dig?
Citera
2009-08-20, 15:24
Medlem
Neromechas avatar
Vad som är anmärkningsvärt med artikeln är att psykologen som läst igenom hans FB-tråd säger att han är galen. Det innebär att det kan bli en press för sluten vård på obestämd utskrivningstid.
Citera
2009-08-20, 15:26
Medlem
Våldsamma psykopater har tydligen oftast lågt IQ

Citat:
Previous research has failed to relate psychopathy to an increased risk for violence, but several proposed psychopathic typologies have suggested the possibility of isolating more dangerous subtypes. One typology, based upon psychopathy and intelligence, has identified the low IQ psychopath as excessively violent judged by his history of violent crime. A second typology involving psychopathy and social withdrawal predicts greater dangerousness for both the outgoing and the withdrawn psychopath depending upon circumstance. The present study confirmed the dangerousness of the low IQ and withdrawn psychopaths in their prison behaviour and the low IQ psychopath on parole. The attempt to develop a more homogeneous type of dangerous psychopath by increasing the number of defining attributes was successful. The highest prison and parole dangerousness scores in the prisoner sample were obtained by those who shared four attributes. They were (1) psychopaths, who (2) had low IQs, (3) were socially withdrawn, and (4) had a history of prior violent crime.

Vet dock inte om lerum-snubben är psykopat.

Men korkad och våldsam är han:
-Länkade från FB till konton registrerade med eget namn. Samt dödade/torterade djur.
Citera
2009-08-20, 15:27
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Är han din hjälte? Har han martyr status hos dig?

Hej P12...
Nej det är han verkligen inte... men jag tycker att det blir löjligt när ni hakar på en intevarhansmart-grej. Läs hur han skriver och svarar så ser du att det inte är hans intelligens som det är fel på.
Citera
2009-08-20, 15:27
Medlem
Plastpåses avatar
Fan när jag tänker efter så är det inte konstigt att det här hände i lerum. Lerum är egentligen det perfekta stället att göra sånna här grejer på. Efter 1 på natten kan man i princip gå runt nere i centrum och göra vad i helvete man vill, man kan inte se en själ så långt ögat når. Ofta till och med på helger när man går hem på fyllan är det totaldött överallt. Det enda jag har stött på ironiskt nog är katter som brukar gå med en bit lite då och då

Den perfekta lekplatsen för Joel...
Citera
2009-08-20, 15:29
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
Fan när jag tänker efter så är det inte konstigt att det här hände i lerum. Lerum är egentligen det perfekta stället att göra sånna här grejer på. Efter 1 på natten kan man i princip gå runt nere i centrum och göra vad i helvete man vill, man kan inte se en själ så långt ögat når. Ofta till och med på helger när man går hem på fyllan är det totaldött överallt. Det enda jag har stött på ironiskt nog är katter som brukar gå med en bit lite då och då

Gäller inte det alla småstäder?
Citera
2009-08-20, 15:30
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Gäller inte det alla småstäder?

Jo det kanske det gör iof. Men kom och tänka på hur det var här och hur bra ställt han hade det för att klara sej undan att åka fast under så lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in