2009-08-20, 15:31
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Hej P12...
Nej det är han verkligen inte... men jag tycker att det blir löjligt när ni hakar på en intevarhansmart-grej. Läs hur han skriver och svarar så ser du att det inte är hans intelligens som det är fel på.

Men det var ju inte det du skrev i ditt inlägg. Han må ha 130 i IQ. Men han verkar grymt dum i huvudet.
Och du spårar honom genom att jämföra dåligt borstade tänder med hans handlingar.
Citera
Bannlyst
Har för mig han skrev på fb att han brände en lekplats, något som också nämndes i tidningen när det hände. Kan han få något straff för det med?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
han verkar ha ett konto på adultfinder, där han ska ha uppladdat 12 bilder och ha 8 länkar, men man kommer inte åt dem om man inte signar upp för några dollar

Ingen som är nyfiken på detta konto, han kanske hade bestämt att möta upp nån tjej etc?
Citera
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
Jo det kanske det gör iof. Men kom och tänka på hur det var här och hur bra ställt han hade det för att klara sej undan att åka fast under så lång tid.

Folk söker inte efter konflikt i det här landet. Om de ser något misstänkt så knyter de näven i jackfickan, mumlar något och går sen vidare.
Citera
2009-08-20, 15:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Intelligens

Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Håller med. Det intryck han ger när man läser hans inlägg är att han är både emotionellt men även intellektuellt omogen. Dessutom skyller han i från sig och odlar en offermentalitet. Det blir löjligt när han pratar om att han inte skulle ha dålig självkänsla när man ser på resten av det han skriver.

Betvivlar starkt att han i verkligheten har den IQ han hävdat att han har, dvs på geninivå. Tror inte han gjort en "riktig" IQ test utan endast onlinetester och de är oftast väldigt "snälla" och ger resultat som kan ligga över 20 poäng eller mer över den faktiska IQn. Finns ju online tester som kan ge resultat långt över 200...
Har dessutom för mig att "medel IQ" för personer som tar IQ test online blir någonstans runt 125 och det finner jag föga sannolikt.

Tycker inte han beskrivit sig som charmig dock... tycker det framkommit rätt tydligt i hans inlägg att han skulle ha problem med det motsatta könet och vara lite av en "särling", någon som inte passar in riktigt.

Extremt klantigt av honom att hänvisa till en artikel på wikipedia om seriemördare som han samtidigt säger sig själv ha skrivit, vilket han ju också gjort...
IQ 150+ ... tror inte det som sagt.

...är detsamma som intelilligenstest mäter, d v s den normerade Wechslerskalan (WPPSI, WISC, WAIS m.m.) där normalvariationen finns inom spannet 85-115 IK-poäng (+-1 standarddeviation). Mensas tester beståt enbart av matriser (som är en del av WISC) och avser mäta någon typ av "smartness", typ logiskt tänkande. Självklart har han inte en IK på över 150 - på normalfördelningskurvan skulle han i sådana fall placera sig 4 standardavvikelser på plus i förhållande till genomsnittet.
Stavfel beror enbart på att jag är lite "svängd"
Citera
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Jag har följt tråden...
Hans ego sa nog iofs att han aldrig skulle åka fast så då tänkte han inte på kopplingarna. Sen var det försent.

Men att säga att han inte är intelligent är direkt korkat om DU följt tråden.

Alla gör misstag. Intelligent eller inte. T.o.m. Stephen Hawkings har nog glömt bort att borsta tänderna någon gång...

Tycker inte att han framstår som särskillt intelligent på något sätt.
Han ger inga prov på att vara ovanligt intelligent på något sätt.
Sedan är han kanske inte det "värsta blockmongot", men det är inte samma sak som att vara intelligent. Med tanke på HUR många IQ test han gjort och resultaten han fått på dem skulle jag säga att han är en medelmåtta.
Som sagt brukar de flesta prestera runt 20 poäng över den IQ de skulle fått om de gjort ett test i "verkliga världen". Att prestera ett resultat på 119 på en online IQ test är alltså inte mycket att hänga i julgranen.

Han verkar extremt emotionellt omogen och underskattar sin omgivnings intellektuella förmåga. Det är faktiskt väldigt vanligt att folk som inte är alltför skärpta lider av överdrivna föreställningar om sin egen intelligens etc. Han snarare tror sig vara ovanligt smart. Samtidigt har killen uppenbara problem med självkänslan och självbilden etc och verkar väldigt svajjig.
Citera
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Folk söker inte efter konflikt i det här landet. Om de ser något misstänkt så knyter de näven i jackfickan, mumlar något och går sen vidare.

Jo, men att se någon hålla på och plåga ihjäl en katt och skita i det är väl lite väl ryggradslöst även för en medelsvensson?

Speciellt om det är en kille som Joel. Han var kort och såg inte alls skräckinjagande ut.
Senast redigerad av Plastpåse 2009-08-20 kl. 15:37.
Citera
2009-08-20, 15:37
Medlem
Von0bens avatar
Här på flashback, när var och varannan skriver som förvuxna bäbisar och inte kan skilja på "dem" och "de" i skrift, så är det kanske lätt att som normalbegåvad som kan utterycka sig i skrift framstå som "intelligent".
Citera
2009-08-20, 15:37
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Har för mig han skrev på fb att han brände en lekplats, något som också nämndes i tidningen när det hände. Kan han få något straff för det med?

Ja, polisen misstänker väl honom för skadegörelse av den lekplatsen.
Citera
2009-08-20, 15:38
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
text.

Whatever...
För mig är humor, dräpande kommentarer och bra formulerade texter ett bra riktmärke för intelligens. Det var snarare det jag menade.
Sen om han är omogen i massvis av situationer och lättstött i de flesta andra är som sagt mer hans ego som känns väldigt känsligt.

Och det är klart han är dum i huvudet. Men inte ointelligent...

Jag definierar intelligens på mitt sätt och ni gör det förmodligen på ett annat.

Knappast IQ-testerna dock.
Citera
2009-08-20, 15:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Tycker inte att han framstår som särskillt intelligent på något sätt.
Han ger inga prov på att vara ovanligt intelligent på något sätt.
Sedan är han kanske inte det "värsta blockmongot", men det är inte samma sak som att vara intelligent. Med tanke på HUR många IQ test han gjort och resultaten han fått på dem skulle jag säga att han är en medelmåtta.
Som sagt brukar de flesta prestera runt 20 poäng över den IQ de skulle fått om de gjort ett test i "verkliga världen". Att prestera ett resultat på 119 på en online IQ test är alltså inte mycket att hänga i julgranen.

HAHA, "värsta blockmongot"
Senast redigerad av Carl Hamilton 2009-08-20 kl. 15:55. Anledning: Ordnade till citatet
Citera
2009-08-20, 15:47
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Här på flashback, när var och varannan skriver som förvuxna bäbisar och inte kan skilja på "dem" och "de" i skrift, så är det kanske lätt att som normalbegåvad som kan utterycka sig i skrift framstå som "intelligent".
Det har även varit min tanke i det här fallet.
Är vederbörande dessutom av det beryktade 80-talistsläktet (eller senare född) har han också gått i samma klasser som de kompletta allmänbildningsidioter som blivit resultatet av den flumskolan - bara det att han eventuellt kanske läst en bok eller sju får honom att framstå som rena geniet i de sällskapen.

Och ett bevis på snubbens normala och allmänna dumhet är att han överskattat sin egen intelligens (och inte insett att uppskattad smartness helt beror på vem det jämförs med), vilken klätts av ganska raskt när han kommit ut i ett normalt dager (Flashback) där en samling normalbegåvade tangentbordsriddare grävde fram honom snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in