2009-08-21, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Finns några Ander i Linköping också. Inte för att det betyder att de är släkt men när vi ändå spekulerar...

Ja, det bor en Ander bara ett stenkast från platsen för dubbelmordet.
Citera
2009-08-21, 20:55
Medlem
letspanics avatar
Är Joel samma människa som erkänt massa grejer här på flashback?
Citera
2009-08-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic

Ja
Citera
2009-08-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic

Någon som kan svara på hur man lyckades knyta användarnamnet till Joel?
Citera
2009-08-21, 20:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Hade varit smidigt om det fanns en summering. Har inte hängt med sedan början men läst hur jäkla mycket som helst men vet tex fortfarande inte hur han outades? Folk visste tydligen vem det var innan polisen.

Moderater kan kanske göra en sammanfattning i starten så slipper vi poster som denna.

Så hur kunde ni knyta användarnamnet till en person?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Kan någon sammanfatta vad som tyder på att JA kan vara inblandad i dubbelmordet, och vad som tyder på motsatsen.

Lite sådär avslappnat. GW kanske har rätt i profilen. Kanske han har fel. De har trots allt inte hittat GM.

Läs på länkarna i denna tråd.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=984127

Citat:

Bland annat det här

Jag är oskyldig
Senast redigerad av epost72 2009-08-21 kl. 21:21.
Citera
2009-08-21, 21:02
Medlem
bratten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Vad är det som retar dig så?

Å andra sidan så brukar sådana här typer vilja att behålla en del saker för sig själva, bara för att veta att de är ensamma om att veta. Alltså: de delar med sig av lite och behåller andra delar själv.

Vem har han dödat i Linköping? Jag fattar ingenting,trodde bara att han hållt till i Lerum.......shit alltså......börjar bli läskigt nu!!
Citera
2009-08-21, 21:02
Bannlyst
Citat:

Han länkade från Flashback till sitt konto på Youtube där någon av hans vänner skrev hans riktiga namn! Samt att det jämfördes iq-tester mellan hans flashback-konto och andra kontonamn. Sen så lades hela pusslet samman och Joel Ander framträdde!

Hans youtube-konto kunde kopplas till hans profilsida på IMDB också!

Citat:
Ursprungligen postat av bratten88
Vem har han dödat i Linköping? Jag fattar ingenting,trodde bara att han hållt till i Lerum.......shit alltså......börjar bli läskigt nu!!

Jag bara spekulerar om han kan ligga bakom dubbelmordet i Linköping år 2004 då en 8-åring pojke och 56-årig kvinne höggs ner på öppen gata.
Citera
2009-08-21, 21:04
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Läs på länkarna i denna tråd.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=984127

Okej... fast jag känner till hela storyn om JA och Bernardo123 och Grulting... jag menade en sammanfattning av den egentligen vaga spekulationen om dubbelmordet i Linköping...

Men jag fick en sammanfattning ovan. Tack ändå...
Citera
2009-08-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho
Det finns inga som helst bevis på en dålig uppfostran skapar barn utan empati och behov av att skada andra.
Barn kan födas utan empati och det kan vara en hjärnskada som skapar personligheten.

Vad yrar du nu om? Dålig uppfostran och behandling i hemmet är den främsta och vanligaste orsaken till att människor blir s k onda.

Alla barn föds utan empatisk förmåga, eftersom det är något som kommer efter hand. Däremot händer det som du säger att vissa barn föds med, eller får, någon typ av skada som gör det omöjligt att någonsin utveckla en sådan förmåga. Hos sådana människor är det dock inlevelsen och impulskontrollen som brukar saknas. Det är sällan dessa blir något annat än impulsförbrytare som beter sig som galningar när de blir provocerade eller när det handlar om något de verkligen vill ha.
Citera
2009-08-21, 21:07
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Jag har för mig att du av ungefär samma åsikt innan Joel erkände? Syftar då att du var starkt negativ mot folk som ansåg att Joel var gm.
Jag säger inte att de som spekulerar om mord har rätt, men när man ser din negativa inställning mot spekulationer om mord, så känns det lite mer som om det kan vara så.

Alltså käften om du inte kan bidra med varken spekulationer eller information i tråden.

På vilket sätt vore att BIDRA med något att ägna sig åt grundlösa och totalt idiotiska spekulationer? Kryp ner under täcket med en ficklampa och läs en Musse Pigg istället om du vill ha spänning, så slipper du förpesta omvärlden med dina pojkrumsfantasier.

Man MÅSTE inte låta käften glappa bara för att man kan. För idioter är det ofta till fördel att låta bli.
Citera
2009-08-21, 21:07
Medlem
bratten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Han länkade från Flashback till sitt konto på Youtube där någon av hans vänner skrev hans riktiga namn! Samt att det jämfördes iq-tester mellan hans flashback-konto och andra kontonamn. Sen så lades hela pusslet samman och Joel Ander framträdde!

Hans youtube-konto kunde kopplas till hans profilsida på IMDB också!

Jag bara spekulerar om han kan ligga bakom dubbelmordet i Linköping år 2004 då en 8-åring pojke och 56-årig kvinne höggs ner på öppen gata.

Aha,men då var han väl inte speciellt gammal om han idag är 20 år eller? Men visst kan det vara han,nån som tipsat polisen om detta?
Citera
2009-08-21, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratten88
Aha,men då var han väl inte speciellt gammal om han idag är 20 år eller? Men visst kan det vara han,nån som tipsat polisen om detta?

Han var 15 år gammal då och polisen tror att gärningsmannen var 13-17 år. Hur som helst så kommer DNA att jämföras så saker och ting lär redas ut automatiskt så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in