2009-08-20, 19:29
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Rätta mig om jag har fel, men vilken typ av psykiska problem har han?

Note: Aspberger syndrom är mig veterligen ingen psykisk sjukdom utan ett neurologisk störning.

Att begära att kvällspressen ska kunna skilja på psykisk sjukdom och neurologisk störning är nog lite mycket begärt.

Jag tippar på asbergers plus något mer. Fan vet vad, dock.
Citera
2009-08-20, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sträckt_Uggla
Är du hippie eller nykristen?

Ska vi bara låtsas som att inget har hänt när han är "färdigvårdad"?

Ja, det är ju det jag säger.
Läs om, läs rätt osv.

EDIT: För övrigt tror jag mycket väl det finns folk som är fullkomligt medvetna om att dom dödar. Och vad det orsakar.

Läs om mitt inlägg igen, jag redigerade det eftersom mitt första svar byggde på att jag missuppfattade vad du sa.
Citera
2009-08-20, 19:31
Medlem
-ångra

-är väll själv en dom bad guys! Lyckades och få vård, har setat med en kille som hadde Asperges + lite annat, det är det mest vedervärdiga människor du kan träffa,,har sällan mött falskare och undergivna männska

Dom är så äckliga, har varit nära kontackt med en under flera månader (-hans enda nöja var och runka till porrfillmer, och tyvärr så kunde han inte göra det på rättspsyket), men det tog fart när han började och bli utslussad på kommun kontrollerad lägenhet. Jag lova er att Quicken är frisk om man jämför med den lilla jävel(-som jag för övrigt har tillbringat några månader tillsammans med på samma avdelning).
Citera
2009-08-20, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Hahahahahaahahaha!!!

Fyfan, varför skulle änns någon kolla in hans profil på IMDB? Hoppas han skojar.

http://www.imdb.com/name/nm1200376/board
Citera
2009-08-20, 19:37
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Läs om mitt inlägg igen, jag redigerade det eftersom mitt första svar byggde på att jag missuppfattade vad du sa.

Vilken detalj tror du att mördare alltid är omedvetna om?

Om man överöser den här ungen med förståelse och förlåtelse, tror du inte att han i sin förvridna lilla värld tolkar det som grönt ljus?
Citera
2009-08-20, 19:37
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
-är väll själv en dom bad guys! Lyckades och få vård, har setat med en kille som hadde Asperges + lite annat, det är det mest vedervärdiga människor du kan träffa,,har sällan mött falskare och undergivna männska

Dom är så äckliga, har varit nära kontackt med en under flera månader (-hans enda nöja var och runka till porrfillmer, och tyvärr så kunde han inte göra det på rättspsyket), men det tog fart när han började och bli utslussad på kommun kontrollerad lägenhet. Jag lova er att Quicken är frisk om man jämför med den lilla jävel(-som jag för övrigt har tillbringat några månader tillsammans med på samma avdelning).

Aaa. Då vet vi att du känner så om saken.
Citera
2009-08-20, 19:39
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver1
Vad jag undrar över är,varför erkänner han att han har plågat ihjäl 20 katter?
Förmodligen var det mamman som pressade fram bekännelserna. Hon visste ju om han varit ute på nätterna, och så kanske hon hade noterat klösmärken på händerna osv. Att han ljugit stod ju klart dessutom.
Mamman var nog den enda som kunde få honom att erkänna.
Citera
2009-08-20, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sträckt_Uggla
Vilken detalj tror du att mördare alltid är omedvetna om?

Om man överöser den här ungen med förståelse och förlåtelse, tror du inte att han i sin förvridna lilla värld tolkar det som grönt ljus?

Han skriver ju själv att han känner sig utstött av samhället (speciellt tjejer då), så om alla då förlåter honom och tar honom för som han är så har han inte längre någon riktigt motivation för att slå tillbaka.

Alla mördare är omedvetna om att mord inte löser några problem. Om det var 100% medvetna om hur meningslöst mord är så skulle de inte mörda.
Citera
2009-08-20, 19:47
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Det är inte bara hans föräldrar som måste förlåta honom, vi alla måste förlåta honom! Annars kommer det finns hat mot honom som han kan ta av och vända mot samhället. Andra alternativet är att vi håller honom inlåst resten av livet.

Borde skapas hatsidor/hatgrupper på yahoo m.m. för att få aset att ta sitt värdelösa liv.
Förlåta? Knappast.

Trodde faktiskt först att ditt inlägg var ironiskt.

Citat:
Låsa in honom för alltid då? Ingen som mördar andra levande ting är 100% medveten om vad de gör.

Hur vet du det? Har du en källa?
Det minsta man kan göra är att spärra in äcklet för alltid.
Citera
2009-08-20, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Förmodligen var det mamman som pressade fram bekännelserna. Hon visste ju om han varit ute på nätterna, och så kanske hon hade noterat klösmärken på händerna osv. Att han ljugit stod ju klart dessutom.
Mamman var nog den enda som kunde få honom att erkänna.

Det låter som en helt rimlig förklaring.

Sedan tror jag att när vi kommer till den "ånger" han ska visat hos polisen, så tror jag att det handlar om det vanliga psykopatbeteendet. Dvs att de kan inte känna ånger, men förstår att omgivningen förväntar sig något sådant. Så istället spelar de inkännande och ångerfulla. Innerst inne fortsätter de i själva verket att känna sig överlägsna alla andra. Ungefär det beteende som JA har gett uttryck för i sina inlägg här på FB. Först en radda inlägg om sin överlägsna intelligens och knepiga analyser av moral. Därefter en otroligt patetisk snyftvals om att det inte är han och hur synd det är om de stackars katterna. Usch!

(Men jag anser fortfarande att det är rättspsyk han hör hemma på. En lång, lång tid framöver.)
Citera
2009-08-20, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Jag tror fortfarande att J.A postade bilder (sina troféer som han själv uttryckte det) på något forum. Jag är inte så insatt i vilka MGB-forum som är populära men i och med att J.A's fritidsintresse var seriemördare och att flå folks husdjur levande så skulle jag inte bli förvånad om han var en aktiv medlem på något av dessa forum.
Dude, det var intressant, aldrig tänkt på det!

Han skrev ju att han tog kort på katterna efter att han dödat dom, då är ju bara frågan om han är den exhibitionistiske sortens mördare, eller den som snarare samlar små privata trofeer..?

Får mig att tänka på den där tyska (?) blackmetal killen som bjöd hem en tjej, mördade henne, postade massa sjuka bilder på hennes halshuggna kropp i olika poser på ett forum, bara minuter efter mordet.
Sen drog han ut med bilen och dog på något sätt jag inte kommer ihåg, antingen självmord eller självmord via snut.

Lätt att hitta om ni söker på "blackmetal murderer" eller liknande!
Citera
2009-08-20, 19:49
Medlem
Är Joel fortfarande oskuld?
Tycker nog att det framskymtar något sånt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in