2009-08-17, 15:28
Medlem
Han har använt "våran". Hittade det precis men det är inte brevet eller på fb.
Citera
2009-08-17, 15:30
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellika
Dessa brott är så hemska att det inte finns ord. Han måste åka fast omgående!

Bor i Lerums kommun och vände mig till polisen när min katt försvann, eftersom man bör anmäla det. Efter en månad ringde de och framförde, på ett väldigt uttråkat, kränkande och ointresserat sätt att jag borde fatta att katten är död och att de avskriver ärendet. Han rentav ironiserade att de gjort mycket efterforskningar. Inte minsta empati, och jag grät länge över det här bryska sättet hos polismannen som ringde. Vår älskade katt har inte kommit tillrätta. Detta gör att jag inte tror att polisen i Lerum bryr sig speciellt mycket om att våra katter försvinner.

Har inte klarat av att läsa så mycket av den sadist på FB skrivit, som många tror har utfört brotten, men jag tycker att det anonyma brevet och de inlägg han gjort innan dessa vidriga händelser i Lerum överenstämmer. Det borde vara samma person. Obegripligt och kriminellt att polisen avfärdar alla tips och alla de spår han lämnat efter sig på nätet!

Är pacifist, men hoppas att polisens arrogans gör att en mobb får fatt i honom och handgripligen ser till att de här bestialiska brotten mot oskyldiga djur upphör!
Beklagar sorgen!
Brott mot djur är tyvärr lågprioterade i dagens gangster-Sverige.
Citera
2009-08-17, 15:30
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellika
Dessa brott är så hemska att det inte finns ord. Han måste åka fast omgående!

Bor i Lerums kommun och vände mig till polisen när min katt försvann, eftersom man bör anmäla det. Efter en månad ringde de och framförde, på ett väldigt uttråkat, kränkande och ointresserat sätt att jag borde fatta att katten är död och att de avskriver ärendet. Han rentav ironiserade att de gjort mycket efterforskningar. Inte minsta empati, och jag grät länge över det här bryska sättet hos polismannen som ringde. Vår älskade katt har inte kommit tillrätta. Detta gör att jag inte tror att polisen i Lerum bryr sig speciellt mycket om att våra katter försvinner.

Har inte klarat av att läsa så mycket av den sadist på FB skrivit, som många tror har utfört brotten, men jag tycker att det anonyma brevet och de inlägg han gjort innan dessa vidriga händelser i Lerum överenstämmer. Det borde vara samma person. Obegripligt och kriminellt att polisen avfärdar alla tips och alla de spår han lämnat efter sig på nätet!

Är pacifist, men hoppas att polisens arrogans gör att en mobb får fatt i honom och handgripligen ser till att de här bestialiska brotten mot oskyldiga djur upphör!

Läkare och poliser här i lerum måste vara nåt av de mest inkompetenta människorna i sverige av min erfarenhet.
Citera
2009-08-17, 15:31
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Han har använt "våran". Hittade det precis men det är inte brevet eller på fb.

Han har även använt "eran"
Citera
2009-08-17, 15:33
Medlem
FritzDaCats avatar
Måste säga att det är ett stort misstag han har gjort. Att skriva på perfekt, välartikulerad svenska utom just när det gäller ett speciellt uttryck.
Klantigt Bundy...
Citera
2009-08-17, 15:34
Medlem
Von0bens avatar
Dessvärre är straffet för djurplågeri inte ens fängelse
Citera
2009-08-17, 15:35
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben

nej men det blir nog psyket nästa
Citera
2009-08-17, 15:37
Medlem
Citat:
Nej men om man kan hjälpa människa som mår så här dåligt är väl det bra ,innan personen ifråga spelar ut hela sitt register med mer hemskheter!
Citera
2009-08-17, 15:37
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
nej men det blir nog psyket nästa

Jag trior tyvärr inte ens han kan dömas till rättspsyket för djurplågeri.

Straffen för våld mot djur är försumbara, och inte i paritet med rättsmedvetandet och den avsky de flesta av oss här i tråden känner.

Man får hoppas att han får sitt straff utanför lagen. Typ att någon ger honom en omgång.
Citera
2009-08-17, 15:40
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:

Straffen för våld mot djur är försumbara, och inte i paritet med rättsmedvetandet och den avsky de flesta av oss här i tråden känner.

Man får hoppas att han får sitt straff utanför lagen. Typ att någon ger honom en omgång.

men han kommer ju dömas för fler saker...
Citera
2009-08-17, 15:40
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Vad jag vet så kan en person dömas upp till 2 års fängelse för djurplågeri om brotten anses vara av grov karaktär.

Man kan ju bara hoppas att rättsväsendet tar i med storsläggan i detta fallet - iom att det är väldigt hänsynslösa och kallblodiga brott som har begåtts.

Men man kan väl aldrig vara säker...detta är ju trots allt Sverige...
Citera
2009-08-17, 15:41
Medlem
nittonhundratals avatar
Jag ringde och pratade med polisen. De tackade för alla tips, och sade att de var mycket intressanta. De hade tydligen inte hört paralellerna mellan kattbrevet och posten här på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in