2009-08-18, 00:56
  #793
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
En hund räknas som egendom, jag TROR att en katt med halsband / märkning ochså räknas dit.

Så du menar att det är lika allvarligt att sparka sönder någons brevlåda som att stycka en hund??
Citera
2009-08-18, 00:57
  #794
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
vad står det då? ska funka om man ändrar channel till other sen skriver #kattmordarn
nånting om att jag inte kunda connecta bara, läste inte så noga..
Citera
2009-08-18, 00:58
  #795
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Så du menar att det är lika allvarligt att sparka sönder någons brevlåda som att stycka en hund??

Nej, det kan bli djurplågeri med. Tror rätten ser det som mycket allvarligare också.
Citera
2009-08-18, 00:59
  #796
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
vad står det då? ska funka om man ändrar channel till other sen skriver #kattmordarn

Fungerar inte för mig heller. Jag har fått den andra som användes tidigare att fungera. Det var inga svårigheter. Dock inte denna trots flera försök.
Citera
2009-08-18, 01:00
  #797
Medlem
Gidellas avatar
En kille fick sin hund ihjälskjuten, domstolen såg det som förstörande av egendom eller va fan det nu var. Det som fick mig att stanna upp var att hunden uttryckligen sågs som "egendom".
Citera
2009-08-18, 01:00
  #798
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Så du menar att det är lika allvarligt att sparka sönder någons brevlåda som att stycka en hund??

OM brevlådan har ett värde motsvarande hundens, ja.

När man pratar om egendom så är det värdet som avgör hur allvarligt det är.
Citera
2009-08-18, 01:00
  #799
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Fungerar inte för mig heller. Jag har fått den andra som användes tidigare att fungera. Det var inga svårigheter. Dock inte denna trots flera försök.

mm det verkar tyvärr som att gratis web chats inte pallar så mycket.. om folk orkar kan jag lägga upp en mirc som kommer palla men tror inte folk orkar hålla på med det..
Citera
2009-08-18, 01:01
  #800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Alla som vill va OT eller skriva sånt man inte får skriva här gå in på chatten.

http://webchat.xs4all.nl/ Channel #kattmordarn

Så denna inte blir låst


Jag kommer inte heller in....
Citera
2009-08-18, 01:02
  #801
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Familjen får nog tillräckligt med otrevlig post kan jag tänka mig. :/ Fyfan, jag ska aldrig skaffa barn.

Då är vi två.

Skämt åsido, det kan gå så fruktansvärt jävla snett med ungar, hur bra en förälder än tycker att h*n uppfostrar dem.
Tänk vilket jävla slag i ansiktet det måste vara att som förälder få reda på att ens barn har slaktat husdjur för nöjes skull.
Usch...
Citera
2009-08-18, 01:04
  #802
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
En kille fick sin hund ihjälskjuten, domstolen såg det som förstörande av egendom eller va fan det nu var. Det som fick mig att stanna upp var att hunden uttryckligen sågs som "egendom".

Ah okej, jag frågade ju om det tidigare i tråden. Ifall det kan räknas som det. Som stöld eller liknande. Men ja, förstörande av egendom låter väl lämpligt. Som tillägg till grovt djurplågeri.
Citera
2009-08-18, 01:04
  #803
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
mm det verkar tyvärr som att gratis web chats inte pallar så mycket.. om folk orkar kan jag lägga upp en mirc som kommer palla men tror inte folk orkar hålla på med det..

De flesta inte, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Då är vi två.

Skämt åsido, det kan gå så fruktansvärt jävla snett med ungar, hur bra en förälder än tycker att h*n uppfostrar dem.
Tänk vilket jävla slag i ansiktet det måste vara att som förälder få reda på att ens barn har slaktat husdjur för nöjes skull.
Usch...

Skulle allvarligt säga upp bekantskapen.
Citera
2009-08-18, 01:05
  #804
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Ah okej, jag frågade ju om det tidigare i tråden. Ifall det kan räknas som det. Som stöld eller liknande. Men ja, förstörande av egendom låter väl lämpligt. Som tillägg till grovt djurplågeri.

Breven då? Nån form av psykiskt lidande har de ju orsakat. Finns det någon rubricering som passar in på dylika brev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in