2009-08-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iPod_mini
Ja, det stämmer.

Jag undrar också hur det gått för hans storebror D. Nån som vet? Det jag minns tydligast från deras tidiga barndom var Ds utstuderade elakheter mot J i en ålder då man normalt sett inte "känner till" ett sådant beteende.
Och sen fortsatte han i sin tur att "skada sina småsyskon när de varit dumma". Är syskonen också knäppa/konstiga, eller är det bara Joel? Jag tänkte på om alla barnen (hur många de nu är) utsattes för elakheter av någon, förslagsvis styvfar, kanske det inte bara är Joel som har dessa tankar. Eller så är det bara han som har atypiska asbergersdrag, eller vad det nu var han sa, och som då blev besatt av de tankarna.
Citera
2009-08-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
För er nostalgiska (och utan ork att googla):
http://rapidshare.com/files/270138884/kattlerum.psd.html

Det är alltså det som Google har cachat om den gamla tråden.
I en .psd
Kan du inte lägga upp den igen, den går inte att ladda ner.
Citera
2009-08-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag avslöjade dig med en lögn, någons kusins kompis hade läst i en artikel att katten lidit, vilket trams och försök till att göra händelsen värre än vad den är.

Man får inte glömma att människor lagligen dödar djur för att äta sig mätta, steget som den unge mannen tagit är dock synnerligen dumt.
Så var är min så kallade "lögn" nu, då?

Citat:
Enligt veterinären som obducerade led Mjao något fruktansvärt.
http://www.metro.se/2009/08/19/58119/20aring-erkanner-lemlastade-katter/
Citera
2009-08-22, 13:59
Medlem
Har inte alls hängt med i denna historien trots att jag kommer från trakterna, men, en kille har haft ihjäl katter och sen lyckats bli outad på fb? och han heter joel ander?
Citera
2009-08-22, 14:00
Bannlyst
Se på denna artikel

Där står det att han har berättat sina fantasier här på Flashback.
Då framstår flashback där bara sjuka människor är.

Men dom nämde inget om att det var några medlemmar här som satte dit han?
Citera
2009-08-22, 14:00
Medlem
Eliza CTs avatar
Är det så svårt att utesluta föräldrar och familj i tråden?
Vill ni ha tråden låst igen?
Ha lite respekt för dom anhörigas problem!
Eliza
Citera
2009-08-22, 14:04
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lonely
Se på denna artikel

Där står det att han har berättat sina fantasier här på Flashback.
Då framstår flashback där bara sjuka människor är.

Men dom nämde inget om att det var några medlemmar här som satte dit han?

Shit, första gånget jag fick se hela brevet han skrivit nu, fyfan vilken psykopat alltså.
Citera
2009-08-22, 14:11
Medlem
Kammaråklagaren uttrycker sig något kryptiskt angående vilken brottslighet Joel skulle fortsätta med om han försattes på fri fot.
Citat:
"Dels djurplågeri, dels ... det vill jag inte gå in på nu."
Citera
2009-08-22, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Kammaråklagaren uttrycker sig något kryptiskt angående vilken brottslighet Joel skulle fortsätta med om han försattes på fri fot.
Hmm, mord, vandalism eller kanske sexuella brott?
Citera
2009-08-22, 14:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jo han var feg väldigt feg, men förstår inte varför de som hotar skall bete sig lika fegt.

Varför inte vara lite rakryggad?

Vill klargöra att jag inte försvarar hans handlingar , jag ställer mig vid hans sida för att det är nu när han är som mest utsatt och ensam han mer än någonsin i livet behöver stöd.

Det kallas medmänsklighet.
OK.
Att hota och ha sig är ju aldrig särskilt trevligt, men Joels beteende har väckt starka känslor hos många människor.
Det är väl inte så konstigt?

Joel behöver stöd och hjälp, det har du rätt i. Hur skulle vi annars hantera situationen? Vi kan ju inte bara säga "fy på dig" och sedan släppa ut honom i samhället.
Han behöver förmodligen vård, långvarig sådan.

Om ingen hjälper och stödjer honom under denna tid så släpps så småningom en krutdurk ut och då är jag väldigt orolig för vad han tar sig till. Då kanske han inte nöjer sig med smådjur.

Detta hjälp och stöd ska han få från personalen där han kommer att hamna. De är professionella och antagligen de mest lämpade för uppgiften.
En bonus är ju förstås om han även kan få stöd utifrån; från familj och vänner. Det är väl där du kommer in i bilden antar jag.

Du måste ändå försöka förstå oss andra som inte har någon relation till Joel. Man vill gärna lufta av sig lite om hur man känner inför sådant här. Du hoppas på förståelse för Joel, kan motparten hoppas på förståelse från dig?
Citera
2009-08-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Hmm, mord, vandalism eller kanske sexuella brott?

Vandalism tror jag inte. Den där branden har dom redan bekräftat så det är nog det första eller det sista de håller på att titta närmare just nu.
Senast redigerad av NintendoDS 2009-08-22 kl. 14:27.
Citera
2009-08-22, 14:29
Medlem
Lawrences avatar
Fan vad folk är upprörda över några döda katt-kräk. Att tortera djur är kanske inte så kreativt betéende men att mordhota någon för att avlivat DJUR är lite att ta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in