Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jo han var feg väldigt feg, men förstår inte varför de som hotar skall bete sig lika fegt.
Varför inte vara lite rakryggad?
Vill klargöra att jag inte försvarar hans handlingar , jag ställer mig vid hans sida för att det är nu när han är som mest utsatt och ensam han mer än någonsin i livet behöver stöd.
Det kallas medmänsklighet.
OK.
Att hota och ha sig är ju aldrig särskilt trevligt, men Joels beteende har väckt starka känslor hos många människor.
Det är väl inte så konstigt?
Joel behöver stöd och hjälp, det har du rätt i. Hur skulle vi annars hantera situationen? Vi kan ju inte bara säga "fy på dig" och sedan släppa ut honom i samhället.
Han behöver förmodligen vård, långvarig sådan.
Om ingen hjälper och stödjer honom under denna tid så släpps så småningom en krutdurk ut och då är jag väldigt orolig för vad han tar sig till. Då kanske han inte nöjer sig med smådjur.
Detta hjälp och stöd ska han få från personalen där han kommer att hamna. De är professionella och antagligen de mest lämpade för uppgiften.
En bonus är ju förstås om han även kan få stöd utifrån; från familj och vänner. Det är väl där du kommer in i bilden antar jag.
Du måste ändå försöka förstå oss andra som inte har någon relation till Joel. Man vill gärna lufta av sig lite om hur man känner inför sådant här. Du hoppas på förståelse för Joel, kan motparten hoppas på förståelse från dig?