2009-08-28, 14:16
Medlem
Neromechas avatar
New Age är ändå småborgerligt gulligt på något slags sätt.
Citera
2009-08-28, 14:21
Medlem
Dimetyls avatar
Och den har man varit ihop med...

Jo, det är sant. Jag har varit tillsammans med den där killen. Inte särskilt länge dock, några månader kanske, för ungefär ett år sedan. Det blev aldrig riktigt seriöst för att han, uppenbarligen, var och är jävligt konstig.

Jag märkte ju att det var något fel på honom men antog att det bara var på grund av hans Aspbergers, inte trodde jag att han skulle ritualslakta katter och dumpa dem på torget... Men jag ska säga att jag blev fundersam när jag såg alla hans handritade avbilder av Teb Bundy med flera seriemördare som prydde hans väggar. Han har också gjort en hyllningsvideo till densamme seriemördaren och lagt upp den på YouTube. "Behind blue eyes - ted bundy", sök på den ni...

Han var i övrigt otroligt organiserad, jag vågar till och med säga kontrollfreak, och hade MVG i så när som på alla ämnen och hans projektarbete handlade naturligtvis om hur fantastiska seriemördare är.

När jag fick höra det här i morse av min nuvarande pojkvän (TheDeepSix) och min bror (MeeNeedWeed) höll jag på att svimma. Jag blev förstås chockad, men det var ingenting jag ansåg vara omöjligt. När jag senare idag läste att han drömt om att sexualmörda det motsatta könet drog jag en djup suck av lättnad. Tur att jag stack i tid...

När jag gjorde slut anklagade han mig för att vara kall, elak och hemsk och sa åt mig att jag var vidrig som lekte med andra människors känslor. Det kom ju verkligen från rätt person.......

Jag hoppas att han hamnar i fängelse och att han aldrig någonsin kommer ut igen.
Citera
2009-08-28, 14:44
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimetyl
Jo, det är sant. Jag har varit tillsammans med den där killen. Inte särskilt länge dock, några månader kanske, för ungefär ett år sedan. Det blev aldrig riktigt seriöst för att han, uppenbarligen, var och är jävligt konstig.

Jag märkte ju att det var något fel på honom men antog att det bara var på grund av hans Aspbergers, inte trodde jag att han skulle ritualslakta katter och dumpa dem på torget... Men jag ska säga att jag blev fundersam när jag såg alla hans handritade avbilder av Teb Bundy med flera seriemördare som prydde hans väggar. Han har också gjort en hyllningsvideo till densamme seriemördaren och lagt upp den på YouTube. "Behind blue eyes - ted bundy", sök på den ni...

Han var i övrigt otroligt organiserad, jag vågar till och med säga kontrollfreak, och hade MVG i så när som på alla ämnen och hans projektarbete handlade naturligtvis om hur fantastiska seriemördare är.

När jag fick höra det här i morse av min nuvarande pojkvän (TheDeepSix) och min bror (MeeNeedWeed) höll jag på att svimma. Jag blev förstås chockad, men det var ingenting jag ansåg vara omöjligt. När jag senare idag läste att han drömt om att sexualmörda det motsatta könet drog jag en djup suck av lättnad. Tur att jag stack i tid...

När jag gjorde slut anklagade han mig för att vara kall, elak och hemsk och sa åt mig att jag var vidrig som lekte med andra människors känslor. Det kom ju verkligen från rätt person.......

Jag hoppas att han hamnar i fängelse och att han aldrig någonsin kommer ut igen.

Måste kännas hemskt att ha släppt honom så nära in på livet när nu vad han är kapabel till blev uppenbart. Ursäkta om jag frågar, men jag undrar varför du valde att bli tillsammans med honom? Medlidande? Kärlek?
Citera
2009-08-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDeepSix
Han är 22 och flyttade tillbaka till Lerum förra våren.
Han är deppresiv,får sjuka aggresioner och humörsvägningar. Och han är såpass inne på aliens att han själv tror att han innerst inne kommer från Venus men är fast i en människas kropp, och han har beskrivit hur han vaknat och sett aliens sitta vid hans sängkant och även andra sjuka upplevelser. När han var 16 så ska han tydligen ha försökt dränka sin kompis under ett bensofylla rus. Han misshandlade även några av sina flickvänner.

Förövrigt det jag vet om Ander fammiljen är att farsan är "proffisionel Healer", morsan är sjuksköterska och ja, Joel.. han är ju kattmördare.

Smutskasta inte resten av hans familj de har inget med det här brottet att göra. Det roliga är att nästintill varenda mening är en lögn.

Inte ens åldern eller vart han bor har du prickat rätt. Resten är enbart spekulationer från din sida, som jag som bekant kan dementera med all säkerhet.

Inser du inte faran i att spekulera hejvilt på internet om folk du inte ens känner? Jävla guilt by association är vad det är.

Pajasfasoner!

Edit: Skrivfel.
Citera
2009-08-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimetyl

hade ni sexytime?
Citera
2009-08-28, 15:15
Bannlyst
Någon som kan sammanfatta? Namn, ålder, jobb, familj etc.?
Citera
2009-08-28, 15:18
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christAfer
Någon som kan sammanfatta? Namn, ålder, jobb, familj etc.?

Namn: Joel Ander

Ålder: 20

Jobb: Arbetslös

Familj: (ska inte lämnas ut)

PST, läs första inlägget
Citera
2009-08-28, 16:10
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
Måste kännas hemskt att ha släppt honom så nära in på livet när nu vad han är kapabel till blev uppenbart. Ursäkta om jag frågar, men jag undrar varför du valde att bli tillsammans med honom? Medlidande? Kärlek?

Underlivet?
Förlåt, det är fredag och jag köpte av nån skum anledning 7,5ór på bolaget... så min humor blir därefter...
Citera
2009-08-28, 16:11
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Underlivet?
Förlåt, det är fredag och jag köpte av nån skum anledning 7,5: or på bolaget... så min humor blir därefter...

Tsk tsk tskl, nu ska vi inte vara smaklösa...
Citera
2009-08-28, 22:20
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Känner du till Lerum?
Efter en sådan här händelse så är det nog rätt vanligt att folk slänger ur sig både det ena och det andra, men få skulle nog göra någonting på riktigt. Men jag har svårt att tro att den här killen kommer vandra runt på Lerums gator som en vanlig man igen.

Bra att folk har så mycket vett i skallen att de inte ger sig på familjen. Men jag undrar ändå hur de mår, om de kan leva ett vanligt liv. Jobba, åka till ICA och handla och allt sånt där. För visst är väl Lerum ett så pass litet samhälle att alla borde känna till det här och veta vilka familjen är?

Det blir kanske Joels hårdaste straff. Att han skämt ut sin familj. Men förhoppningsvis dömd han till Rättpsykriatrisk vård och får sitta länge. Killen är riktigt farlig. Polisen har ju själva sagt att de håller honom delvis pga. hotbilden mot honom och delvis pga. risken för att hans ska begå andra brott. Jag tror han är kapabel att mörda, han sökte uppmärksamhet efter han dödat katterna, ville att media skulle skriva om händelserna. Han han mördat en tjej så hade folk varit rädda för honom och det är sånt som personen som han njuter av, rädsla.
Jag hoppas att han aldrig kommer ut från Rättpsyk. För samhällets säkerhets skull. En sådan som honom blir aldrig frisk. Hade han inte åkt dit hade det slutat med att han gått från katter till sexualmord.

Ja, bor i lerum. Hör nya historier varje dag om människor som har känt Joel och alla är alltid värre än den andra. Senast i förrgår berättade en kompis att hans körlärare var bekant en vän till Joels pappa. Tydligen hade Joel och sonen till den bekanta kört paintball en dag och Joel hade stått och matat skott i kompisens huvud när han låg ner. De ska ha behövt släpa en gapskrattandes Joel därifrån...

Det här är ju i princip det största som hänt Lerum sen tågolyckan 89.
Citera
2009-08-28, 23:11
Bannlyst
Händelseförloppet - fyll i åt mig

Det är först nu jag har börjat läsa lite om den här grejen och det är ju verkligen intressant. Speciellt häpnadsväckande finner jag det hur bra Joel faktiskt skriver om sina sjuka fantasier. Bättre än många författare vill jag påstå. Tänte bara fråga någon här om jag uppfattat händelseförloppet rätt.

Stämmer detta?
Först händer en del udda saker med katter i Lerum. Inlägg börjar dyka upp i tråden "Fantiserar om att bli seriemördare.." under kategorin "Psykologi och psykiatri" där användaren "Bernardo123" skriver saker som starkt påminner om det som inträffat. Ägarna till en av katterna får brev. Under kategorn "Husdjur" startas en tråd där spekulationerna börjar och man sammankopplar användaren med det inträffade i Lerum. Vad hände och hur kom man egentligen fram till detta? Finns denna tråd kvar någonstans? Vad hände efter detta och vad ledde fram till namnet på den aktuelle personen?

Mycket tacksam för rättelser och ifyllnader !
Citera
2009-08-29, 12:45
Medlem
TheDeepSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenWay1986
Smutskasta inte resten av hans familj de har inget med det här brottet att göra. Det roliga är att nästintill varenda mening är en lögn.

Inte ens åldern eller vart han bor har du prickat rätt. Resten är enbart spekulationer från din sida, som jag som bekant kan dementera med all säkerhet.

Inser du inte faran i att spekulera hejvilt på internet om folk du inte ens känner? Jävla guilt by association är vad det är.

Pajasfasoner!

Edit: Skrivfel.

Nej du har rätt, det berör faktsikt inte ämnet och tänker ej ha något med det att göra längre. Och dem spekulationer som du kallar dem är det jag uppfattat efter att ha känt honom i något års period, igenom både dem mörkare perioderna och dem ljusa. Men jag håller med dig att man inte bör gå in så mycket mer på hans familj och deras privatliv då det ej är viktigt. Och för att det blir allt för personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in