2009-08-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
Fan vad folk är upprörda över några döda katt-kräk. Att tortera djur är kanske inte så kreativt betéende men att mordhota någon för att avlivat DJUR är lite att ta i.

Han har inte "avlivat" djur utan torterat dom till döds som du först skriver. En viss skillnad.
Senast redigerad av NintendoDS 2009-08-22 kl. 14:37.
Citera
2009-08-22, 14:38
Medlem
Lawrences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Han har inte "avlivat" djur utan torterat dom till döds som du först skriver. En viss skillnad.

Så då är det rättfärdigat att mordhota en annan människa?
Citera
2009-08-22, 14:39
Bannlyst
Hela historien är djupt tragisk från början till slut. Ni som håller på och är så jävla tuffa bakom skärmen och pratar om vad som borde göras med honom påminner faktiskt inte så lite om Joel själv. Han var också jävligt tuff så länge han kunde vara anonym vid datorn i sitt pojkrum.

Betänk för en sekund vad det är vi talar om:

En psykiskt störd 20-årig liten spink som har förstört djurägarnas liv, sina föräldrars liv och faktiskt också sitt eget liv. Han kommer ju för evigt att pekas ut som "kattmördaren" när han släpps ut från rättspsyket (jag är övertygad om att det är där han hamnar och att han blir sittande ett bra tag).

Jag säger inte att det är synd om honom, för det tycker jag inte. Men man bör inse att hans agerande har lett till att han får ett livslångt straff. Vem kommer att vilja ha med honom att göra?

Har han känt sig ensam och utstött tidigare, så är det ändå ingenting jämfört med vad som väntar honom i framtiden. Han har begått ett av de mest skändliga och föraktade brott man kan begå. Denna tråds längd är ett bevis på hur hatade personer av hans typ är.
Senast redigerad av Apologeten 2009-08-22 kl. 14:41.
Citera
2009-08-22, 14:40
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawrence
Så då är det rättfärdigat att mordhota en annan människa?
Inte enligt lagen så klart.
Men vad säger att den lag vi har idag är den rätta, rent filosofiskt?
Citera
2009-08-22, 14:42
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Kan inte fatta upprördheten över några hundjävlar elelr kattkräk som avrättats. Ge gratis ammo till folket så man kan avrätta dessa samhällets störningsmoment. Alla jävla lössläppta djurhelveten. Nej han är en man som samhället bara skall höja till skyarna.
Bara feminister och annat jävla patrask som sätter djur i beroendeställning och tror att dom gör djuren en tjänt.

Oldie -eran katthatare i himlen.
Citera
2009-08-22, 14:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Hela historien är djupt tragisk från början till slut. Ni som håller på och är så jävla tuffa bakom skärmen och pratar om vad som borde göras med honom påminner faktiskt inte så lite om Joel själv. Han var också jävligt tuff så länge han kunde vara anonym vid datorn i sitt pojkrum.
Men det är fortfarande en stor skillnad på att vilja skada och vilja vedergälla, eller hur?
Och därför kan du inte alls jämföra hotarna med Joel.

Citat:
har förstört... sitt eget liv.
Han kommer ju för evigt att pekas ut som "kattmördaren"
Men man bör inse att hans agerande har lett till att han får ett livslångt straff.
Ja, det är ju det vi hoppas på.
Citera
2009-08-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluesCoster
Jag lider med hans mamma,har hon vänt honom ryggen ,så har hon gjort HELT rätt.

Äcklet är myndig,hon har ingen som helst skyldighet att ta hand om honom eller stötta honom,hon behöver inte ens älska honom längre.

Alla djurägare han har 'våldtagit' skänker jag också mina djupaste sympatier.

Äcklet kan gott utöva lite 'självsanering,så han inte ligger skattebetalare till last.

Hur långt tänker du? Du uppmuntrar ju till något som har varit en del av det som har gjort honom till den han är idag. Enligt vissa inlägg i tråden har han ju bliivit förtryckt av manliga närstående och hans mamma har ignorerat detta. Snarare borde hon göra motsatsen om detta nu stämmer alltså. Hon borde vända den övriga familjen ryggen, eller de som har förtryckt honom på olika sätt och kompensera för det negativa han känner sig ha upplevt under sin uppväxt.
Citera
2009-08-22, 14:47
Medlem
Lawrences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Inte enligt lagen så klart.
Men vad säger att den lag vi har idag är den rätta, rent filosofiskt?

vad yrar du? Så rent filosofiskt kan man spekulare huruvida att slå ihjäl katter med stekpanna är rätt eller fel, enligt lagen.
Citera
2009-08-22, 14:48
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ajo-
Enligt vissa inlägg i tråden har han ju bliivit förtryckt av manliga närstående och hans mamma har ignorerat detta.
Det kan vara så, men än så länge vet vi inte mycket alls om detta. Det har bara varit någon antydan.
Citera
2009-08-22, 14:52
Medlem
Lawrences avatar
Ursäkta texten blev lite rörig. Du menar att man kan diskutera filosofiskt ifall det är rätt eller fel att döda några kattkräk, jag anser att man kan diskutera ifall det överhuvudtaget är fel att döda kattkräken.
Min point är att du talar lite emot dig själv.
Citera
2009-08-22, 15:01
Medlem
BluesCosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ajo-
Hur långt tänker du? Du uppmuntrar ju till något som har varit en del av det som har gjort honom till den han är idag. Enligt vissa inlägg i tråden har han ju bliivit förtryckt av manliga närstående och hans mamma har ignorerat detta. Snarare borde hon göra motsatsen om detta nu stämmer alltså. Hon borde vända den övriga familjen ryggen, eller de som har förtryckt honom på olika sätt och kompensera för det negativa han känner sig ha upplevt under sin uppväxt.

Du har tydligen missat att familjen har i flera år försökt få grabben intagen för vård,mamman har nog vänt ut och in på sig sjölv för att dförsöka hjälpa sin son.

Sonen/djurplågaren har medvetet suttit och ljugit/undanhållit saker för hjärnskrynklare samt sin familj.

Och vad gällande eventuellt 'förtryck' från styvfafern,finns det belägg för detta,förutom äcklets egen utsago,eller har detta förtryck endast upplevts av äcklet själv ?

Nä du,mina sympatier ligger INTE hos denna sk person,inte ett dugg.Jag förstår mamman helt och fullt om hon ny vänt honom ryggen.Ingen förälder ska behöva knäcka sig själv pga ett myndigt barn,vare sig det gäller sjukdom kriminalitet eller missbruk.

Kalla mej cynisk om du vill.Jag kan ta det.
Citera
2009-08-22, 15:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Som jag skrev innan. Bögar, feminister och annat löst folk. Men visst, dom är rätt så många.

Jo precis men om tillräckligt många anser Joel Ander som en lägre stående varelse så rättfärdigar det att han får samma behandling som de lägre stående varelserna utsatts för av Joel Ander?

Jag skiter ärligt talat i Joel Ander och hoppas någonstans att han hjälper naturen på vägen och förkortar sitt "lidande"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in