Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Alla har den störningen, den heter hat och det är den störningen som nu driver hela svenska folket att vilja döda Joel. Ett hat på en annan nivå men precis samma störning, och jag kallar det för "störning" för när man är arg eller hatisk så kan man inte se skogen för träden så att säga. Jag erfar själv såklart dessa hatiska känslor men jag undviker att lyssna på dem då jag är rädd för vad de kan åstadkomma... det är vad jag tror.
Du gör det väldigt enkelt för dig själv. Joel lider av vad vi inom den grundande vetenskapen kallas för
personality disorder. Genom århundraden har utvärderingen av psykiskt sjuka människor bedrivits så pass frekvent att observation på observation medfört att vetenskapen och diagnoserna är vedertagna.
Om Joel skulle få genomgå en hjärnröntgen kommer man att kunna påvisa att han har en annan hjärnaktivitet än oss andra.
Du menar väl, men du är ute på djupt vatten om du ska jämföra människors naturliga känsloutspel med allvarliga personlighetsstörningar.
Vänligen sluta kalla känsloutspel för störningar. För om vi ska köra på din linje så kommer en människa fri från störningar inte vara någonting annat än ett katatonisk grönsak. För även empati, kärlek, självkännedom och medlidande blir störningar genom din bristande logik.