Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
Jag har inte hört någon hota hans familj iallafall. Däremot hot mot Joel är rätt vanliga.
Känner du till Lerum?
Efter en sådan här händelse så är det nog rätt vanligt att folk slänger ur sig både det ena och det andra, men få skulle nog göra någonting på riktigt. Men jag har svårt att tro att den här killen kommer vandra runt på Lerums gator som en vanlig man igen.
Bra att folk har så mycket vett i skallen att de inte ger sig på familjen. Men jag undrar ändå hur de mår, om de kan leva ett vanligt liv. Jobba, åka till ICA och handla och allt sånt där. För visst är väl Lerum ett så pass litet samhälle att alla borde känna till det här och veta vilka familjen är?
Det blir kanske Joels hårdaste straff. Att han skämt ut sin familj. Men förhoppningsvis dömd han till Rättpsykriatrisk vård och får sitta länge. Killen är riktigt farlig. Polisen har ju själva sagt att de håller honom delvis pga. hotbilden mot honom och delvis pga. risken för att hans ska begå andra brott. Jag tror han är kapabel att mörda, han sökte uppmärksamhet efter han dödat katterna, ville att media skulle skriva om händelserna. Han han mördat en tjej så hade folk varit rädda för honom och det är sånt som personen som han njuter av, rädsla.
Jag hoppas att han aldrig kommer ut från Rättpsyk. För samhällets säkerhets skull. En sådan som honom blir aldrig frisk. Hade han inte åkt dit hade det slutat med att han gått från katter till sexualmord.