2009-08-22, 12:10
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Vad skönt att katten din klarade sig!
Citera
2009-08-22, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vi ska nog vara måttligt generösa med cred i just detta fall.
Killen åkte dit pga uppspårandet här på FB, natten mot söndag. Senare på dagen dök han upp här och påstod att han var oskyldig.
Under polisförhören på måndagen vidhöll han sin oskuld.
Först på tisdag morgon ringde han upp polisen och erkände. Sannolikt var det föräldrarna som klämde ur honom sanningen.

Men...strax innan, på söndag/måndag 'försvann' ytterligare en katt för den tjej som redan hade drabbats av Joel.

Ånger?

Nog känner han ånger allt! Ånger för att han skrev här på Flashback om sina fantasier och att han länkade till Youtube. Det är ånger!
Citera
2009-08-22, 12:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
För er nostalgiska (och utan ork att googla):
http://rapidshare.com/files/270138884/kattlerum.psd.html
Vad är det för något du länkar till?
Citera
2009-08-22, 12:15
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Nog känner han ånger allt! Ånger för att han skrev här på Flashback om sina fantasier och att han länkade till Youtube. Det är ånger!
Ja det ångrar han nog.
Citera
2009-08-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Varför är de fegisar???

På hans sida menar du. Hans föräldrar sägs ha vänt honom ryggen.

De är fega för att de hotar" hot om våld" en sjuk 20 årig kille som just nu sitter häktad.

riktigt fegt att sitta framför datorn o plinka ner sina hot, ut på gator och torg och agera eller knip ihop.

Om hans föräldrar vänt honom ryggen behöver han än mer stöd.
Citera
2009-08-22, 12:23
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Om Joel skulle få genomgå en hjärnröntgen kommer man att kunna påvisa att han har en annan hjärnaktivitet än oss andra.

Jag håller helt med dig men vill även tillägga att hjärnaktivitet helt klart kan förändras under ett liv, anledningen till att Joel förändrades till en som kunde utföra dessa handlingar tror jag beror på hat, vilket även många av hans inlägg styrker. En långt mer djupliggande och starkare hat än gemene man någonsin upplever i sitt liv, men ändå hat. Om Joel å andra sidan erfarit känslor av kärlek och medlidande skulle han naturligt inte kunna ta livet av en katt.

Tro heller inte att hjärnan kan förklara allt http://www.flatrock.org.nz/topics/science/is_the_brain_really_necessary.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Du menar väl, men du är ute på djupt vatten om du ska jämföra människors naturliga känsloutspel med allvarliga personlighetsstörningar.

Vänligen sluta kalla känsloutspel för störningar. För om vi ska köra på din linje så kommer en människa fri från störningar inte vara någonting annat än ett katatonisk grönsak. För även empati, kärlek, självkännedom och medlidande blir störningar genom din bristande logik.

Empati, kärlek och medlidande är naturliga sinnestillstånd under tider av lycka. Känslorna leder till lycka (vilket torde vara det högsta målet) och lycka leder till känslorna, då man är lycklig vill man bara hjälpa andra. Hat leder såklart bort ifrån lycka, det finns inget som gagnar en av att föda sådana känslor, och jag står fast vid att man är galen under tiden man erfar sådana känslor som hat. En mild galenskap för gemene man, men en förödande galenskap för Joel. Att låta hat ta över är farligt, väldigt farligt. Lyckligtvis är de flesta bara hatiska under tiden de läser artikeln för att sedan göra något roligt t.ex. med sina vänner eller familj, vilket gör att hatet aldrig får nog starkt fäste för att ta över. Nu låter det lite som om jag ser hat som en varelse med egen intelligens, men det är det såklart inte så tro inte att jag menar så.
Citera
2009-08-22, 12:23
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
De är fega för att de hotar" hot om våld" en sjuk 20 årig kille som just nu sitter häktad.

riktigt fegt att sitta framför datorn o plinka ner sina hot, ut på gator och torg och agera eller knip ihop.

Det var ju nog just pga av alla hot och outningar som han faktiskt erkände i slutändan, och hot är väl precis vad Joel sysslat med på internet verkar det som. Förstår inte hur du orkar försvara en störd djurplågare (minst). Jag tycker inte synd om aset oavsett om han är sjuk eller inte.
Citera
2009-08-22, 12:26
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Jag håller helt med dig men vill även tillägga att hjärnaktivitet helt klart kan förändras under ett liv,

Sant, jag har även läst att människor med sådana här personlighetsstörningar blir "friskare" när de blir äldre.

I övrigt ska man vara mycket försiktig med diagnoser (gäller även mitt praktiserande som amatörpsykolog ), någon har sagt att om människor med Asberger vore i majoritet i den globala populationen skulle vi andra, genom samhällsnormer, anses vara de sjuka.

För övrigt tycker jag att du verkar föra sunda resonemang om känslor och hur de bör betraktas i samhället.
Citera
2009-08-22, 12:27
Medlem
HerrRobots avatar
Sluta prata om honom som "pojke".

Och framförallt sluta blanda in föräldrarna.
Han är för faaaan 20 år. Oavsett störning eller Aspergerdiagnos är han inte omyndigförklarad.

En störd 20-åring är inte en pojke. Läs mer av hans texter om ni ändå känner er osäkra på den punkten. Skillnaden mellan barn och vuxna är förmågan att inse och redan innan förstå konsekvenser.
Han förstår konsekvenser väldigt bra.

Han är en vuxen man.
Citera
2009-08-22, 12:29
Medlem
Annelis avatar
Lite off men börjar hans fars namn på bokstaven Ö?
Citera
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Hur ska de kunna agera när han sitter häktad??

Varför är det fegt att sitta framför datorn o plinka ner sina hot????
Citera
Bannlyst
Citat:

Man får nog ha en förståelse för att människor blir upprörda över såna här fasansfulla gärningar, hämnd och önskemål att killen ska plågas på samma sätt som de djur han torterat och dödat är nog mest tankar som inte blir just mer än tankar.
Och hans föräldrar är i chock, vem skulle inte vara det? Det är nog inte ovanligt att föräldrar säger såna saker som att "vi vill inte ha med honom att göra efter detta" men sansar sig senare..de måste också få hjälp och stöd precis som gm och jag tror nog att de tänker annorlunda när det värsta lagt sig. Jag hoppas det. Killen är sjuk (vilket han själv insett) och förhoppningsvis kommer han och resten av familjen få hjälp så att detta aldrig mer behöver upprepas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in