2009-08-23, 00:04
Medlem
epost72s avatar
Bernardo123 PM-box

Citat:
Ursprungligen postat av Aslana

Det skulle väl kanske vara om de hittade fler erkännanden. Kanske han öppnade sig mer i en privat mailkonversation för någon med liknande böjelser. Kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel

Nej jag tyckte det skulle vara självklart att ta en titt i boxen av polisen med tanke på att det kanske finns någon korrespondans där han beskrivit ytterligare brott etc han utfört/planerade .

Kanske kan vara läge att tipsa polisen om den möjligheten då?
Jag tror inte att polisen kommer att ta initiativet.
Citera
2009-08-23, 00:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kanske kan vara läge att tipsa polisen om den möjligheten då?
Jag tror inte att polisen kommer att ta initiativet.

Ofta undrar jag hur kunniga polisens datorpersonal är.
Citera
2009-08-23, 00:09
Medlem
Freedom Fighters avatar
Jag förstår inte hur man kan vilja katter något så illa som Ander uppenbarligen ville... Min lilla kisse ligger i mitt knä och spanar in en daddy long leg på väggen och jag blir så oerhört illa berörd när jag tänker på att flera av hans (kattens) likar fick gå ett så oerhört tragiskt öde till mötes.
Citera
2009-08-23, 00:10
Medlem
betongkepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag tycker synd om killen, han är 20 år och är sjuk.

Det måste vara en jobbig tid för hans familj, tror inte de har alltförmycket stöd från omgivningen.

Visst killen har dödat en massa djur på konstiga sätt men jag tycker det inte går att jämföra med att döda små barn.

Alla ni som sitter tuffa framför bildskärmen och hotar och skriver vad ni ska göra med den sjuke 20 åringen är i mina ögon riktiga fegisar.

Killen är sjuk det måste ni väl förstå , han har dödat djur inte människor.

Jag mullenö väljer att ta ställning i denna hätska debatt.

Jag ställer mig på den sjuke 20 åringen & hans familj sida.

I deras kris så stöder jag dem

Ni som spelar tuffa framför skärmen har nu mig som er motståndare, jag står upp för killen.

Ljug inte för dig själv, det är inte synd om honom. Och dessutom tror jag att han planerar ett stort massmord , och han kommer inte skona dig trots dina ord
Citera
2009-08-23, 00:16
Medlem
epost72s avatar
PM-boxen

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ofta undrar jag hur kunniga polisens datorpersonal är.
Iofs så raderade Joel allt han kunde på andra ställen, som bekant kan man ju inte göra det med trådar och inlägg på FB.

Men han pysslade en hel del i profilen under sin inloggning så jag tror han raderade allt han kunde i form av PM osv, men helt klart så kan det ju finnas något av intresse där.
Citera
2009-08-23, 00:16
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Jag förstår inte hur man kan vilja katter något så illa som Ander uppenbarligen ville... Min lilla kisse ligger i mitt knä och spanar in en daddy long leg på väggen och jag blir så oerhört illa berörd när jag tänker på att flera av hans (kattens) likar fick gå ett så oerhört tragiskt öde till mötes.
Jag fattar inte heller de, visst avskyr jag katter själv men inte fan vill jag gå ut och döda ortens katter. Hade nån gjort så mot mina hundar hade jag fan i mig själv kunnat bli psykisk och göra samma sak tillbaka på den personen.

Okej kanske jag inte hade gått så långt som mord men en rejäl misshandel.
Citera
2009-08-23, 00:25
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Jag fattar inte heller de, visst avskyr jag katter själv men inte fan vill jag gå ut och döda ortens katter. Hade nån gjort så mot mina hundar hade jag fan i mig själv kunnat bli psykisk och göra samma sak tillbaka på den personen.

Okej kanske jag inte hade gått så långt som mord men en rejäl misshandel.
Nu begriper jag inte hur du kan avsky katter, men det är väl iofs OT
Men ja.... när man får höra om såna dåd som Ander har utfört så väcker det verkligen ens sämsta sidor till liv. Går man till angrepp mot djur, barn och kvinnor så har man satt sin sista potatis.
Citera
2009-08-23, 00:56
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Kammaråklagaren uttrycker sig något kryptiskt angående vilken brottslighet Joel skulle fortsätta med om han försattes på fri fot.

Ja man undrar vad djurplågarn tänkt sig härnäst
Citera
2009-08-23, 01:40
Medlem
Brynja76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Ja man undrar vad djurplågarn tänkt sig härnäst

Skrämmande med så farliga människor.. vem vet vad han gjort utomlands när han dödat katter där.. kanske han även dödat nån kvinna här o var..

hoppas dom utreder olösta kvinnomord där han befunnit sig nu då!!
Citera
2009-08-23, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brynja76
Skrämmande med så farliga människor.. vem vet vad han gjort utomlands när han dödat katter där.. kanske han även dödat nån kvinna här o var..

hoppas dom utreder olösta kvinnomord där han befunnit sig nu då!!

Tror du han blir fälld för Palme mordet med?

Seriöst killen är knappast skyldig till fler brott än de han erkänt.
Citera
2009-08-23, 01:49
Medlem
Brynja76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Tror du han blir fälld för Palme mordet med?

Seriöst killen är knappast skyldig till fler brott än de han erkänt.

Ehh.. om man dödar djur får man max 2 år men styckar man en kvinna så blir det väääääl liiiite mer va? Han är ju inte korkad heller så även om han erkänt det djurplågerier han gjort så kan det ju faktiskt vara för att leda bort uppmärksamheten på att han eventuellt mördat människor oxå.

O så vitt jag vet så var grabben inte ens född när Palme blev skjuten.. så knappast! Varför ett sånt löjligt påhopp för att jag kommer med funderingar?
Citera
2009-08-23, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brynja76
Ehh.. om man dödar djur får man max 2 år men styckar man en kvinna så blir det väääääl liiiite mer va? Han är ju inte korkad heller så även om han erkänt det djurplågerier han gjort så kan det ju faktiskt vara för att leda bort uppmärksamheten på att han eventuellt mördat människor oxå.

O så vitt jag vet så var grabben inte ens född när Palme blev skjuten.. så knappast! Varför ett sånt löjligt påhopp för att jag kommer med funderingar?

20 åringen är sjuk, är säker på att han berättat allt som hänt inom brottslighet för polisen.

Undrar om han kommer att skaffa sig en katt när han kommer ut i sammhället igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in