Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Klart att det är skillnad på att äta djur och att plåga djur.
Handen på hjärtat hur många här slaktar sin egen mat?
Hur många här har besökt ett slakteri och sett hur dom avlivar djur som skall bli mat, det är inte vackert eller värdigt kan jag säga.
Jag har fått mina kycklingar slaktade hemma och de led inte det minsta. Jag vet precis hur det går till i slakterierna och hos stora djurhållare och det är ingen vacker syn. Därför köper jag mitt kött på gårdarna runt om kring men nu råkar det vara så att jag mest äter fågel och fisk i kött väg.
Att slakteriindustrin är avskyvärd är en helt annan fråga. Du KAN inte använda att det finns likvärdiga handlingar som en ursäkt för Joel.
Det är ungefär som att säga han mördade en gammal tant men grannen mördade ett barn så därför är det inte så farligt om man jämför.
I det stora hela är det ingenting med 20 katter som haft ett bra liv jämfört med de tusentals grisar som far illa dagligen, nej, det är det inte ur ett perspektiv.
Men Joels störning och njutning är sjuklig och människor med den typen av störning SKA INTE vandra omkring fritt i samhället för de är en fara både för sig själv och sin omgivning.