2009-08-15, 03:07
Medlem
callevalbergs avatar
jag har en hel del artister och band jag föraktar, inte för att det nödvändigtvis är för att de är dåliga musiker, utan för att alla hela tiden tjatar om hur bra dom är som får mig att vilja spy!
The Ramones
The Clash
Sex pistols
Metallica
Håkan hellström
Lars Winnerbäck
U2
Coldplay
Oasis
The Hives
Bob Dylan
Zappa
Bruce Springsteen
The Beatles
Men framförallt: Nirvana!
Listan kan göras lång.
Citera
2009-08-15, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callevalberg
jag har en hel del artister och band jag föraktar, inte för att det nödvändigtvis är för att de är dåliga musiker, utan för att alla hela tiden tjatar om hur bra dom är som får mig att vilja spy!
The Ramones
The Clash
Sex pistols
Metallica
Håkan hellström
Lars Winnerbäck
U2
Coldplay
Oasis
The Hives
Bob Dylan
Zappa
Bruce Springsteen
The Beatles

Listan kan göras lång.

Detta är en gedigen lista, vissa av dessa banden är trots allt bra, men ändå på tok för överskattade. Du prickade in de flesta av mina hatobjekt också (The Clash, Sex Pistols, Nirvana, U2) om man bortser från allt schlagerbögeri.
Citera
2009-08-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callevalberg
The Ramones
The Clash
Sex pistols
Metallica
Håkan hellström
Lars Winnerbäck
U2
Coldplay
Oasis
The Hives
Bob Dylan
Zappa
Bruce Springsteen
The Beatles
Listan kan göras lång.

Håller med (förutom F Zappa), det tjatas otroligt mycket om hur bra dessa band/ artister är...
Citera
2009-08-15, 14:01
Medlem
17crashs avatar
Detta jävla band som kallar sig metallica. Sånt värdelöst tråkigt jävla skit.

Fattar inte hur så många människor kan tycka om skiten.. Helt otroligt
Citera
2009-08-15, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 17crash
Detta jävla band som kallar sig metallica. Sånt värdelöst tråkigt jävla skit.

Fattar inte hur så många människor kan tycka om skiten.. Helt otroligt

Några album med Metallica ÄR riktigt bra. Däremot så håller jag med om att de har haft dåliga perioder, framförallt med den nye bassisten, han är ingen höjdare. Mina favorit album med Metallica är nog The Black Album och Reload.
Citera
2009-08-15, 16:58
Bannlyst
Bruce Springsteen
Coldplay
The Clash
Machine Head
Citera
2009-08-15, 18:06
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Mitt bidrag: Hur är det med Zappa? Får man kritisera honom. Hatar honom inte, men jag tycker att han har fått för många ryggdunkningar.

Ja det får man, men det är fel Tycker inte man hör så mycket om han faktiskt.
Citera
2009-08-15, 18:20
Medlem
Soiboists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudglass
Några album med Metallica ÄR riktigt bra. Däremot så håller jag med om att de har haft dåliga perioder, framförallt med den nye bassisten, han är ingen höjdare. Mina favorit album med Metallica är nog The Black Album och Reload.
Nya bassisten ingen höjdare? The Black Album och Reload bäst? Pfff. Robert Truilljio är nog den mest tekniskt skickliga personen i Metallica.

"Detta jävla band som kallar sig metallica. Sånt värdelöst tråkigt jävla skit."

Jag tycker mycket mer illa om personer som ignorerar vad vissa band gjort för musiken än överskattade band. Tänker främst på citatet ovan.
Citera
2009-08-15, 19:07
Medlem
Ratads avatar
Rush. Det verkar som man ska ha gruppstryk om man inte gillar Rush. Jag fattar bara inte vad storheten är. Det låter inte illa och dom kan sina intrument men det är väl musikermusik antar jag.
Citera
2009-08-15, 19:53
Medlem
callevalbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soiboist
Nya bassisten ingen höjdare? The Black Album och Reload bäst? Pfff. Robert Truilljio är nog den mest tekniskt skickliga personen i Metallica.

"Detta jävla band som kallar sig metallica. Sånt värdelöst tråkigt jävla skit."

Jag tycker mycket mer illa om personer som ignorerar vad vissa band gjort för musiken än överskattade band. Tänker främst på citatet ovan.

Metallica är i min mening inte dåliga, dom har kanske ballat ur lite på senaste tiden, men tycker dom är ganska tråkiga och överskattade.
om man ska vara elak så kan man säga att Metallica är lite som Slayers homosexuella kusin...
Citera
2009-08-15, 19:58
Medlem
Davesons avatar
Nirvana, Kent, U2, Metallica tar nog priset
Citera
2009-08-15, 20:04
Bannlyst
Robyn:

Minns när hon gav ut sin första singel och musikvideon gick på ztv, do you really want me eller vad den nu hette. Det var ok.

Nu är hon en riktig pretto diva. Roligt hur folk beter sig annorlunda bara för att ha stått under rampljuset några minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in