2009-08-02, 12:36
Medlem
MrOaikis avatar
Finns det några musiker/sångare man absolut inte får tycka illa om men som ni anser är överskattade? Jag kan börja:

Cornelis Vreeswijk - Ojoj, det här är extremt överskattat. Många lyfter honom till skyarna som en fantastisk sångare och låtskrivare. Jag tycker hans låtar över lag är mediokra och ibland rentav dåliga. Hans sång? Han sjunger ju falskt med jämna mellanrum!

Håkan Hellström - Ett musikunder? Han gnäller ju fruktansvärt när han sjunger!

När vi väl är igång kan vi ju ta upp underskattade också.
Citera
2009-08-02, 12:39
Medlem
EtCeteras avatar
U2 - Motivering behövs nog inte

Nirvana - Rolling Stone Magazine satte Kurt Cobain på plats #12 i "Top 20 Guitarists"
Senast redigerad av EtCetera 2009-08-02 kl. 12:43.
Citera
2009-08-02, 12:41
Medlem
brajzillas avatar
1: påvel rammel (hade aldrig slagit igenom idag med skitlåtar som var e tvålen)
2: KENT dessa jävla idioter som skriver totaldynga och får pris efter pris
Citera
2009-08-02, 12:52
Medlem
jcm900mods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Håkan Hellström - Ett musikunder? Han gnäller ju fruktansvärt när han sjunger!

Hahaha, han kan inte ens sjunga! Fy fan vad illa det låter!

Lars Winnerbäck - ganska bra skrivna texter , men fortfarande inte bra och ganska enkelspårigt och segt. Totalt överskattad.
Citera
2009-08-02, 12:55
Medlem
Bob Dylan - samtida med Leonard Cohen, var bara sämre.
Cornelis Vreeswijk - en mycket sämre version av Fred Åkerström, som klarat sig enbart pga sin mysfaktor.
Promoe - vuxen klottrare på brassrökarbackpack i indien.
Doktor Kosmos - studentspexmusik. Jag känner ingen människa som inte gillar Doktor Kosmos.
Mozart - vuxen klottrare på brassrökarbackpack i indien.
Citera
2009-08-02, 12:56
Medlem
StrongBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
2: KENT dessa jävla idioter som skriver totaldynga och får pris efter pris

Håller fullständigt med. Förstår inte hur detta band, som knappt gör musik, kan ha blivit så framgångsrikt. Han kan ju inte ens sjunga...
Citera
2009-08-02, 12:58
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solskensprinsen
Bob Dylan - samtida med Leonard Cohen, var bara sämre.
Cornelis Vreeswijk - en mycket sämre version av Fred Åkerström, som klarat sig enbart pga sin mysfaktor.
Promoe - vuxen klottrare på brassrökarbackpack i indien.
Doktor Kosmos - studentspexmusik. Jag känner ingen människa som inte gillar Doktor Kosmos.
Mozart - vuxen klottrare på brassrökarbackpack i indien.

Jag håller inte alls med om att Mozart i det stora hela skulle vara överskattad. Men mycket av hans musik är väldigt överskattad. Speciellt av okunniga tanter och gubbar som tror att allt han skrev var genialt. Man glömmer lätt att Mozart skrev en massa sunkiga festlåtar som spelades i bakgrunden. Typ dåtidens mainstreamtekno
Citera
2009-08-02, 13:08
Medlem
fh12s avatar
Gamle Bruce Springsteen är väl över lag ganska överskattad,har väl inte gjort så mkt som blivit så stort egentligen?eller så är det bara jag som inte gillar honom för mycket gubbrock för min smak.

Michael jackson "kungen av pop" har jag även där svårt att se exakt vad som gjorde honom så enormt stor,visst hade pajsarn stor talang men de var han ju inte ensam om i musik branschen.....
Citera
2009-08-02, 13:18
Medlem
Mulatts avatar
Elvis... Han var helt okej men inte sååå bra som han framstår att vara. Fanns många bättre artister under hans era....

Michael Jackson "EFTER HANS DÖD".... Nuff said
Citera
2009-08-02, 13:19
Moderator
Nospheratus avatar
Alice Cooper
Vem var det som sa åt honom att han borde skaffa sig en karriär som sångare? Nu gick ju karriären uppenbarligen väldigt bra, men jag begriper det inte. Var det för att han var chockerande och läskig? En slags sjuttiotalets Marilyn Manson? Inte lär det ha varit för hans sköna sång i alla fall. Han låter så fruktansvärt tillgjord när han sjunger med sin halvt väsande låtsas-whisky-röst. Han låter som en genomsnittlig karaokesångare på en finlandsfärja.

Vince Neil
En miljard rocksångare i Los Angeles, och Mötley Crüe väljer Vince Neil. Hur tänkte dom? Karln låter som en kärring. Jag tycker hans röst låter som tagen från någon fånig figur ur valfri tecknad film. Nu vet jag väl inte om någon direkt heller har påstått att Vince Neil är världens bästa sångare, men samtidigt begriper jag inte hur folk på åttiotalet kunde tycka att det lät särskilt bra, alls. Jag tycker det är så himla synd att de inte kunde ha kvar John Corabi på sång. Hans röst är ju precis vad bandet skulle ha haft från första början. Ärligt talat, folk kan påstå att Mötley inte är Mötley utan Vince Neil hur mycket de vill, men deras bästa låtar någonsin har framförts av Corabi.

Axl Rose
Läs ovan fast i byt ut Vince Neil mot Axl Rose och Mötley mot Guns N Roses. Ja, förutom delen med Corabi förstås. Axl Rose har också någon konstig slag skränig tecknad-film-röst. På samma sätt som med Vince Neil vet jag inte om om någon påstått att Axl Rose tillhör världseliten av sångare. Men hur i helvete kunde ett band med en frontman som låter som en smurf blir så jävla stora?

Frank Sinatra
Alltså, Sinatra verkar ju vara lite av en legend. Jag har i och för sig inte lyssnat in mig på hans material i någon utsträckning. Men de låtar man någonsin hört lite här och där i allehanda filmer osv får mig att fundera på varför karln är legend. Det låter lite släpigt och oengagerat, mer som att han pratsjunger till den där hissmusiken. Jag har hört dansbandssångare som engagerar mig mer. Varför tycks en hel generation vara helt sålda på Frank Sinatra?
Citera
2009-08-02, 13:27
Medlem
Elvis. Hans musik är inte så bra, men om man säger det till någon blir det ett jävla liv.
Citera
2009-08-02, 13:49
Medlem
Alla "singer songwriter" artister som viskar och plinkar på en gitarr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in