Citat:
Det är präktigt när man hela tiden talar vitt och brett om sitt så kallade engagemang och trycker ner det i halsen på oss vanliga dödliga och aldrig erkänner att man själv har några brister. Bono har noll procent självinsikt. Varför har han ett behov av att bräka om sitt engagemenag i var-och varannan intervju? Människor med stil jobbar i det tysta. Att verka men inte synas är en fin gammal devis från en svensk finansfamilj (Wallenberg, om du känner till dem) som jag tycker kan appliceras även på välgörenhetsarbete. Det är fint om han engagerar sig för de fattiga i världen, men om du inte förstår att mycket av motivet bakom det är PR PR och åter PR för att kunna kränga sina vämjeliga plattor och sälja ut Ullevi en gång till så är du en naiv stackare. Det är dessutom hyckleri på hög nivå när man samtidigt skatteplanerar på avancerad nivå och flyttar ut bolag från Irland för att få låg skatt som möjligt. Hur går den ekvationen ihop anser du? De känner alltså inte någon lojalitet mot sina egna medborgare? Nej precis som alla som är låtsas-vänster så tänker de högst kapitalistiskt. Jämför med i princip valfri vänsterpoilitiker eller vänsterjournalist i Sverige som "värnar för de svaga" och samtidigt bor i villa i Danderyd eller bostadsrätt i Gamla stan. Hycklare är de allihopa.
Ursprungligen postat av susanlynette
Har du varit på en konsert? Om du hade varit det så hade du insett hur otroligt bra de är. Jag såg de i somras med en vän som inte var så där jätteförtjust i U2, men blev totalt knockad av konserten och nu tycker att de är lika bra som jag tycker. Vad är präktigt med att vilja förändra världen? är det bättre att vara en cyniker som sitter hemma och bara räknar sina pengar? Vad är fel med att en konsert är kvasi-religiös, så är det väl nästan alltid, artisten sjunger, publiken jublar, publiken sjunger med, artisten bjuder in publiken osv osv. Det är det som är en konsert.
U2 är inte världens bästa band för att de säljer skivor och kan turnera på stora arenor. Det finns ingen som helst korrelation mellan kvantitet och kvalitet. Visst, de har råd att sätta ihop en mäktig scenshow. Detta döljer för den godtroende massan att de i själva verket är mediokra musiker. Lyssna ordentligt på exempelvis The Edges gitarrspel nästa gång du stödjer deras hyckleri med flera hundra kronor av dina surt förvärvade och högt beskattade pengar så kommer du själv förhoppningsvis höra vad jag pratar om.
. Det är mycket mer helheten och attityden som gör bandet så speciellt.
: Mary Had A Little Lamb