2009-08-04, 13:54
Medlem
AjaxWarriors avatar
Skiter i om man ska tycka att en sångare/gitarrist/trummis etc är bra. Tycker jag att någon musiker är skit så är jag inte rädd för att säga vad jag tycker. Tex tycker jag att Kurt Cobain är skit jämnfört med Dimebag Darrel. På punkten Justin Timberlake behöver jag inte ens förklara mig. Jävla fjolla som måste göra om sin röst i tusen datorer innan han är nöjd.

Sen är nästan all personer som kommit långt i Idol skitdåliga.
Citera
2009-08-04, 14:03
Medlem
KapitalKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjaxWarrior
Sen är nästan all personer som kommit långt i Idol skitdåliga.

Dom kanske inte är duktiga och kreativa musiker, men sångröst finns det många som har en bra.
Citera
2009-08-04, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Du är så jävla smart, har du ens sett på The Hives live, en av de bättre live akterna som finns idag. Håkan Hellström är mycket bättre än ryktet, sluta vara sån jävla klyscha och dra upp vettig argument om du ska.

The Hives är jävligt bra om man jämför med många andra nutida skitband. Sen att bandmedlemmarna ser ut som några chipsätande soffpotatisar är en annan femma. Det är musiken som räknas.
Citera
2009-08-04, 14:17
Medlem
Cakeguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtCetera
U2 - Motivering behövs nog inte

Nirvana - Rolling Stone Magazine satte Kurt Cobain på plats #12 i "Top 20 Guitarists"

Hahahahahaha, vad fail. I den listan ska ju t.e.x. James Hetfield, eller Mick Thomson vara
Citera
2009-08-04, 14:21
Medlem
Sanctuss avatar
Valfri hyllad svensk artist från dom senaste 20 åren.
Citera
2009-08-04, 14:27
Medlem
L_a_z_e_rs avatar
Håkan Hellström (Gud vad jag avskyr denna människa)

Lars Vinterdäck

U2

All mainstream pop/hiphop (ala rixfm, mix megapol osv osv)
Citera
2009-08-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakeguy
Hahahahahaha, vad fail. I den listan ska ju t.e.x. James Hetfield, eller Mick Thomson vara

Eh, nej. Ingen av dessa två förtjänar att vara i toppen, inte ens top 50. Vad har posören Mick Thomson gjort för något annat än att klä ut sig och skutta runt på scenen?
Om vi talar duktiga och musikaliska gitarrister med mask (japp, det finns ett par) så är Buckethead det självklara valet, han har gjort en hel mer än Jordan.

The Clash, The Ramones/Sex Pistols och alla andra punk/britpopband borde utrotas från jordens yta, de har verkligen inte tillfört någonting av substans alls.
Citera
2009-08-04, 15:04
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudglass
Ok, här kommer en liten samling

Johan Palm - Motivering överflödig

Håkan Hellström - Bara en flickidol för att fjortisar tycker han är söt. Han kan inte sjunga

Coldplay - Finns andra liknande band som är minst lika bra men som inte fått en smula uppmärksamhet

The Kooks - Jäkla skit

The Hives - Haha, behövs motivering?

Potato - Låter som en barnunge

För i helvete, tråden handlar inte om diverse artister man ogillar. Utan artister/band som enligt många betytt så mycket för olika genrer och gjort så mycket för musiken att det anses dumt och kanske fel att ogilla artisten/bandet. Idiot.
Citera
2009-08-04, 15:06
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Svårt att se någon som skriver låtar som Dylan har gjort. Det finns knappast "många" som har den talangen som låtskrivare som Dylan har/hade.

Det är också få som har influerat så mycket inom musikens historia som Dylan har, så det är inte bara "något originellt". Visst finns det folk idag som liknar Dylan men han var först vilket gör honom ännu större.

Kan jag hålla med att många lyfter honom riktigt högt, men är det inte så med alla fans egentligen?

Sen finns det många som hatar Dylan, han är ofta anklagad för att vara en dålig sångare och omusikalisk. Så det finns en hel del som ogillar honom.

Jag säger inget om Dylans musikalitet. Enkelhet är väldigt viktigt i musik (även om det kan vara väldigt bra utan) och hans röst och text är något som talar till mig. Jag anser bara att det finns folk som skrivit låtar som är minst lika bra och som haft lika stort inflytande, eller större, på musikhistorien som inte upplyfts till legendstatus.

Med den mätstickan skulle inga band behandlas som legender, vilket kanske också stämmer om man öppnar sig för all musik och lär sig vad det innebär att skriva musik, just för att det finns ett hav av väldigt talangfulla musikanter som lyckats uttrycka sin (originella) vision av musik. Att något skulle vara bättre bara för att det talar till fler är fel. Klart att dessa band inte har samma historiska påverkan dock, men det gör dom inte sämre.
Citera
2009-08-04, 15:19
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Håkan Hellström (Gud vad jag avskyr denna människa)

Lars Vinterdäck

U2

All mainstream pop/hiphop (ala rixfm, mix megapol osv osv)
En till som inte fattat vad tråden handlar om.
Citera
2009-08-04, 16:13
Medlem
Pinsamt att höra hur obegåvade lantisar nämner Håkan Hellström när det nästan är vedertaget, bland allmänheten, att han inte kan sjunga. Jag har lyssnat på Håkan sedan känn ingen sorg för mig göteborg och har mött flera som inte ens kan lyssna på han. Den här tråden tar knappast upp musiker som är antingen hatade eller älskade utan enbart musiker som fått en odiskutabel status.
Citera
2009-08-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
Johan Palm
Jag tycker illa om Johan Palm men tycker det är helt okej att ha den åsikten. Betydligt värre för en vuxen att komma ut som Johan Palm-älskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in