Citat:
Ursprungligen postat av solskensprinsen
Doktor Kosmos - studentspexmusik. Jag känner ingen människa som inte gillar Doktor Kosmos.
Ändra det till studentproggmusik. Och den där Miss Universum är vad genuslitteraturvetare roar sig med.
Citat:
Ursprungligen postat av Allegiance
Madonna. Hmmm... jag vet inte om hon är överskattad, men man ska ju helst inte ogilla henne eftersom hon är "en stark kvinna".
Ha-ha! Hennes försök till rap skall leva vidare i all evighet...
Kent har ju sagts, men jag bidrar genom att säga att det låter som om man sparkar på fjortisar med elektriska kängor. Det gör ju jag så ofta, så någon måtta får det vara på roligheterna!
Håkan Hellström. Finns det någon bra mirror på den där Håkan Helstöld-siten? För övrigt så är det bästa sättet att håna honom att göra covers på hans låtar där man sjunger vackert. Den värsta plågan verkar ju vara över. Jag skyller på den äckliga musikjournalisten som skulle tungkyssa honom.
Och kan man inte se musikjournalister som en slags överskattade kvasimusiker? De flesta tuggar bara om saker som skivbolagen säger. (T.ex. gör en jättestor grej av att någon Regina Spektor-skiva fick en sista minutenändring och så skall de framställa det som om det är något som bara är en grej mellan henne, journalisten och mediekonsumenten.) Sedan så har vi ju Andres Lokko-typen som är så himla initerade att syret tar slut. "Brinner för" verkar vara deras favorituttryck.