2009-08-09, 14:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yep
+1
Fast jag gillar inte The Beatles, men jag går inte runt o gnäller för att andra tycker att dom va bra bara för det...

Varför inte? Jag tycker Hendrix och Aqua är ungefär lika dåliga. Förstår inte varför jag inte ska kunna såga de banden lika mycket bara för att andra inte håller med...
Citera
2009-08-09, 15:01
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojoJojo
Tycker det är fel att säga att någon musiker är överskattad, går inte direkt att tillämpa det uttrycket i musiken. Känns bara som det är inskränkta personer som slänger ur sig "överskattad" åt höger och vänster. Hade ni varit lite mer öppna för musik så hade ni nog förstått hur olika människor ser storhet.
Vad du inte förmedlar rent ut när du skriver detta är faktumet att folk använder detta sätt att uttrycka sig som ett medel att hänga ut artister de inte gillar. Det är bara idioti att sitta och säga "lol jag förstår inte hur kent kan vara stora, sångaren kan inte ens sjunga". Det är mainstreamt i Sverige att hata/ogilla kent btw, så det hålls knappast under en rubrik som "Överskattade musiker/sångare man inte får tycka illa om".
Citera
2009-08-09, 17:00
Medlem
faffris avatar
Måste säga att ett sånt band som Led Zeppelin är grovt överskattade i förmån för ett band som Dee Purple som genom haft en hel drös med bättre musiker på de flesta instrumenten och har (i min musik smak kanske man ska tillägga) gjort så otroligt många bättre låtar än Zeppelin.
Citera
2009-08-09, 22:22
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Jimi Hendrix. Helt klart väldigt mycket överskattad.
Jag menar, har man hört en låt så har man hört alla av hans låtar.. och det är ju såååå unikt att stå och spela dåliga låtar som aldrig tycks ha ett slut.
Vad baserar du det på? Har du hört allt han har gjort eller? Konstigt resonemang tycker jag.
Citera
2009-08-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Vad baserar du det på? Har du hört allt han har gjort eller? Konstigt resonemang tycker jag.
En gång i min vilda ungdom så var jag ihop med en tjej som dyrkade Hendrix som en Gud. Vilket betyder att jag har blivit tvingad att sitta och lyssna på hans äckliga musik. Och för att svara på din fråga, Nej jag har inte hört precis allt han har gjort, men en väldigt stor del av hans musik.
Citera
2009-08-10, 14:08
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
En gång i min vilda ungdom så var jag ihop med en tjej som dyrkade Hendrix som en Gud. Vilket betyder att jag har blivit tvingad att sitta och lyssna på hans äckliga musik. Och för att svara på din fråga, Nej jag har inte hört precis allt han har gjort, men en väldigt stor del av hans musik.

Va?
Band of gypsies med Buddy på trummer är ju så himla bra! Annars gillar inte jag heller Hendrix.
Musiker man inte får tycka illa om skulle väl vara Zappa, för då är man dum i huvudet!
Citera
2009-08-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raid1911
90-talisten som hade svårt att inse Hendrix's storhet är antagligen en sådan person som fastnat i dagens sellout-band.

vi har olika synsätt. jag ser musik från 80 - idag som mer utvecklad. mer mogen och härlig. jag respekterar verkligen hendrix, jag vet ju hur många band han har inspirerat. men bara för att han var nyskapande betyder det inte att han fortfarande är bäst.
Citera
2009-08-11, 02:06
Medlem
Sebbebebbes avatar
Tupac
På nästan varenda jefla toplista på rappare så är Tupac med, fastän han inte var så enormt jefla bra. Men så fort man yttrar sin åsikt så är man en "hater", "white boy in the suburbs who don´t live in the streets" etc. Sjukt störande.
Citera
2009-08-11, 03:21
Medlem
Kongo_89s avatar
jag tycker de e fel att snacka skit om band/artister som gjort musiken till där vi e idag.
visst jag gillar kanske inte elvis Michael jackson Madonna eller Led Zeppelin (ja lite iaf)
men dessa e ju några av flera som lyckats slå igenom kommersiellt och skapat trender,genre upp till kulturstatus.

de finns dock artister/band som inte har tillfört med alltför mycket inom musiken utan mer vid sidan om. Typ Oasis U2 Lady gaga tex.
oasis bara bråkar, U2 är överskattade...men de är bra på de vis att Bono skänker mycket pengar till välgörenhet m.m
Lady Gaga är bland de sämsta artisterna som nånsin funnits (om inte värst)
Hennes musik är gammal och de enda hon gör är att klä sig udda dvs Emo.
texterna är meningslösa och hon sjunger om Pokerface? ja bra djup i texterna där..perfekt för RIX FM människorna som inte ser musik som mer än mode.

Coldplay gillar jag faktiskt. tycker de har bra bredd på sin stil.
System of a down finns både ris och ros för. vissa tycker de är bra för de sjunger om nånting viktigt (oftast iaf)
men ibland blir de kanske lite för mycket.
Green day då? Ungdoms punk som inte finns så mycket djup i. lagom kommersiellt och de va otroligt att RIX FM spela dem för några år sedan...men de tog bort stycket på Boulevard of broken dreams som va för hårt.... :P
men jag vet att "äkta punkare" inte gilalr dem. de är för mycket "wannabies"
men imo är de helt okej även om jag vet att de är en del prat bakom ryggen mot dem. de har ju lite talang i sig

om jag måste nämna en artist man itne får tycka illa om i dagsläget så är de Devin Townsend. inte många som kan spela Kaotisk metal och johnny cash musik.
http://www.youtube.com/watch?v=QY1Q5eTUBfs (han är frontman i strapping young lad)

http://www.youtube.com/watch?v=M06vB9YeIjw (som soloartist)
Senast redigerad av Kongo_89 2009-08-11 kl. 03:36.
Citera
2009-08-11, 08:04
Medlem
wataingbgs avatar
Bruce Springsteen måste vara praktexemplet. Medias gullegris är bland det sämre jag sett. Efter 40 minuter på Ullevi senast var det dags att lämna arenan.
Citera
2009-08-11, 20:59
Medlem
sifonen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornadoman
Det är bara fanvadsnabbthankanspela-bögar som gillar malmsteen

Typisk kille som endast lyssnat på Yngwieklippen på youtube där han enbart sitter på en stol och försöker showa off. Faktum är att många av Yngwies allra bästa låtar är i väldigt lågt tempo, hans solon är visserligen snabba, men inte snabbare än ett rock eller metalsolo.
Citera
2009-08-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89

de finns dock artister/band som inte har tillfört med alltför mycket inom musiken utan mer vid sidan om. Typ Oasis U2 Lady gaga tex.
oasis bara bråkar, U2 är överskattade...men de är bra på de vis att Bono skänker mycket pengar till välgörenhet m.m
Lady Gaga är bland de sämsta artisterna som nånsin funnits (om inte värst)
Hennes musik är gammal och de enda hon gör är att klä sig udda dvs Emo.
texterna är meningslösa och hon sjunger om Pokerface? ja bra djup i texterna där..perfekt för RIX FM människorna som inte ser musik som mer än mode.

Coldplay gillar jag faktiskt. tycker de har bra bredd på sin stil.

U2 är överskattade men du tycker att coldplay är bra och har bra bredd på sin stil?

Lite konstigt då Coldplay typ har kopierat U2´s stil och till och med på senare tid anlitat samma producenter som U2. De flesta av coldplays låtar låter som några av de tråkigaste av U2´s album spår där Bono står och gnäller på om orättvisan i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in