2009-09-18, 23:14
Medlem
maingirls avatar
Michael Jackson! I och med hans död kom ju musiken på tal inom umgängeskretsen och alla har något "speciellt förhållande" till hans musik, och blir lite småsura när jag säger att hans musik är lika intetsägande som tex Lady Gagas.

Bob Dylan - Han har skrivit en del fina låtar, men hans röst(!) den är outhärdlig!

Queen - fullkomligt intetsägande, varken bra eller dåligt bara tomt.

Hives - låter bara som ett monotont gitarrbrus i mina öron. Allt låter likadant, lika dåligt. Vad är poängen?

Beatles - har gjort en del bra låtar, men deras sound idag känns daterat. Finns många andra band från 60-talet som fungerar än idag, men Beatles tycker jag inte hör till dem. Och jag hatar sitar.

Kanye West - förvånansvärt många som blir upprörda när man påpekar att han faktiskt inte gjort en enda riktigt bra låt hittills och att hans senaste album inte går att lyssna på.

Arctic Monkeys - är det väl inte så mycket prat om idag, tack och lov, men när de var som mest populära fick man lov att hålla sina åsikter för sig själv. Ett regelrätt skitband.
Citera
2009-09-19, 00:15
Medlem
-badabing-s avatar
U2 - Dem har väl gjort någon hyffsat svängit låt men resten är fan långtråkig skit musik
Citera
2009-09-19, 00:19
Medlem
-badabing-s avatar
Håller inte med om att Bob Marley är överskattad. Tillsammans med the wailers
gjorde han flera underverk.
Citera
2009-10-28, 14:54
Medlem
U2 COH Bruce springsteen.

Ja jag hatar dem men dom är faktiskt riktigt dåliga. U2 har världens tråkigaste sound och Bruce springsteen har så förbannat dåliga låtar.
Citera
2009-10-28, 15:28
Medlem
Gyro Gearlooses avatar
Mina bidrag till detta ämne måste vara.

Meatloaf - Framförallt för att det känns som han har glidit på "tyck synd om mig jag är tjock men jag gör mitt bästa". Kan låta lite okänsligt men mycket sympati bakom sig har den nu gamla gubben. Tycker inte heller att han gör sin grej bättre än någon annan. Sympati ifrån folket tror jag ligger bakom mycket av hans stora framgång.

Freddy mercury - Han är nummer ett av människor du inte får tycka illa om känns det som. Jag anser att han är upphöjd till skyarna med sin sång på helt klart fel grunder. Visst han kan sjunga bra. Men, han är överskattad.
Citera
2009-10-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
U2 COH Bruce springsteen.

Ja jag hatar dem men dom är faktiskt riktigt dåliga. U2 har världens tråkigaste sound och Bruce springsteen har så förbannat dåliga låtar.

Om man inte gillar U2 eller Springsteen så förstår jag inte vad det är för fel. Bruce Springsteen har allt från folkmusik, mer soulaktiga låtar till rock, så om man inte hittar något där så förstår jag inte vad man har för musiksmak. U2 är världens bästa band.
Citera
2009-10-28, 16:03
Medlem
Bob Dylan. Han har skrivit flera bra låtar, men jag tycker att de är bättre i andras versioner, Jimi Hendrix All along the watchtower är betydligt bättre än Dylans. Like a rolling stone är bättre i Stones version osv.
Citera
2009-10-28, 17:36
Medlem
robban200s avatar
Blir sur på alla som skriver Bob Dylan. Han är en helt underbar låtskrivare med världens skönaste röst.

Som någon skrev över mig så har Bruce S all möjlig slags musik så alla gillar något av honom.

U2 tycker jag är överkskattade ...
Citera
2009-10-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maingirl
Michael Jackson! I och med hans död kom ju musiken på tal inom umgängeskretsen och alla har något "speciellt förhållande" till hans musik, och blir lite småsura när jag säger att hans musik är lika intetsägande som tex Lady Gagas.

Bob Dylan - Han har skrivit en del fina låtar, men hans röst(!) den är outhärdlig!

Queen - fullkomligt intetsägande, varken bra eller dåligt bara tomt.

Hives - låter bara som ett monotont gitarrbrus i mina öron. Allt låter likadant, lika dåligt. Vad är poängen?

Beatles - har gjort en del bra låtar, men deras sound idag känns daterat. Finns många andra band från 60-talet som fungerar än idag, men Beatles tycker jag inte hör till dem. Och jag hatar sitar.

Kanye West - förvånansvärt många som blir upprörda när man påpekar att han faktiskt inte gjort en enda riktigt bra låt hittills och att hans senaste album inte går att lyssna på.

Arctic Monkeys - är det väl inte så mycket prat om idag, tack och lov, men när de var som mest populära fick man lov att hålla sina åsikter för sig själv. Ett regelrätt skitband.

Hur kan du tycka Queen är överskattade?? Lyssna på dom tidigaste skivorna från 70-talet och kommentera sen Antar att du syftar på typ Radio Gaga, Another One Bites The Dust, och det där. Och det kan jag hålla med om är skit, men absokut inte dom två första skivorna. Dom är världsklass. Låter väldigt mycket Led Zeppelin. Alla bara tjatar om deras 80-tal. Deras 70-tal har kommit i skymundan.

Däremot Peter Criss, eller överhuvudtaget Kiss i sin helhet. Har deras 70-talsalbum och visst har dom gjort många bra låtar men hur bra musiker är dom egentligen? Peter Criss är den sämsta trummisen som äntrat ett trumset.Han spelar otajt, ojämnt, stelt och bara enbart tråkigt och hans trumsolon som jag sett på film: Så jävla illa.... Han spelar ju likadant och samma takt hela tiden till varenda låt. Och Kiss får man absolut inte snacka illa om. Tacka vet jag trummisar som John Bonham och Neil Peart.

Här är 2 grymma Queen-låtar: http://www.youtube.com/watch?v=TdUKi3_QntE http://www.youtube.com/watch?v=f-SMOsXCc0c
Senast redigerad av DownToHell 2009-10-28 kl. 18:13.
Citera
2009-10-28, 18:10
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Om man inte gillar U2 eller Springsteen så förstår jag inte vad det är för fel. Bruce Springsteen har allt från folkmusik, mer soulaktiga låtar till rock, så om man inte hittar något där så förstår jag inte vad man har för musiksmak. U2 är världens bästa band.
Nej, det är de knappast. Om man gillar U2 förstår inte jag vad det är för fel. Det är verkligen ett av världshistoriens mest överskattade band. De är inte heller världshistoriens sämsta band, bara oändligt tråkiga. Och jag säger att Bono är en sådan sångare som man inte får tycka illa om i all hans präktighet, men ååå vad jag får rysningar om jag råkar se något klipp från Ullevi eller så på TV. Det är något kvasi-religiöst över det hela, Bono mässar och massan tillber. Fy fan.
Citera
2009-10-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Nej, det är de knappast. Om man gillar U2 förstår inte jag vad det är för fel. Det är verkligen ett av världshistoriens mest överskattade band. De är inte heller världshistoriens sämsta band, bara oändligt tråkiga. Och jag säger att Bono är en sådan sångare som man inte får tycka illa om i all hans präktighet, men ååå vad jag får rysningar om jag råkar se något klipp från Ullevi eller så på TV. Det är något kvasi-religiöst över det hela, Bono mässar och massan tillber. Fy fan.

Har du varit på en konsert? Om du hade varit det så hade du insett hur otroligt bra de är. Jag såg de i somras med en vän som inte var så där jätteförtjust i U2, men blev totalt knockad av konserten och nu tycker att de är lika bra som jag tycker. Vad är präktigt med att vilja förändra världen? är det bättre att vara en cyniker som sitter hemma och bara räknar sina pengar? Vad är fel med att en konsert är kvasi-religiös, så är det väl nästan alltid, artisten sjunger, publiken jublar, publiken sjunger med, artisten bjuder in publiken osv osv. Det är det som är en konsert.
Citera
2009-10-29, 13:47
Medlem
netkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
Däremot Peter Criss, eller överhuvudtaget Kiss i sin helhet. Har deras 70-talsalbum och visst har dom gjort många bra låtar men hur bra musiker är dom egentligen? Peter Criss är den sämsta trummisen som äntrat ett trumset.Han spelar otajt, ojämnt, stelt och bara enbart tråkigt och hans trumsolon som jag sett på film: Så jävla illa.... Han spelar ju likadant och samma takt hela tiden till varenda låt. Och Kiss får man absolut inte snacka illa om. Tacka vet jag trummisar som John Bonham och Neil Peart.

Jag håller med om att Peter Criss inte är mycket att hänga i julgranen, men att såga de som musiker går jag inte riktigt med på... i alla fall inte utan några bra argument. Deras 80-tals produktioner, med annan uppsättning (bort med Frehley och Criss, och in med Eric Carr och Bruce Kulick) är riktigt bra. Skivan 'Crazy Nights' innehåller riktigt bra trummspel samt läckra gitarrsolon signerade herr Kulick. Samma med plattan 'Hot in the shade'. (Även 'Asylum' är en svängig platta)
Dessutom är ju 70-talsplattorna numera legendariska, med massor av klassiker som typ Detroit Rock City, Beth, mm. You name it.
Däremot att man inte får tycka illa om KISS är ju en nyhet, jag vet folk som åkt på spö för att dem burit KISS-merch.
Sen vad man tycker om Gene Simmons som person.. haha Kike!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in