Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
Däremot Peter Criss, eller överhuvudtaget Kiss i sin helhet. Har deras 70-talsalbum och visst har dom gjort många bra låtar men hur bra musiker är dom egentligen? Peter Criss är den sämsta trummisen som äntrat ett trumset.Han spelar otajt, ojämnt, stelt och bara enbart tråkigt och hans trumsolon som jag sett på film: Så jävla illa.... Han spelar ju likadant och samma takt hela tiden till varenda låt. Och Kiss får man absolut inte snacka illa om. Tacka vet jag trummisar som John Bonham och Neil Peart.
Jag håller med om att Peter Criss inte är mycket att hänga i julgranen, men att såga de som musiker går jag inte riktigt med på... i alla fall inte utan några bra argument. Deras 80-tals produktioner, med annan uppsättning (bort med Frehley och Criss, och in med Eric Carr och Bruce Kulick) är riktigt bra. Skivan 'Crazy Nights' innehåller riktigt bra trummspel samt läckra gitarrsolon signerade herr Kulick. Samma med plattan 'Hot in the shade'. (Även 'Asylum' är en svängig platta)
Dessutom är ju 70-talsplattorna numera legendariska, med massor av klassiker som typ Detroit Rock City, Beth, mm. You name it.
Däremot att man inte får tycka illa om KISS är ju en nyhet, jag vet folk som åkt på spö för att dem burit KISS-merch.
Sen vad man tycker om Gene Simmons som person.. haha

Kike!