2009-08-04, 02:00
Medlem
ensiferums avatar
Oavsett musikinriktning och smak tycker jag fan att Johan Palm krönas till #1 i den här tråden.

Fy fan.
Citera
2009-08-04, 02:09
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbal
U2 får man verkligen inte säga något illa om. "De som är så bra..."
Värre än så, om man dissar U2 så vägrar man halva Etiopien mat.
Citera
2009-08-04, 02:39
Medlem
kosmoskatten77s avatar
Jimi Hendrix. Han har visserligen gjort någon enstaka bra låt, men hans storhet lever på legenden eftersom han var tidig med sin grej, headlinade Woodstock och dog en rockstjärnedöd. Men ärligt talat...

Det är mest en djävla massa gnissel

Det är inte någon stor scenartist

Karln kan inte sjunga (även fast det tydligen inte hörde hit)
Citera
2009-08-04, 03:34
Medlem
Är folket här allvarliga när ni säger att ni varit nära att få stryk vid tillfällen då ni dissat vissa artister?

För övrigt kan jag inte för all min hjärnkapacitet förstå varför The Killers "Human" är/var en sån stor hit. Sångaren låter som Håkan Hellström med sånglektioner, musiken är ganska trist, och ackompanjeras av lite halvpampiga stråk-synthar á la Coldplay.
Citera
2009-08-04, 06:07
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudglass

Johan Palm - Motivering överflödig

Hehe.. så du anser alltså att man inte får tycka illa om Johan Palm. Mycket intressant. Jag skulle gärna vilja höra din motivering till varför du inte anser att man inte får tycka illa om honom. Är det för att du tycker att han är begåvad och inte förtjänar att folk dissar honom. Personligen så gillar jag inte honom, men du skrev ju honom i den här tråden, så du måste verkligen försvara honom. Ljudglass, personen som tyckte att Johan Palm var så uppenbart oförtjänt av dissning att det inte ens behöver förklaras.
Citera
2009-08-04, 09:19
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudglass
Ok, här kommer en liten samling

Johan Palm - Motivering överflödig

Håkan Hellström - Bara en flickidol för att fjortisar tycker han är söt. Han kan inte sjunga

Coldplay - Finns andra liknande band som är minst lika bra men som inte fått en smula uppmärksamhet

The Kooks - Jäkla skit

The Hives - Haha, behövs motivering?

Potato - Låter som en barnunge

Du är så jävla smart, har du ens sett på The Hives live, en av de bättre live akterna som finns idag. Håkan Hellström är mycket bättre än ryktet, sluta vara sån jävla klyscha och dra upp vettig argument om du ska.
Citera
2009-08-04, 09:35
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Hehe.. så du anser alltså att man inte får tycka illa om Johan Palm. Mycket intressant. Jag skulle gärna vilja höra din motivering till varför du inte anser att man inte får tycka illa om honom. Är det för att du tycker att han är begåvad och inte förtjänar att folk dissar honom. Personligen så gillar jag inte honom, men du skrev ju honom i den här tråden, så du måste verkligen försvara honom. Ljudglass, personen som tyckte att Johan Palm var så uppenbart oförtjänt av dissning att det inte ens behöver förklaras.
1. Du verkar inte ha förstått innebörden av tråden.
2. Det verkar inte Ljudglass heller, med Johan Palm är det snarare tvärtom? Är man över 18 är det ju inte tillåtet att tycka om honom, han är ju knappast hyllad på samma sätt som tex Håkan Hellström.
Citera
2009-08-04, 09:35
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Värre än så, om man dissar U2 så vägrar man halva Etiopien mat.
Japp, det prettogänget har verkligen blivit onåbara hos såväl media som vanliga dödliga.

Det är riktigt riktigt smart tänkt så man måste väl ge Bono cred för att, i likhet med Springsteen, liksom spela ödmjuk och vanlig men ändå sätta karriär och pengar i första hand.
Citera
2009-08-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag håller med dig. Jag försökte vara så tydlig som möjligt redan i rubriksättningen men uppenbarligen hjälpte det inte. Det är som om jag hade startat tråden "Överskattade filmer man inte får tycka illa om" och folk hade börjat rabbla Terminator Salvation och Knowing.

Alltså, för att ge er en referens. Tänk er samma fråga, men byt ut till film istället för musik.

Att bara rabbla en massa film man tycker är kass som Terminator Salvation, Transformers 2, Knowing etc. = Hör inte hemma i tråden

Att ta upp Bergmans Persona och Sjunge inseglet eller Gudfaderntriologin = Hör hemma i tråden.

Folk verkar dock inte förstå ändå.

Alltså måste man inte vara hyllad för något för att kunna räknas som överskattad?

Ett exempel är att så fort de pratas om gitarrister som är överskattade så kommer The Edge upp med motivationen : "Äh fan vad tråkigt han spelar, hans spelstil är så jävla enkel, och han drar fan inte solon juuuue!!!"

Då är min fråga, är han hyllad för sin fantastiska gitarr teknik och sina otroligt långa och tekniska gitarr solon? Nej.

Menas inte överskattad att man är hyllad för något som man egentligen inte är bra på?

Då förstör jag inte riktigt hur Johan Palm platsar in på den här listan heller. När blev Johan Palm hyllad till skyarna för sin fantastiska röst, sina otroliga texter och sitt grymma gitarrspel?

Då räknas inte att en del fjortisar gillar honom.
Citera
2009-08-04, 12:25
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Alltså måste man inte vara hyllad för något för att kunna räknas som överskattad?

Ett exempel är att så fort de pratas om gitarrister som är överskattade så kommer The Edge upp med motivationen : "Äh fan vad tråkigt han spelar, hans spelstil är så jävla enkel, och han drar fan inte solon juuuue!!!"

Då är min fråga, är han hyllad för sin fantastiska gitarr teknik och sina otroligt långa och tekniska gitarr solon? Nej.

Menas inte överskattad att man är hyllad för något som man egentligen inte är bra på?

Då förstör jag inte riktigt hur Johan Palm platsar in på den här listan heller. När blev Johan Palm hyllad till skyarna för sin fantastiska röst, sina otroliga texter och sitt grymma gitarrspel?

Äh, nu börjar det likna pretto-elitism, d v s "tyck gärna men gör det efter mina grundidéer och premisser"...? Har tonåringar, som nog är en vääääldigt stor målgrupp för allehanda musiker, ingen rätt att tycka menar ni?

Flashback -> öppen tråd -> fritt samhälle....debatten är väl ändå fri?

Fridens,
M

Ps. U2 är usla, Edge överreklamerad och jag måste erkänna att jag inte hört Johan Palm. Ds.
Citera
2009-08-04, 12:54
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
James Brown skapade ju iofs funken och nästan soulen i stort sett på egen hand och har en stor roll i musikhistorien. Man kan säga vad man vill om hans musik, men han är inte överskattad.
Nej jag vet, han har inspirerat en jävlans massa musiker, dock tycker jag att många av de inte är särskilt bra, men det är som du säger, en personlig åsikt. Ska jag nämna några artister inom soul/funk-facket som var någorlunda samtida med Brown som jag tycker håller oändligt mycket högre klass så skulle det vara Ray Charles, Aretha Franklin, Sly and the Family Stone, Otis Redding och sist men inte minst Marvin Gaye. Den sistnämnde också han bra på att stöna sexuella anspelningar en hel låt, men i mina öron bra mycket bättre

Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Nej precis. Ska man vara överskattad så ska man från början ha blivit "skattad" (finns det ordet?). Så är i alla fall min åsikt. Och så mycket cred har väl inte Johan Palms djupa texter, Håkan Hellströms/Bob Dylans sångröst, The Edges gitarrshred eller American Pies moralkakor fått?
Citera
2009-08-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Äh, nu börjar det likna pretto-elitism, d v s "tyck gärna men gör det efter mina grundidéer och premisser"...? Har tonåringar, som nog är en vääääldigt stor målgrupp för allehanda musiker, ingen rätt att tycka menar ni?

Flashback -> öppen tråd -> fritt samhälle....debatten är väl ändå fri?

Fridens,
M

Ps. U2 är usla, Edge överreklamerad och jag måste erkänna att jag inte hört Johan Palm. Ds.

Jo men vi snackar ÖVERSKATTADE MUSIKER, inte MUSIK JAG INTE GILLAR.

Att t. ex nämna Johan Palm eller liknande i en tråd där man diskuterar överskattade musiker är som att nämna Billys Vegetariska pan pizza i en tråd där man diskuterar överskattad mat, den har inte direkt blivit hyllad som god så det är ju inte direkt överskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in