Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag håller med dig. Jag försökte vara så tydlig som möjligt redan i rubriksättningen men uppenbarligen hjälpte det inte. Det är som om jag hade startat tråden "Överskattade filmer man inte får tycka illa om" och folk hade börjat rabbla Terminator Salvation och Knowing.
Alltså, för att ge er en referens. Tänk er samma fråga, men byt ut till film istället för musik.
Att bara rabbla en massa film man tycker är kass som Terminator Salvation, Transformers 2, Knowing etc. = Hör inte hemma i tråden
Att ta upp Bergmans Persona och Sjunge inseglet eller Gudfaderntriologin = Hör hemma i tråden.
Folk verkar dock inte förstå ändå.
Alltså måste man inte vara hyllad för något för att kunna räknas som överskattad?
Ett exempel är att så fort de pratas om gitarrister som är överskattade så kommer The Edge upp med motivationen : "Äh fan vad tråkigt han spelar, hans spelstil är så jävla enkel, och han drar fan inte solon juuuue!!!"
Då är min fråga, är han hyllad för sin fantastiska gitarr teknik och sina otroligt långa och tekniska gitarr solon? Nej.
Menas inte överskattad att man är hyllad för något som man egentligen inte är bra på?
Då förstör jag inte riktigt hur Johan Palm platsar in på den här listan heller. När blev Johan Palm hyllad till skyarna för sin fantastiska röst, sina otroliga texter och sitt grymma gitarrspel?
Då räknas inte att en del fjortisar gillar honom.